Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal ”Centru intermodal str. Gării, str. Rodnei, str. Industriei, str. Tărpiului, str. Trandafirilor, str. Arţarilor”, care a mai fost discutat în 17 decembrie 2014, fără a fi aprobat
Planul Urbanistic Zonal studiază posibilitatea şi implicaţiile realizării unui Centrul intermodal în zona străzilor Rodnei-Gării-Industriei-Arţarilor-Trandafirilor-Tărpiului destinat interconectării transportului in comun feroviar, interurban şi urban prin realizarea unei platforme peste infrastructura feroviară şi a trecerii denivelate peste aceasta cu legătură principală între str. Gării şi Tărpiului. Amenajările propuse vor asigura opririle şi staţionările autobuzelor de transport interurban dar şi urban, asigurând accesul operativ al călătorilor la mijloacele de transport în comun şi feroviar, urban şi interurban. De asemenea, se va realiza o nouă trecere rutieră peste infrastructura feroviară între str. Gării şi str. Tărpiului, deschisă circulaţiei publice, care va reduce aglomeraţia din orele de vârf de la trecerile de nivel existente şi va permite direcţionarea autobuzelor de transport intern către str. Drumul Cetăţii, Simion Mândrescu, Calea Clujului pentru intrarea şi ieşirea din Bistriţa. În zona platformei se vor amenaja parcări subterane şi supraterane precum şi spaţii comerciale, spaţii pentru agenţiile de voiaj, etc. Suprafaţa terenului studiat este de 25.000 mp.
Pentru realizarea accesului pe platformă sunt propuse trei variante cu rampe. Principalul scop este platforma suspendată care să aibă funcţiunea unei autogări publice, dimensionată în aşa fel încât să preia toată circulaţia şi staţionarea maşinilor de transport călători din zonă. Construcţia va adăposti sub nivelul platformei pe latura dinspre Piaţa Gării funcţiuni comerciale, iar în subteran parcaje sau comerţ. Pe platformă vor fi permise şi construcţii uşoare gen chioşcuri, copertine la peroanele pentru călători, amenajări de spaţii verzi (terase, grădină). Este posibilă şi montarea de panouri fotovoltaice, pe acoperişurile peroanelor sau pe structuri proprii, pentru producerea de energie. Accesul pietonal pe platformă şi la spaţiile de la nivelele superioare ale corpului comercial se va face pe scări, scări rulante sau lifturi. Carosabilul de acces pe platformă va avea două benzi de circulaţie şi un trotuar de o parte şi de alta.
Pe scurt, varianta presupune crearea unei legături directe între strada Gării şi Tărpiului. Platforma, care va avea 9 m înălţime, va permite nu numai traversarea auto a liniilor de cale ferată, dar va servi atât pentru îmbarcarea/debarcarea pasagerilor din autobuzele care opresc la Autogara Bistriţa, cât şi ca staţie taxi sau firmelor care doresc să deschidă, în această construcţie, spaţii comerciale. Mai mult, pasagerii autobuzelor vor putea ajunge pe platformă, unde sunt proiectate să fie realizate peroanele, cu ajutorul mai multor lifturi. În plus, zona din preajma platformei urmează să sufere modificări care constau atât în reabilitarea spaţiului verde, cât şi în creşterea numărului de parcări pentru riverani.
Proiect de hotărâre privind acordarea normei de hrană personalului din cadrul Poliţiei Locale a municipiului Bistriţa – retras de pe ordinea de zi a şedinţei din 27 noiembrie 2014
Conform OUG nr. 65/2014 autorităţile administraţiei publice locale pot acorda în limita bugetului aprobat, prin hotărâre a consiliului local, norma de hrană poliţiştilor locali. Se estimează că pentru acordarea normei de hrană este necesară suma maximă de 707.760 lei pentru un an. Numărul estimat de beneficiari este 79.
”Dat fiind faptul că până acum poliţiştii locali au fost excluşi de la beneficiul drepturilor de hrană pe timp de pace prevăzute de actele normative în vigoare pentru personalul din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, s-au generat în mod evident discriminări şi inegalităţi salariale, prin raportare la atibuţiile de serviciu exercitate. Prin noile reglementări a fost creat cadrul legal prin care se dă posibilitatea autorităţilor administraţiei publice locale să acorde, în limita bugetului aprobat, prin hotărâre de consiliu local, norma de hrană poliţiştilor locali. Luând în considerare veniturile salariale substanţial inferioare ale poliţiştilor locali comparativ cu cele ale poliţiştilor din formaţiunile de ordine publică ale Ministerului Afacerilor Interne, acordarea normei de hrană este oportună şi necesară, fiind un demers în sensul diminuării acestor discrepanţe, în condiţiile în care încărcarea cu sarcini de serviciu, riscurile inerente meseriei, uzura psihică si fizică, prestarea serviciului în ture de zi şi de noapte, sâmbata, duminica şi în sărbătorile legale sunt aproximativ similare la ambele categorii de poliţişti. Un alt argument care se impune a fi luat în considerare în sprijinul acordării normei de hrană pentru poliţiştii locali, pe lângă motivarea financiară a angajaţilor aflaţi în prezent în activitate, ar fi şi ocuparea posturilor vacante cu personal mai bine pregătit, existând premisa posibilităţii de recrutare dintr-un număr mai mare de candidaţi, atraşi de condiţii de salarizare mai bune”, se arată în proiect.
Proiect de hotărâre privind dezmembrarea terenului proprietatea publică a municipiului Bistriţa în suprafaţă de 2.553.891 mp, identificat în CF Bistriţa 61245, nr. cadastral 61245, precum şi alipirea cu terenul în suprafaţă de 25.000 mp, identificat în CF Bistriţa nr. 59831 şi nr. cadastral 59831, situat în localitatea componentă Unirea, Zona Poligon – proiect respins în şedinţa din 15 ianuarie a.c.
În 2010, CL a aprobat concesionarea prin licitaţie publică a terenului în suprafaţă de 25.000 mp în vederea amenajării unui aerodrom şi a unui heliport în Unirea. În 2013 s-a aprobat concesionarea directă a cotei de 31.333/2.553.891 părţi din teren în vederea extinderii aerodromului şi a construcţiilor anexe, investiţie de circa 140.000 de euro.
SC Eurocompozite SRL a solicitat aprobarea dezmembrării terenului de 2.553.891 mp în două parcele, respectiv parcela 1 în suprafaţă de 31.333 mp, care se va înscrie în proprietatea publică a municipiului cu drept de concesiune în favoarea SC Eurocompozite SRL, şi parcela 2 în suprafaţă de 2.522.558 mp, care va rămâne în proprietatea municipiului având ca destinaţie ”agrement cu dotări sportive şi funcţiuni complexe – Complex sportiv polivalent”.
De asemenea, SC Eurocompozite SRL a solicitat alipirea parcelei 1 (31.333 mp), rezultate din urma dezmembrării, cu parcela de teren în suprafaţă de 25.000 mp proprietatea municipiului, asupra căreia SC Eurocompozite SRL are drept de concesiune pe o durată de 49 ani, respectiv până în 30.11.2059, ”pentru a se crea un lot compact, având în vedere că întreaga suprafaţă rezultată are acelaşi obiect de activitate”.
Proiect de hotărâre pentru aprobarea Ghidului solicitantului privind regimul finanţărilor nerambursabile alocate de la bugetul local al municipiului Bistriţa pentru activităţi nonprofit de interes local în anul 2015 – retras de pe ordinea de zi a şedinţei din 5 februarie a.c.
Valoarea finanţării solicitate/proiect se va încadra între anumite valori pentru fiecare domeniu în parte: Tineret – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei; Sport de performanţă (jocuri sportive) – minim 15.000 lei, maxim 1.000.000 lei; Sporturi individuale şi sportul pentru toţi – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei; Educaţie – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei; Protecţia mediului – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei; Relaţii internaţionale – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei; Interdisciplinar – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei; Social – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei; Cultură – minim 3.000 lei, maxim 15.000 lei.
Un proiect nou care va fi supus dezbaterii este cel privind modificarea tarifelor de transport public local de persoane, efectuat prin curse regulate, în municipiul Bistriţa şi localităţile componente.
Se propune creşterea tarifelor în vigoare cu aproximativ 11%, ”un nivel suportabil pentru beneficiarii direcţi ai transportului, având în vedere că tarifele nu au mai fost modificate din anul 2010”: ”Prin aplicarea tarifelor propuse, se estimează o creştere a cheltuielilor bugetare generate de plata facilităţilor acordate anumitor categorii de persoane care beneficiază de transport gratuit de 285.180,90 lei /an, mai exact de la 2.734.862,70 lei, conform execuţiei bugetare în anul 2014, la 3.020.043,80 lei în anul 2015”.
Dacă proiectul va fi aprobat în Consiliul Local, noile tarife vor intra în vigoare la 1 martie.
Tarifele propuse de municipalitate pentru fiecare rută în parte: în Bistriţa: 2 lei/călătorie; Bistriţa – Viişoara: 2 lei/călătorie; Bistriţa – Unirea: 2 lei/călătorie; Bistriţa – Sigmir: 2,20 lei/călătorie; Bistriţa – Ghinda: 2,70 lei/călătorie; Bistriţa – Sărata: 2,80 lei/călătorie; Bistriţa – Slătiniţa: 3,30 lei/călătorie; Viişoara – Unirea: 2,70 lei/călătorie.
Aoleooooooo…..trebuie sa manance ceva si politai. Nu ?
Centrul intermodal de transport, conceput ca o platforma de beton cocotata peste linii nu va rezolva problema circulatiei aglomerate din zona garii Bistrita. Cea mai mare problema pe strada Garii este fluidizarea circulatiei prin deschiderea unei legaturi directe cu strada Tarpiului. Desi se cauta tot felul de solutii care mai de care mai fanteziste este clar ca nu e loc suficient nici pentru o pasarela si nici pentru un pasaj subteran care sa traverseze calea ferata. In primul rand Blocul DALLAS este pus prea in strada. De aceea ar trebui luate in serios sugestiile facute anterior de unii cetateni privind devierea caii ferate spre Bistrita Bargaului, din gara pe traseul vechii linii uzinale de la CPL, cu iesire pe langa Vama Bistrita si continuarea spre Unirea pana la intersectia cu DN17, de unde sa intre pe vechiul traseu. Astfel s-ar crea posibilitatea deschiderii directe a circulatiei intre Strada Garii si Tarpiului iar pe traseul actual al caii ferate ar putea sa fie amenajat un mare bulevard care la intersectiile cu strazile Romana, Cuza-Voda, si Ioan Slavici sa fie prevazut cu sensuri giratorii creindu-se fluxuri ample de circulatie si eliminand o incorsetare inutila a orasului. Din fericire solutia mutarii caii ferate este si posibila avand in vedere ca pe o portiune importanta din traseul propus se afla o linie electrica aeriana de inalta tensiune, care poate fi ingropata sau deviata fara a fi necesare alte demolari. In plus, prin mutarea caii ferate se pot construi mai usor pasarele peste linii in zone mai largi precum cea din dreptul CPL sau a Vamii. Astfel, gara Bistrita ar putea fi cap de linie si amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori.
Stimate d-le Sergiu,
Ideea ar fi foarte bună dacă linia ferată uzinală de care vorbiți nu s-ar înfunda la REMAT. De acolo nu poate fi racordată la linia spre Bârgău decât demolând câteva zeci de case din zona Subcetate-Drumul Dumitrei Vechi. Mergeți pe teren să vedeți ca această idee nu este fezabilă
Practic de la REMAT spre DN17C se afla acea linie electrica de inalta tensiune, pe traseul careia nu exista alte constructii. Asadar, daca aceasta linie electrica ar fi ingropata sau deviata, s-ar elibera traseul pentru viitoarea cale ferata spre Bargau, fara alte demolari de case. Exista intr-adevar o mica problema la trecerea dinspre Vama catre REMAT.
Cu „Autogara suspendata, Cretu il imita pe Oprescu, cu a sa „Autostrada suspendata”. Este o tampenie absolut inutila, care nu va decongestiona circulatia in zona garii din Bistrita, ci din contra o va strangula si mai mult. Este clar ca traficul in zona garii trebuie decongestionat, insa lucrul acesta nu se realizeaza printr-un centru intermodal care presupune afluirea si stationarea de masini in zona. Ca sa nu mai punem la socoteala si poluarea. Lucrurile pot fi rezolvate mult mai simplu. Daca se muta activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata care presupune cheltuieli supplimentare de exploatare. De asemenea calatorii ar putea folosi ca sala de asteptare spatiul din cladirea garii, la fel ca in cazul autogarii din gara Brasov. Cu atat mai mult cu cat dupa reabilitarea garii exista excedent de spatiu nefolosit.
Oricum tot 2 lei plateam biletul pentru ca soferii de pe linia 1 si 2 nu se grabesc sa dea rest …acei neinsemnati 20 de bani…
Eu nu inteleg de ce statul subventioneaza trenurile de Bargau. Astea ar trebui desfiintate deoarece sunt absolut suficiente mijloace de transport in comun, realizate cu microbuzele care circula pe aceste rute. Vad mereu ca trenurile de Bargau circula aproape goale asa ca nu-si justifica activitaea.
Cred ca invers este cazul. Microbuzele alea trebuie dezfintate si calaferata modernizata drastic se si fie mai atractiv.
Ati punctat f. bine. Toti la un loc sunteti mult mai vizionari si destepti decat intreg CL si cretu.