Consilierii județeni au pe ordinea de zi a ședinței de miercuri aprobarea unei noi organigrame și a unui nou stat de funcții pentru CJ care să intre în vigoare începând cu 5 iulie, în fapt reducerea de posturi de la 147 câte sunt în prezent la 120, motivat de faptul că instituția trebuie să se încadreze în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul județului pe anul 2021, care sunt de 11.500.000 lei, mai mici așadar față de anul trecut când au fost de 14.600.000 lei.
Conform propunerii președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, printre cele mai importante modificări se numără reorganizarea Direcției economice, a Direcției administrație locală care se va numi ”Direcția juridică, administrație locală”, a Direcției drumuri județene, investiții care se va numi de acum ”Direcția investiții, drumuri județene”, a structurii Arhitect șef, în subordinea căruia va fi și Serviciul Public Județean Salvamont Bistrița-Năsăud, care pierde un post vacant de salvator montan.
Se va reorganiza de asemenea Compartimentul audit public intern prin reducerea numărului de posturi de execuție de la 5 posturi la 3 posturi, respectiv desființarea a 2 funcții publice vacante, dar și Serviciul managementul resurselor umane, organizare, control, ce se va numi ”Serviciul resurse umane, organizare, relația cu consiliul județean”.
O serie de posturi dintre cele desființate sunt vacante.
Inclusiv președintele Radu Moldovan renunță la posibilitatea de a mai angaja un consilier în cabinetul său, unde are 5 posturi, 4 fiind ocupate.
Astfel, la nivelul aparatului de specialitate al Consiliului Județean, urmare a reorganizării propuse, se va modifica numărul de funcții publice de execuție de la 90 la 77, numărul de funcţii publice de conducere de la 17 la 14 (inclusiv funcția de secretar general al județului).
Dați afară jucători de fotbal și o să vă dublați bugetul.
jucători de fotbal castiga 200 euro pe luna
Fotbaliști nu știu să scrie, eu am mari semne de întrebare că ar ști măcar să citească așa că nu pot să dea unlike-uri la comentariile de pe acest online.
Oare la primărie, când…?sau Turc e ocupat că de aceea vine la serviciu pe la ora 10 și pleacă la 14.Traiasca consilierii personali habarniști care fac regulile în primărie! Cred că Turc merge la primărie doar la bideu și ciuciu horganigrana,ca și auditul!!
Paradoxal că pentru fotbal sunt banii dar când vine vorba de bibliotecă nu sunt bani ! Bistrițene țara te vrea prost !
Cand e in stare sa faca si primarusul Turc asta la primarie?
Acolo e dezmăț pe bani publici.
Bine că avem bani pentru golf numai ăsta ne mai lipsea că în rest avem de toate. Bistrițenii ar trebui să coborâm crosele din pod că ăstia din politică au luato tare rău pe arătură, unul este mai breaz ca altu, ălălat din primărie vrea alpin coaster pe pârtia care vine la vale, vrea să mute autogara, vrea mașinuțe de golf electrice lângă ștrand, vrea să distrugă și pădurea Codrișor, vrea nenorocirea aia de zonă rezidențială în zona inundabilă Cocoșul etc…. ăstalatu nu se lasă nici el cheltuiește banii și așa puțini pe inutilitate de fotbal…. Oare ăștia de la ce au luat-o cu capul, oare nu beau aceiași apă cu noi sau li-se pune ceva în apă ?!
Deci, nu sunt bani suficienti pentru plata unor posturi oricum neocupate. Pe de o parte ne aratam mari manageri cum reducem noi costurile, pe de alta parte ne victimizam ca reducem posturi.
Despre munca care se presteaza efectiv, costul si eficienta acesteia vorbim si noi ceva?!?
Cerem posturi noi, cu voaturi noi, nu se primesc bani, spunem ca nu le mai ocupam si reorganizam sa ne descurcam cu ce avem si gata. Cost saving.
Mentalitate bananiera.
Pe principiul asta romania sta extraordinar, fiecare dintre noi isi poate reduce lunar cu 30% cheltuielile fara absolut nici o problema, trebuie doar sa planificam costuri cu 30% mai mari si sa renuntam la ele.
Easy-peasy.
Alt mod de citire a schombarilor:
X-ulescu a propus o organigrama cu o crestere de posturi si costuri. Nu a primit bani. A abrogat si reorganizat inapoi la ce era.
In mod normal asta arata o ineficienta manageriala a primei propuneri. In realitatea noastra trista insa se traduce in „reducere de costuri”.
Ce ar fi sa se reduca anual cu 10% fata de media ultimilor 3 ani? Adica sa chiar reducem nu sa taiem ceea ce vrem sa crestem si sa etichetam ca „reducere”.
O digitalizare care tine seama de standardele ridicate ale altora se poate? S-ar reduce minim 30% doar din faptul ca ar ramane multi fara hartiile ce le poarta de la o stampila la alta inutil.
Consiliul Judetean cica nu are bani. Se fac reduceri la muzeu, biblioteca, protectia copilului, consiliu judetean, in schimb se infiinteaza o sectie de fotbal si una de golf. Mincinos mai mare ca asta de-acum nu se exista. Pe mine ma mira ca nu e nimeni in PSD sa-i explice ce inseamna doctrina social-democrata. Sau macar sa ii explice ca vin alegerile. Radu Moldovan scufunda PSD-ul BN si aialalti stau cu tava si servetul si tac. Ivan, Suciu, Denes, ce faceti baieti, ati ramas intepeniti in pozitia ghiocel?
Hai să facem cîteva reduceri, că dă bine la public.Reducem un post de salvamont, care poate salva viața cuiva, dar ne facem că reducem și un post de cosilier personal (vacant), dar păstrăm 4 consilieri, care oricum nu fac nimic.Dacă vrem să fim eficienți, si credibili, atunci începem cu noi. Reduci indemnizația ta imensă, că oricum nu trăiești din ea, și atunci implicit se reduce și indemnizația celor 30 de consilieri județeni, care iau 10% din indemnizația președintelui.Reduci consumul de motorină, de protocol, diurne de deplasare, tichete de masă, sporul de nesimțire și cîte mama smăului sporuri mai aveți, apoi reduci și un bibleotecar, un salvamontist, o femeie de serviciu…altfel e din ciclul ,,cum să-i mai prostim pe proști”.
PĂREREA MEA !
Reducere e atunci cand toata conducerea CJ e nevoita sa-si taie din salarii. Pana atunci e numai smecherie si prostire a prostilor.
Motto:
„Nu mă voi opri asupra atâtor zădărnicii ale unei cugetări filozofice care se incurcă ea însăși în simple formule de care se ocupă doar specialiștii pentru a opune alte formule tot așa de impunătoare și când te uiți bine tot așa de sterpe.”
(Nicolae Iorga- Despre organizarea muncii științifice)
Racilele societătii românesti de astăzi sunt consecinta proastei guvernări din toată perioada postrevolutionară. La mai bine de 31 de ani de la Revolutia Română din Decembrie, 1989 si de la căderea comunismului România este incă un stat nereformat . Aceasta este principala cauză a prelungirii starii de tranzitie, cu consecinte dezastroase pentru tară, in plan economic, social si cultural. Nici după aderarea la Uniunea Europeană in anul 2007 România nu a profitat prea mult din cauza lipsei de reforme interne si a centralizarii excesive. In primul rând atragerea de fonduri europene a fost scazută pentru că că România nu a fost in stare sa facă o reforma administrativ- teritoriala compatibilă cu structurile europene.
Situatia anacronică este generată de faptul că România are aceeași organizare teritorial – administrativă ca în vremea comunismului, chiar dacă modelul este depășit. Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi aparatul administrativ este supradimensionat. De aceea, trebuie făcută o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București.
Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nici un județ din cele 40 nu îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori. Din această cauză, România pierde enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de Guvernul de la București unde lucrurile se miscă foarte greu. Si asta nu e totul. Numărul mare al judetelor actuale reprezintă o frână in calea dezvoltării din cauza sistemului birocratic excesiv. De aceea, ar fi extrem de utilă o initiativă legislativă privind regionalizarea țării .
Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ-teritorială ceea ce nu există astăzi în legea fundamentală din Romania. A doua cale este mai simplă si se poate face printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune păstrarea denumirii de „Județ”, prevăzută in constitutie, numai că prin comasare din cele 41 de județe actuale vor rezulta un număr mai redus de unităti administrative, după modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativă in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Regionalizarea trebuie să aiba ca obiectiv esential descentralizarea si un grad ridicat de autonomie regională. Insă regionalizarea cu păstrarea judetelor nu rezolva nimic, ba dimpotrivă adaugă un nivel suplimentar de birocratie intre administratia centrală si cea locală. Solutia este extrem de simplă si ea presupune desfintarea actualelor judete si trecerea unor prerogative de importantă zonală, ale acestora la regiune, iar celelalte atributii judetene care au importantă locală, să treacă la primarii, unde sunt mai aproape de cetătean. In prezent, dintre cele 3.228 de unităti administrativ-teritoriale (UAT -uri), cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi de a asigura servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor: salarii, iluminat public, gospodărire. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean. În concluzie, această reformă administrativă trebuie făcută cât mai curând posibil, dar pentru asta e nevoie de curaj politic şi unul sau două guverne să cadă, dar să se facă această reformă. Prin această reformă s-ar distruge un sistem clientelar vechi de mai bine de 55 de ani, iar România ar putea să iasă din această stare sufocantă economic si social.
Lucrurile nu se rezolvă cu lamentări si paleative si cu atât mai puțini cu desființarea unor posturi nerelevante. …
Radu Moldovan a preluat CJ in 2012 cu 85 de posturi și la dus la 147. Înainte de a-l aduce la 120 – deci cu 50% mai mult decât l-a preluat – a înființat club sportiv cu echipe de handbal și fotbal plătite din bani publici, a adus cel mai scump antrenor din Europa, bugetul suportă, își face teren de golf sa se joace cu boierii din țara și din străinătate, după partidele de vânătoare. Doar pentru maturat ringul preferat de fotografii electorale a mai angajat luna asta 13 tovarăși. O sa fie de mare folos când se va aduce caviar pe calea aerului direct din Rusia pentru recepțiile care se vor organiza la Palat după partidele de golf. Din economiile făcute prin desființarea unor posturi neocupate se va face o statuie de aer genialului conducator.
Consider ca mai bine asa dupa beclean decat dupa oradea si cluj….niciodata!
Nu mergeți pe fentă, se desfințează posturi care nu sunt ocupate de nimeni. Foarte puține dintre ele au în momentul de față un posesor. Șmecherii tipice factorilor decidenți, desfințăm ceea ce nu există. Bravo, baroane ciumist!