”În şedinţa Consiliului Local de săptămâna trecută a fost un proiect tratat politic şi nevotat. E vorba de prelungirea contractului de transport public, un act administrativ absolut normal în situaţia în care noi nu avem studiul de mobilitate şi nu ştim încă ce rezultat va avea acel proiect de realizare a liniei verzi. Aveam nevoie de doi, poate de trei ani de respiro şi Consiliul Local ar fi trebuit să voteze cu 14 voturi, ceea ce este o greşeală în regulamentul Consiliului Local, greşeală care preia în mod defectuos din lege textul, adică pe lângă acele acţiuni de administrare a patrimoniului preia şi serviciile publice de interes local. Sigur, regulamentul zice în final: ”dacă angajează bunuri din patrimoniu”, dar n-a mai ţinut nimeni seamă de chestiunea asta şi ne-am trezit că trebuie să se voteze cu 14 voturi, deci cu două treimi, cum nu trebuie de fapt. O să căutăm soluţii să reglementăm situaţia asta, fiindcă neîncheierea unui contract de transport poate duce la blocaj administrativ. Vom intra în şedinţa de la sfârşitul lunii aprilie cu acest proiect, poate până atunci ne clarificăm şi cu majoritatea care trebuie la vot”, a spus Ovidiu Creţu într-o conferinţă de presă.
Proiectul de hotărâre privind prelungirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Bistriţa a întrunit doar 10 voturi ”pentru”.
Primarul Ovidiu Creţu propune Consiliului Local prelungirea contractului de transport public de persoane cu SC Transmixt SA Bistriţa, începând cu data de 29 mai, însă nu mai mult de doi ani, timp în care va fi realizat studiul ”Plan de mobilitate urbană durabilă” şi se vor şti date certe în proiectul ”Linia verde”.
Contractul cu SC Transmixt SA Bistriţa privind elegarea gestiunii serviciului de transport public local a fost încheiat în urma licitaţiei în 29 mai 2009, pentru o perioadă de 6 ani, şi prevede posibilitatea prelungirii la expirarea duratei lui pentru o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata sa iniţială, prin acordul de voinţă al părţilor, care vor încheia în acest sens un act adiţional la contract.
Ar fi bine ca cei care primesc contractul de transport în municipiu să asigure mașini civilizate: scaune curate, sistem de aerisire (chiar geamuri care se pot deschide fiindcă nu costă, dar scapi cu viață, nu te sufoci), autobuze, nu microbuze în care călătorești ca sardelele.