Profesoara Cristina Rusu, lider județean al Sindicatului ”Spiru Haret”, care a participat, în calitate de observator la proba de interviu a concursului pentru directori de școli, a tras câteva concluzii referitoare la această ultimă etapă a concursului și a menționat că, urmare a ceea ce a văzut, consideră că metodologia de concurs trebuie schimbată.
”Așadar, după opinia mea:
1. În comisie n-ar trebui să fie profesori din școala pentru care se susține interviul, deoarece aceștia ar putea avea tendința să avantajeze concurentul din școală, în detrimentul celui venit din altă parte;
2. Reprezentantul CL în comisie n-ar trebui sa fie profesor (eventual, interesat de ce se întâmplă la concurs), sunt si alte categorii profesionale care trebuie implicate în alegerea directorilor, școala este a întregii comunități, până la urmă;
3. Diferența maximă admisibilă între punctajele acordate de evaluatori n-ar trebui să fie atât de mare (3 puncte), această diferență putând să fie speculată în avantajul/dezavantajul unui candidat;.
4. Și, nu în ultimul rând, orice evaluator ar trebui să-și ia conștiința de acasă, atunci când vine la comisie, și să evalueze cât mai obiectiv cu putință prestația candidatului. Nu poți să dai notă maximă unui candidat care citește de pe foaie, în loc să prezinte strategia de dezvoltare a școlii, scrie cu greșeli de ortografie și nu știe să faca un tabel în Excel, dupa cum, nu poți sa dai o notă mică candidatului care are o prestație foarte bună, dar nu e profesor în școala pentru care suștine interviul. Adică, poți să o faci, dacă ți-ai lasat conștiinta acasa, dar nu e omenește și nici de bun simț. După cum, a lauda prestația unui candidat și a ironiza (fin) prestația contracandidatului, dar a acorda, în final, și unuia, și celuilalt, aceeași notă, iar nu se traduce prin obiectivitate și corectitudine.
Acestea fiind spuse, cred că ar trebui schimbat ce se poate, adică metodologia de concurs, pe ici, pe colo, prin părțile esențiale. În privința conștiintei, nu-mi fac iluzii, e greu, dacă nu imposibil de ameliorat. Punctul 4 este un pamflet și trebuie tratat ca atare. Asemănarea cu fapte reale este întâmplătoare”, a scris ea pe Facebook.
Decontare/plată: spor de navetă, chirie, izolare, cărți, dirigenție, merit, vauchere de vacanță, de clase simultane, de doctorat, etc. – plus un sălărel, acolo, așa să fie.
Și noi ne facem că-i învățăm, iar rezultatele se văd la nivel național.
Educația – câtă mai este, este rezultatul interacțiunii elevului cu familia, mediul virtual și social și mai puțin, spre zero, al activității școlare.
În concluzie, au rămas în funcție chiar și directorii care nu au promovat examenul .Felicitări.
Mă întreb dacă pentru alte funcții este tot așa
Directorii care nu s-au prezentat la examen sau au căzut cu succes urmează să li să pună „ciară pe schiuri” și să fie „flituiți”, dar puțintică răbdare să coboare algoritmul politic PSD-PNL-UDMR la nivel de prefecți, subprefecți, inspectoratul școlar, directorași de deconcentrate și școli ș.a.m.d. Se așteaptă și poziția ministrului… Susțin punctul de vedere al doamnei profesoare Cristina Rusu, este inspirat din realitate. Au fost școli, candidat la interviu din afară, singur pe loc, dar a reușit pe 2 și „colac peste pupăză” a fost și umilit… multe alte perle pe care le voi publica într-o carte. Până nu se va merge ca-n școlile occidentale, selecția să se facă cu vizită medicală, examen psihologic, interviu privind vocația de manager de școală, cu admis sau respins iar testul final pe calculator (nota) să fie hotărâtor, concursul se dă joi iar postul este ocupat de marți. Vrem sindicate puternice! Nu mai cochetați cu politicul pentru sinecuri personale.