Lunar se înmatriculează circa 2000 de vehicule în judeţul Bistriţa-Năsăud, aşa încât, dacă am împărţi numărul de maşini la cel al locuitorilor judeţului, ar reieşi că unul din trei bistriţeni are maşină. După eliminarea taxei de primă înmatriculare, a crescut şi numărul celor care vor să deţină permis, însă mai puţin de jumătate, 44,9%, au reuşit să treacă de probele teoretice şi practice.
Teodor Gârda, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor Bistriţa-Năsăud, a spus, miercuri, în şedinţa Colegiului Prefectural, că parcul auto al judeţului număra, la sfârşitul anului trecut, 101.476 de vehicule cu 10.677 mai multe faţă de începutul anului.
„Am înmatriculat anul trecut 20.704 vehicule faţă de 12788 în 2016. Autorizări provizorii au fost efectuate 14.265 faţă de 11.751 în 2016, iar radieri am avut 9896 faţă de 6587 în 2016”, a spus Teodor Gârda.
Potrivit acestuia, cei care doresc să înmatriculeze maşini se pot programa online: „Avem programări pentru toate liniile de înmatriculări: înmatriculare, transcriere, înmatriculare provizorie. La sectorul permise nu am introdus încă programările având un pic de aglomerare la începutul programului când avem şi examinările. Am considerat că, dacă intrăm cu programări la examinări şi preschimbări de permise, trebuie să reducem la proba de traseu. Suntem la 40-45 de zile în prezent şi atunci creştem în sectorul examinare la traseu. Dacă va fi necesar, o să facem şi modificări în sensul acesta”.
În ce priveşte numărul de şoferi, la începutul anului 2017, erau 10.482 de conducători auto în evidenţa manuală, iar în cea informatizată 104.151 de conducători auto.
„La sfârşitul anului, aveam 108.163 de conducători auto în evidenţa informatizată a persoanei. În cea manuală sunt cei care sunt anterior anului 1996, an din care am intrat în cea informatizată. În prezent, se mai preschimbă 60-70 de permise pe an din evidenţa manuală”, a spus el.
Sub 18 ani sunt 21 de conducători auto, între 18 şi 20 de ani sunt 4307, între 21 şi 30 de ani sunt 24.407, între 31 şi 50 de ani alţi 49.824 de şoferi, între 51 şi 70 de ani 25.304, iar peste 70 de ani mai sunt 4300.
Conform lui Gârda, în 2017 au fost 13.219 de examinări de examinaţi candidaţi la obţinerea unui permis, din care au fost declaraţi respinşi 7293 de candidaţi şi au fost promovaţi 5946 de candidaţi.
se duce dracului si orasul asta la ce conditii sunt in oras… masini multe, locuri de parcare putine, strazi proaste, aer poluat, praf… viata la tara e mult mai linistita si fara stres
Parcările sunt suficiente, CAZANELE aduse de „la germania” sunt prea multe!
Transportul in comun e zero. Pt un loc de munca etc trebuie sa te deplasezi. Acolo ar putea recupera statul nu sa faca evidente.
Transportul în comun există și e chiar OK ! Oamenii sunt prea fuduli ca să circule cu autobuzul, din cauza snobismului a ajuns rușine să circuli cu autobuzul.
Nu mi se pare asa prost transportul in comun.. doar ca lumea nu e obisnuita sa il foloseasca, decat cei care vin de pe valea budacului, de sus de la subcetate, sigmir, etc. Poate gresesc.
Corect.
Cel puțin jumătate dintre acesti noi „soferi” pleacă înafara, statul acest manager prost al tarii nu ia nici o măsură în ai stimula să rămână aici. Trist,trist,foarte trist!
CAZANELE, cum le numesti tu, sunt mai sigure si mai putin poluante ca un logan nou. Succesuri!