Bugetul general de venituri şi cheltuieli al municipiului Bistriţa pe anul 2015 a fost aprobat de Consiliului Local în luna februarie la nivelul sumei de 222.257.000 lei – venituri şi 280.510.000 lei – cheltuieli.
Ce prevede proiectul de rectificare bugetară din 21 octombrie:
”Având în vedere:
Prevederile OUG nr.27/2015 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare, prin care s-a aprobat creșterea salariilor cu 12%
Necesitatea redistribuirii pe obiective de investiții a resurselor financiare
OUG nr. 41/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru reglementarea unor măsuri bugetare, prin care s-a eliminat plafonul anual ce stabilea nivelul maxim al cheltuielilor de personal
Bugetul local nu se suplimentează la venituri și cheltuieli
Secțiunea de funcționare – se suplimenteaza cu suma de 4.271.000 lei astfel:
”Autorități publice” cu suma de 976.000 lei reprezentând necesar pentru plata cheltuielilor de personal, sumă care n-a putut fi prevăzută inițial în buget din cauza plafonului comunicat de Ministerul de Finanțe la întocmirea bugetului pe anul 2015, inclusiv creșterea de 12% care reprezintă 170.000 lei
”Ordine publică și siguranță națională” cu suma de 684.000 lei, transfer pentru plata cheltuielilor de personal, din care creșterea de 12% reprezintă 60.000 lei
”Învățământ” cu suma de 1.209.000 lei astfel: 598.000 lei pentru reparații curente la unitățile din învățământul preuniversitar de stat, 591.000 lei pentru plata utilităților la unitățile din învățământul preuniversitar de stat din municipiul Bistrița, 20.000 lei pentru chirie Centrul județean de excelență Bistrița, conform HCL nr. 117/2015
”Cultură, recreere și religie” (Centrul Cultural Municipal ”George Coșbuc”), cu suma de 140.000 lei transfer pentru: cheltuieli de personal – 10.000 lei; utilități – 20.000 lei; concerte susținute la Sinagogă – 40.000 lei; Corul Appasionata – aniversarea a 40 ani de activitate – 10.000 lei; pentru Teatrul de păpuși ”Alexandu Misiuga” – aniversare 60 ani – 10.000 lei; reparații curente (racord canalizare menajeră) – 50.000 lei
”Asigurări și asistență socială” cu suma de 480.000 lei pentru pentru plata cheltuielilor de personal, din care creșterea de 12% reprezintă 80.000 lei
”Locuințe, servicii și dezvoltare publică” (DSP) cu suma de 782.000 lei pentru: cheltuieli de personal – 775.000 lei, din care creșterea de 12% reprezintă 110.000 lei, reparații curente la școli – 7.000 lei
Secțiunea de dezvoltare – se diminuează cu suma de 4.271.000 lei
Bugetul instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții se suplimentează cu suma de 846.000 lei, astfel:
”Ordine publică și siguranță națională” – 704.000 lei pentru cheltuieli de personal (684.000 mii lei) și cheltuieli de capital (20.000 lei)
”Învățământ” cu 2.000 lei reprezentând sponsorizări încasate de unitățile din învățământul preuniversitar
”Cultură, recreere și religie”(Centrul Cultural Municipal ”George Coșbuc”) – 140.000 lei conform destinațiilor de mai sus
Bugetul general rectificat de venituri şi cheltuieli al municipiului Bistriţa pe anul 2015 se suplimentază cu suma de 2.000 lei, ajungând la cheltuieli la suma 287.303.000 lei”.
Saracul oras care are buget anual de 63 523 742 Euro, adica aproape 1000 de euro/locuitor. Oare fiecare bistritean in numele caruia s-au cheltuit cei aproape 1000 de euro este multumit? Sau poate reformulez. Cati din cei 1000 de euro s-au cheltuit cu adevarat in folosul Bistriteanului?
Un simplu exemplu, foarte multe dintre lucrarile publice au fost atribuite (dupa bunul obicei local) unor firme din afara orasului. Din aceasta cauza, costul real al acestor lucrari este mult mai mare, din simplul motiv ca taxele si impozitele platite de catre acestea nu se intorc in localitate. Stim cu totii ca nu incompetenta firmelor locale ci dorinta edilului de a elimina pe una sau alta este motivul. Prietenii stiu cum si de ce.
Daca ar fi sa raspundem intrabarii din titlul articolului am putea spune ca banii se impart pe ochi frumosi. Problema este alta: ce simte cetateanul din toate aceste rectificari sau alocari de sume? Raspunsul e simplu: NIMIC!
este o idee rea
De acord cu cresterile salariale, dar sa se faca pe fondul cresterii rentabilitatii. Sunt foarte curios sa-mi spuna cineva cat la suta din total venit al primariei reprezinta cheltuiala cu munca vie. Este cineva sa faca o socoteala clara si sa traga niste concluzii? Fara sa-mi bat capul daca aplic majorarile salariale indicate de guvern ar trebui sa se ramana cu mai putin de jumatate din personal si in acest caz cine mai trage chiulul?