Actualizare
”Noi avem maşini abandonate pe domeniul public, care nu fac parte din categoria maşinilor parcate ilegal, ce fac obiectul deciziei Înaltei Curţi, care spune că autorităţile locale nu pot să reglementeze într-o zonă care se suprapune peste o reglementare naţională. Asta nu în sensul că nu e voie şi nu va fi voie niciodată să se ridice maşinile parcate greşit, doar că reglementarea trebuie să fie făcută printr-o hotărâre de Guvern şi nu printr-o hotărâre a administraţiei locale. Până când va apărea această hotărâre de Guvern, şi bănuiesc că nu va dura foarte mult până va apărea, o să folosim maşina respectivă pentru ridicarea maşinilor abandonate pe domeniul public”, a spus primarul Ovidiu Creţu.
Ştirea iniţială
Decizia judecătorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ICCJ), una definitivă, a fost luată după ce Avocatul Poporului a formulat un recurs în interersul legii privind problema legalităţii procedurii de ridicare a maşinilor parcate neregulemantar, care se face în baza unor hotărâri ale consiliilor locale şi nu în baza unei Hotărâri de Guvern.
Hotărârile consiliilor locale adoptate în vederea reglementării procedurii privind ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, constatarea şi aplicarea contravenţiilor sunt lovite de nulitate, pentru că stabilesc şi sancţionează contravenţii în domeniul circulaţiei rutiere. Mai exact, conform magistraţilor, consiliile locale îşi depăşesc competenţa atunci când emit hotărâri ce vizează reglementarea procedurii de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar.
Primăria Bistriţa a pus de curând în dezbatere publică Regulamentul privind activitatea de blocare a autovehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar, precum şi de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a acestor autovehicule, care urma să fie supus aprobării Consiliului Local în şedinţa din luna iunie.
Aici puteţi vedea ce prevede regulamentul elaborat de municipalitate.
Primaria in special prin Politia Comunitara isi depaseste demult atributiile cand e vorba de facut bani din amenzi in timp ce exact atributiile de drept ale P. C. sunt neglijate. Acum cel putin daca va ramane o masina a primariei defecta vor avea utilajul de 5 miliarde la dispozitie sa o tracteze.
Lipsa de respect al proprietății private este net mai gravă decât parcarea ilegală. Mașina fiind proprietatea privată, dacă proprietarul o parchează pe domeniul public unde parcarea este interzisă, mutarea ei este tulburare de posesie, se poate accepta, dar tot pe domeniul public în proxima parcare. Plus ca prin instituirea unei taxe pentru a putea reintra în posesia ei se restrânge accesul la proprietate, pentru a se obține venituri la bugetul loca, fără o hotărâre judecătorească.
Deci acum daca am bani pot parca unde vor muschii mei? Super. ce parcari o sa trag in cate un sens giratoriu cand este mai mare traficul…:))))) Ce pot sa-mi faca?
Sa invete bizonii sa parcheze cum trebuie sau daca nu sunt in stare, sa mai circule si pe jos sau cu bicicleta!!! Daca ar fi dupa mine, as face amenzile de 2.000 lei/parcare ilegala.