Standardul de cost pentru reabilitarea unui kilometru de drum judeţean este, potrivit unor informaţii date publicităţii de Ministerul Transporturilor, de 200.000 de euro, echivalentul a peste 850.000 de lei. CJ consideră însă că, între Ocniţa şi Milaş, se impune cheltuirea unei sume mai mari, de 1,3 milioane de lei pe kilometru, respectiv cu 100.000 de euro mai mult decât standardul de cost. Câştigătorul va fi anunţat în 12 iunie dintre cei care oferă preţul cel mai scăzut.
Directorul SC Lucrări Drumuri şi Poduri SA, Andrei Rusu, ne-a explicat însă că standardul de cost de 200.000 de euro/km este valabil dacă se toarnă asflat şi se fac marcaje, însă pe acest tronson este nevoie de mai multe lucrări.
„La Măria în Deal sunt nişte alunecări de teren, trebuie făcute consolidări. E o porţiune mai dificilă aceea, de-asta trebuie alocaţi mai mulţi bani. Oricum, va scădea preţul în urma licitaţie cu circa 30%. Vom participa şi noi fiindcă tot LDP a lucrat la drumul acela”, a declarat Andrei Rusu.
Drumul Judeţean 173 are o lungime totală de 64,415 km pe traseul DN 17 spre Jelna, Orheiu Bistriţei, Budacu de Sus, Şieu, Pintic, Teaca, Ocniţa, Milaş – limita judeţului Mureş. În ce priveşte tronsonul ce va fi reabilitat, potrivit memoriului tehnic, acesta este situat în intravilanul şi extravilanul comunei Milaş.
„Tronsonul de drum judeţean propus pentru modernizare, cu lungimea de 6,200 km, este singura legatură a locuitorilor din Milaş cu DN 15A şi celelalte zone ale judeţului.Totodată, acest tronson este singurul nemodernizat sau parţial modernizat (cu îmbrăcăminte asfaltică într-un strat) din această zonă. Sectorul cuprins între km 42+968 (DN 15A Teaca) şi km 54+100 (începutul acestei documentaţii), este modernizat. Tronsonul de drum dintre km 54+100 şi 60+300 se compune din mai multe sectoare modernizate, parţial modernizate sau nemodernizate. Zonele nemodernizate au o anumită zestre din material pietros, într-o avansată stare de degradare, dar elementele geometrice ale drumului nu sunt amenajate în plan şi în spaţiu şi prezintă numeroase degrădări şi văluriri, care îngreunează circulaţia. Zonele modernizate sunt finalizate până la stadiul de strat de bază pe care s-a circulat în ultima vreme. Această situaţie conduce la imposibilitatea desfăşurării ciculatiei rutiere în condiţii de siguranţă şi confort şi la deteriorarea lucrărilor executate şi nefinalizate”, se arată în memoriul tehnic întocmit de Aurica Fodorean de la SC Drum Proiect SRL Bistriţa.
Suma alocată în acest an de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud pentru documentaţii tehnico-economice în vederea reabilitării unor drumuri judeţene, pentru lucrări de întreţinere curentă, de siguranţă rutieră, amenajări, reparaţii şi modernizări de drumuri este de 28.374.000 de lei. Este vorba de circa 6,5 milioane de euro.
Cristiana Sabău
Adaugă comentariu