Consiliul Local Bistrița a aprobat documentația de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul de investiții “Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”, cu indicatorii tehnico-economici, în vederea depunerii unui proiect pe POR (circa 10,5 milioane euro). Pe Axa 4, Bistrița are o alocare dedicată de 24 milioane euro.
”Nu vrem să aducem numai turiști în centru, vrem să aducem cetățenii municipiului. Numărul mare de mașini tinde să blocheze peste tot orașele și noi ne aliniem la o politică a UE ce se dovedește bună, de a facilita utilizarea altor mijloace de transport decât mașina și de a crea falicități pentru a ajunge în centru. Mergem pe această linie, răspundem criteriilor UE. Traseul va fi pe axa centrală și e normal să aducem oamenii în zona centrului vechi. Sper ca din 2019 să înceapă să apară stațiile”, a spus primarul Ovidiu Crețu.
Răspunzând unei întrebări a consilierului local PNL Ioan Peteleu, reprezentanții proiectantului au precizat că actualele parcări de pe str. Gh. Șincai și Dornei nu vor mai exista, ideea fiind tocmai aceea de a scoate mașinile din centrul orașului, unde autobuzele electrice vor circula pe două sensuri, tur-retur.
Investiția se ridică la 58,6 milioane lei, capacitățile fiind: 10 autobuze electrice, 44 de stații, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată.
Obiectivul prioritar este de reabilitare a infrastructurii rutiere, pe ruta nouă de transport public care traversează orașul de la est la vest, prin centrul orașului, pentru eficientizarea transportului public și oferirea unei rute de transport rapide și durabile cu vehicule electrice. De asemenea se vor realiza trasee dedicate și/sau prioritare pentru vehiculele de transport public, modernizarea statiilor de transport public existente, realizarea pistelor pentru bicicliști, dar și a traseelor pietonale, relocarea rețelelor de utilități, unde este cazul, modernizarea iluminatului public. Traseul nou de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) va fi operat cu vehicule electrice pentru care se amenajează un depou pentru staționare, încărcare și mentenanță, stații de încărcare și dispecerat pentru managementul traficului.
Aici detalii despre proiectul Linia verde.
Nu stiu zau daca administratia chiar se va alinia la cerintele UE. Nici o vorba nu se sufla despre zecile, poate sutele de copaci de aliniament care vor fi taiati in numele LINIEI VERZI. Ca sa vi pe Dornei, Sincai, Independentei cu piste de biciclete, trotuare noi etc trebuie sa sacrifici arborii de aliniament. Toate bune si frumoase cu acest proiect numai ca traseul este gresit. El trebuia condus de pe Calea Moldovei pe Nasaudului, A. Muresanu ,Decebal , Garii si Independentei unde si bulevardele sunt late. Astfel scuarul de pe Independentei daca se desfinteaza si se muta stalpii de iluminat pe marginile benzilor nu mai trebuie sacrificati copacii. In caz contrar numa vorba vine ca ar fi linie VERDE.Sa desfintezi mii de mp de sp. verzi cat totalizeaza coronamentele adunate , inseamna ca aduci poluare si nici decum o reduci.
Sa ne traiesti multi ani domnu primar si cu domnu george.
Iti multamim fain ca neai facut corsa derect in centru si o sa ne duci gratis pe petonal de une neai tipat la viisoara hendelfend.
Avelo bahtalo dom primar. Caz morocar!
Tare as vrea sa vad cum va fi reglementata circulatia in sensul giratoriu de la posta veche, cand vor ajunge autobuzele dinspre str. Gh.Sincai spre Independentei cat vor sta acolo pana cand vor avea prioritate sa-si continue drumul.
Cati copaci vor fi sacrificati pe strazile Gral Grigore Balan, Dornei, Piata Centrala, Gh.Sincai, Independentei.
Dispar cca 200 locuri de parcare din zona centrala, unde se asigura alternativa de parcare in apropiere.
Apoi teoria ca aducem cetatenii municipiului in centru nu prea sta in picioare. Sunt cartiere mari departe de acest traseu.
In primul rand trebuie rezolvat transportul public al bistritenilor spre locurile de munca, care nu sunt pe acest traseu, spre zonele comerciale importante (se rezolva partial transportul spre zona comerciala de pa Calea Moldovei pentru cei din zona Independentei). Accesul la Piata Decebal nu este asigurata.
Foarte multi bani cheltuiti fara a avea efect benefic asupra descongestionarii traficului prin oras.
Este un cadou pentru cei mutati din centru, care asigura un numar mare de voturi, pentru a ajunge gratis in centrul orasului.
n-avem cu cine dom’ne, niste tarani…..
cu primarul în frunte….ala crede ca cetatenii au ce sa vada în centrul ala de tot raha…. pardon, kitsch-ul.
Corect! Aduce dom’primar cetățenii în centru ca să ce? Ce-ar putea vedea în centru??? Până să ajungem o Sighișoara mai avem!!!…..
e drept… trebuie sa bage si un munte de pamant ca sa ne facem cetate in varf, ca la sighisoara.. 🙂 ca apoi sa se mute tiganii in casele sasesti : )
Concluzie; tiganeala din centru va fi si mai mare.
si pana la urma unde mai parcam?
sa nu mai vorbim de comertul din zona centrului care va disparea.
Cine mai are asteptari de la acest primar, amar se-nseala!
Cred ca judetul BN se indreapta rapid spre un judet Teleorman de Ardeal. Nu stiu de ce opozitia nu face demersurile legale sa-l dea jos, pe acest individ care-si bate joc de toti cetatenii sai?
Nu stiu cum putem accepta sa avem un administrator cercetat, cu n dosare…….
…..acum au dat-o jos pe Kovesi, deci, unda verde la toti talharii si toate talhariile pesediste!
Vai de el oras!!!! Ce-a fost, ce este, si si mai ales ce va ajunge!!!!
Si cu strazile crepate si cu denivelari cum ramane??? Pe bul. Decebal aproape de semaforul cu str. Zimbrului s-a lasat asfaltul langa o gura de canal….