”Ordinea de zi a cuprins puncte referitoare la activitatea oficiilor poştale în mediul rural, formularea amendamentelor în ceea ce priveşte noul Cod Fiscal, Legea 165/2013, măsurile necesare pentru urgentarea aplicării legilor fondului funciar, administrarea şi exploatarea pajiştilor în 2015 conform OUG 34/2013, programele şi subvenţiile în agricultură. Discuţiile s-au prelungit pe parcursul mai multor ore, una dintre principalele probleme abordate fiind nevoia unei colaborări instituţionale eficiente pentru aplicarea legilor fondului funciar. Prefectul Ioan Ţintean a precizat că în urma finalizării inventarierii terenurilor, conform Legii 165/2013, urmează o etapă de muncă intensă a comisiilor locale şi a comisiei judeţene de fond funciar. În acest sens, a făcut apel la multă atenţie şi seriozitate din partea tuturor celor implicaţi în soluţionarea cererilor, menţionând că nu va tolera greşeli sau tergiversări nejustificate. În acest moment este în curs de finalizare situaţia comparativă dintre suprafeţele de teren deţinute de unităţile administrativ teritoriale şi cererile nesoluţionate”, informează Prefectura.
Un alt subiect dezbătut intens a fost legat de activitatea oficiilor poştale, mai mulţi primari din mediul rural fiind nemulţumiţi că, în urma recentei reorganizări a Poştei Române, numărul angajaţilor nu mai este suficient şi la nivelul comunelor se înregistrează, din această cauză, întârzieri prea mari în repartizarea corespondenţei sau plata pensiilor, alocaţiilor etc. Referitor la această situaţie, prefectul a solicitat tuturor primarilor care se confruntă cu astfel de dificultăţi să formuleze o adresă către Instituţia Prefectului, în aşa fel încât să se poată realiza o centralizare a zonelor afectate şi transmite ulterior o sesizare autorităţilor centrale abilitate.
La această şedinţă de lucru au fost invitaţi, pentru a oferi explicaţii suplimentare, Teodor Cifor – şeful Oficiului Judeţean de Poştă (OJP BN), Cristian Parasca şi Radu Pop, reprezentanţi ai Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice, Emil Mănăşturean – directorul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI BN), Florin Căpraru – directorul executiv al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA BN), Sorin Roşu Mareş – directorul Oficiului Judeţean pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (OJFIR BN), Nuţu Ioan Tabără – directorul Direcţiei pentru Agricultură Bistriţa-Năsăud şi Emiluţ Găină, în calitate de reprezentant al Asociaţiei Crescătorilor de Taurine Bistriţa-Năsăud.
În cadrul aceleiaşi întâlniri, primarilor şi secretarilor li s-a adus la cunoştinţă, în urma unei informări recente primite de la Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, faptul că pe pagina oficiala de internet a instituţiei, www.afir.info, s-au publicat versiunile consultative ale Ghidurilor Solicitantului (în cadrul secţiunii ”Investiţii PNDR”) pentru subMăsura 4.1. – Investiţii în exploataţii agricole şi pentru subMăsura 6.1.- Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri. Aşadar, potenţialii solicitanţi pot formula şi transmite propuneri şi observaţii la adresa de e-mail consultare@afir.info. Toate aceste solicitări vor fi analizate de către departamentele de specialitate din cadrul AFIR în vederea includerii lor, după caz, în versiunea finală a Ghidurilor Solicitantului.
Referitor la noua variantă de Cod Fiscal, ce se află încă în dezbatere publică, cei interesaţi pot trimite propuneri către conducerea Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice, până luni, 16.03.2015, ora 10.00.
Foarte bine ca s-a ridicat problema serviciilor postale in mediul rural .Acest director Cifor Teodor si-a batut joc de cetatenii lechinteni timp de mai bine de un an . Ma intreb daca a fost vreodata in Lechinta sa vada cat e de mare ,sa vada cate familii sunt ,sa vada daca o singura persoana poate sa asigure in mod corect serviciile postale ,nu putine la numar ,sa vada locatia ,sa vada de ce trei doamne nu au reusit sa faca fata, desi au avut toata bunavointa ,sa vada ca a fost inchisa mai multe saptamani si atunci facturile au venit cu intarziere ,sau deloc ,ca mai multi cetateni au platit penalitati la facturi din vina proastei lui organizari ,ca nu s-au putut primi si trimite colete postale .Cetatenii ,mai ales cei in varsta au fost umiliti si obligati sa astepte zile ca sa fie serviti .In trecut ,in Lechinta ,la posta erau 5-6 angajati ,acum 1 singur angajat .Daca directorul crede ca poate sa se descurce sa vina o saptamana si sa vada daca e posibil .Sper sa se auda si sa se indrepte situatia !!!!!!!!!!.