”Autovehiculele din zilele noastre sunt foarte puternice, dezvoltă viteze foarte mari, iar de cele mai multe ori, conducătorii auto nici nu își dau seama de faptul că depășesc limita”, a declarat comisarul șef Ciprian Buta, șeful Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean, care susține că nici nu poate fi vorba să mai fie ridicată limita de viteză la 70 de km la oră în localități pe DN 17 cum era până acum 2 ani.
Anul trecut, deși a fost stare de urgență și lumea a stat mai mult acasă, peste 4000 de șoferi au avut permisele suspendate, iar alți circa 200 s-au trezit cu ele anulate. Polițiștii au dat peste 32.000 de amenzi celor care au încălcat legislația rutieră de peste 10 milioane de lei.
”În cursul anului 2020, polițiștii rutieri s-au axat pe combaterea principalelor cauze generatoarea de accidente, și anume viteza, nerespectarea regulilor privind depășirea, consumul de alcool. Am acționat zilnic pe acele zone unde din analize a reieșit faptul că se produc evenimente rutiere și astfel se explică faptul că au fost reținute în vederea suspendării un număr de 4092 de permise. Lucrătorii din cadrul Serviciului și structurile rutiere din cadrul IPJ au fost în permanență în stradă, au asigurat, de asemenea, un real sprijin conducătorilor auto. Am participat la verificări privind viabilitatea părții carosabile. Suntem în permanentă colaborare cu administratorii drumurilor. Fiind stare de urgență timp de aproape 2 luni, pe principalele tronsoane de drum din județ probabil că șoferii au conduc autovehiculele cu viteze mai mari și pentru că drumul a fost mai liber din cauza restricțiilor. Poate din această cauză au fost reținute mai multe permise pentru nerespectarea regimului legal de viteză. Anul trecut, drumul fiind liber s-a circulat cu viteză mare atât pe drumurile naționale, cât și pe cele județene care au fost modernizate în ultima vreme”, a declarat comisarul șef Ciprian Buta.
Lipsa unui drum de mare viteză își spune cuvântul.
”Autovehiculele din zilele noastre sunt foarte puternice, dezvoltă viteze foarte mari, iar de cele mai multe ori, conducătorii auto nici nu își dau seama de faptul că depășesc limita de viteză. Unii spun că nu și-au dat seama că se află în localitate, alții spun că se grăbeau, dar faptul că mașinile dezvoltă asemenea puteri îi îndeamnă pe conducătorii auto să apese puțin mai tare pedala de accelerație. Pe de altă parte și ritmul în care se desfășoară viața este mai alert, toată lumea se grăbește. Atât timp cât nu avem un drum de mare viteză, iar drumurile noastre – chiar și DN 17 – trec prin localități, trebuie să respectăm viteza legală. Acum doi ani am redus viteza pe DN 17 de la 70 de km/h la 50 km/h în localități fiindcă am avut foarte multe accidente pentru că pe partea carosabilă se află mai multe categorii de participanți la trafic: începând cu pietonii care în mediul rural sunt mai în vârstă și le este greu să ajungă la trecerile de pietoni, avem căruțașii, mai ales în perioada de primăvară-toamnă când și vizibilitatea e redusă, bicicliștii și conducătorii de mopede. Sunt atât de mulți participanți încât am fost nevoiți să reducem viteza la 50 km/h. La noi în județ nicăieri nu mai este permisă circulația cu 70 de km/h în localitatăți. Un impactt cu un pieton la 50 de km/h dă șansa pietonului de a nu suferi leziuni foarte grave, ori la 70/80 de km la oră, impactul e fatal”, a declarat el.
Bicicliștii, a doua cauză de producere a accidentelor
”Cele mai multe accidente s-au produs în mediul rural unde cetățeanul vine cu bicicleta la magazinul din sat, mai merge la un prieten, stă și consumă un pahar după care se pune în mișcare și nu mai are același echilibru și nu mai e în stare să respecte toate regulile să se protejeze. Nu întotdeauna accidentele cu bicicliști sunt cele mai grave, dar impactul între un autovehicul și o persoană aflată pe bicicletă este mult mai grav decât impactul între două autovehicule care dezvoltă viteze, dar au și sisteme de protecție în interiorul autovehiculului”, a explicat el.
În privința alcoolului, ”șoferul crede că nu îl vede nimeni”
Referitor la șoferii care circulă sub influența alcoolului, comisarul șef Ciprian Buta a spus că, la fel ca și în alte zone din Ardeal, ”suntem un județ în care, mai ales în mediul rural, se mai obișnuiește să se consume băuturi acoolice, apoi șoferul spune că se deplasează pe o distanță scurtă și nu îl vede nimeni, dar prin colaborarea cu celelalte structuri – colegii de la secțiile de poliție rurală, posturile de poliție – încercăm să-i depistăm pe cei care băuturi alcoolice, iar la Bistrița mai ales acționăm cu Drug Test.
Unde sunt amplasate radarele
”Aparatele de măsurat viteza staționează în zonele în care sunt evenimente rutiere sau există posibilitatea de a dezvolta viteze foarte mari în special în localități. Ghinionul de a fi surprins de aparatul radar se sancționează cu suspendarea permisului pentru o perioadă de 90 de zile și aplicarea măsurii contravenționale. Punctul de amendă a rămas la 145 de lei. Dacă am dat amenzi de peste 10 milioane de lei înseamnă am constatat mai multe contravenții, dar punctul de amendă a rămas la aceeași valoare și pentru anul acesta. Radare sunt și pe drumurile naționale, și pe cele județene în locurile unde se produc evenimente rutiere. Nu avem un target sau un anumit număr de sancțiuni contravenționale pe care să le aplicăm, niciodată nu a fost așa ceva. Eu m-aș bucura să nu fie aplicate sancțiuni, dar nici să nu avem accidente. Adică, dacă am accidente în anumite zone, nu pot pune radarul unde nu sunt evenimente și nu există posibilitatea de a dezvolta viteze foarte mari. Pentru că dezvoltând viteze foarte mari, atunci există riscul și de a depăși neregulamentar și de a exista un impact frontal între două autovehicule. Nu avem o problemă să spunem unde sunt radarele. Important este ca cei care conduc să conștientizeze că trebuie să conducă pentru a fi, în primul rând, dânșii în siguranță”, a spus comisarul șef Ciprian Buta.
Anul trecut au fost cu 125 mai puține accidente în Bistrița-Năsăud față de 2019.
Iar voi stati la panda si cu luneta voastra de „protectori” ne vanati ca si vanatorii!
Bravo! Luati carnetele , ca mamaaaa ce le place la sefii mari, asta va face barbati, si va castigati si pita din examinari!
Politia e cu ei!
Da cine te pune sa mergi cu viteza, mergi regulamentar și nu o sa ai probleme
Sa stii ca si im Germania este la fel,nu te gandi ca doar ai nostri fac asta.si aici stau la pinda .camete mobile in masini private,trepied de circa 40 50 cm pus la sol etc
Si in cazul politistilor de pe radar, una spun, alta fumeaza. Adica dau jos uniforma, se urca in masina personala si merg la Cluj tot cu viteza peste limita. Cum deduci asta? Simplu, pe drumul respectiv nimeni nu respecta viteza legala, nu-i unul care sa mearga cu 50 la ora prin localitate sa poti zice: uite,sigur asta-i politist!
1) Deci impactul reducerii de la 70 la 50 km/h este ZERO in producerea accidentelor.
NU ajutati cu nimic soferii, doar stati la panda si amendati.
Cati carutasi ati amendat pe european?
2) Nu aveti target la amenzi? Juri pe rosu? Serios, serios?
Da’ de’ articolele cu mesajele whatsapp de „incurajare” la amenzi aparute prin ziare ce zici?
Da’ de premiile in bani si gradele primite de sefi ca urmare a amenzilor date ce zici?
Ia-ti pensia speciala si duuu-te, lasa-ne!!! Du-teee taree!
sa mergi la servici si sa nu simti ….cat de puternic esti!
(imi plac masinile reprezentative din carton, de politie, de pe DN…pe cand treceti la nivelul urmator, din lemn! )
Amendați pietonii, bicicliștii, caruțaşii care nu poartă veste reflectorizante și nu sânt vizibile mai ales seara până dimineață
Intreb si eu,un autoturism neinscriptionat cu insemnele politiei cu radar pe el ,are voie sa circule pe contrasens pentru a se pozitiona in pozitia de panda intre auto parcate regulamentar ,sau a fost pus cu elicopterul ? Caz real in Caransebes pe strada din fata garii ,intre gara si intersectia spre Resita fara circulatie intensa si cred ca si fara istoric de accidente.
daca e in misiune atunci are voie orice
daca in ordinul de servici scrie strada atunci iti ramane doar sa te uiti la masina