Primarul Ovidiu Crețu a explicat că Podul Berăriei, construit cu 4,8 milioane lei din bugetul local şi din împrumutul contractat de municipalitate, a fost bine făcut, dar că există totuși ceva care nu este așa cum și-a dorit.
”Podul nu mai are mult și este gata, mai sunt elemente minore care trebuie realizate. Podul e bine făcut, are o structură frumoasă, elegantă. Ce pot să spun că nu e așa cum mi-aș fi dorit a venit în urma cerinței impuse de Apele Române să asigurăm o anumită suprafață, rama podului cu apa, pentru eventuale inundații care se petrec la 1.000 de ani. Podul, apa și cele două maluri formează o ramă care are o anumită suprafață, prin care trebuie să treacă un anumit debit care este socotit de inundație care se produce odată la 1.000 de ani. În mod firesc, nu ar trebui ca pe malul stâng podul să fie la înălțimea respectivă. Noi a trebuit să-l ridicăm astfel încât să asigurăm secțiunea de trecere. Adică dacă acolo ni se permitea să-l lăsăm cu 3-4 metri mai jos pierdeam un 2% din secțiunea de trecere și am fi avut cu totul alte condiții. Legea e lege însă, nu își asumă nimeni altceva decât prevederile legale. Nu am avut ce face decât să-l ridicăm și să avem secțiunea respectivă. Acolo trebuie să facem proiectul de drum, strada Faleză este în licitatație și până la sfârșitul lunii vom avea un câștigător. În martie vor începe lucrările pentru canalizare, instalația electrică de iluminat stradal, apoi celelalte lucrări. Vom face un zid de beton de circa 3 m de sprijinire a pământului respectiv”, a afirmat Ovidiu Crețu la AS TV.
Podul a fost ridicat, iar sensul giratoriu din zona intrării pe pod este și el realizat. Deși inițial era prevăzut ca până la finalizarea podului să se amenajeze și strada Faleză, lucrările vor începe la anul, ofertele pentru contractul de execuție fiind acum în analiză. 1,4 milioane lei s-au alocat pentru amenajarea acestei străzi.
Execuția Podului Berăriei a început în luna martie 2015, constructor fiind SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Termenul de realizare inițial era de 18 luni (septembrie 2016). Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumut, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.
Proiectul prevede: Pod cu o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.
Strada Faleză situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.
Lucrările cuprinse în cadrul proiectului constau în realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de canalizare pluvială și menajeră, realizarea racordului dintre stradă și Podul Berăriei prin intermediul unui zid de sprijin, iluminat public. Strada va păstra traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe, ținându-se cont de amenajarea și racordarea străzii cu accesele în curțile riveranilor și intersecția cu străzile laterale. Partea carosabilă are două benzi de 3 m fiecare, un trotuar pe partea stângă de 1-1,5 m adiacent părții carosabile și un trotuar pe partea dreaptă de 1,5 m dispus pe coronamentul digului.
Dirijarea, colectarea și evacuarea apelor se va face gravitațional – prin asigurarea pantelor atât longitudinale cât și transversal ale căii spre 9 guri de scurgere. Rețeaua de colectare și evacuare a apei menajere pornește de la începutul proiectului și continuă până în punctul cel mai de jos al traseului unde se realizează o stație de pompare care va conduce apele printr-o conductă pe sub râul Bistrița până în căminul cel mai apropiat de pe strada Petru Maior. Având în vedere diferența de cotă dintre Podul Berăriei și nivelul actual al străzii, se va face un zid de sprijin pentru susținerea rambleului.
La amenajarea străzii Faleză s-a prevăzut atât iluminat stradal cât și iluminat pietonal. Pe 75 m de la începutul proiectului se vor monta stâlpi cu console pentru iluminatul stradal, iar pe restul proiectului se vor monta stâlpi care vor susține console atât pentru iluminat stradal cât și pentru iluminatul pietonal.
sa mori tu, tovarase inginer – ca podul ala are înclinare de doar 2 grade?
nu m-ar mira ca seful de santier care coordona lucrarile sa fi stat pe malul GRESIT cu proiectul în mâna si din cauza asta podul a iesit putin invers.
adica malul ala supraînaltat sa nu-si aiba rostul ca de fapt piciorul ala de 3m de beton nici nu trebuia turnat (celalalt mal e oricum mai sus cu 2-3 m).
Nu cred ca se putea face mai mult in zona asta, de se putea sigur se facea ca doar nu dadea banii din buzunarul lui.
Primarul nostru vorbeste aiurea . Cica : „daca il lasam cu 3-4 metri mai jos pierdeam 2% din sectiunea de trecere „. Pai daca 3-4 metri sunt echivalentul a 2% din sectiune , inseamna ca podul asta are intre 150-200 de metri inaltime domnu primar . Verifica-ma cu regula de 3 simpla daca nu ma crezi . Matale procesezi ce vorbesti ? Am vorbit cu constructorul si mi-a spus ca l-a obligat prin proiect sa-l faca in panta , cu 70 cm diferenta de nivel intre capete . E fix cu 70 cm mai inalt in partea dinspre est ( Zavoaie ) .
Dl. Eugen, credeți că primarul s-a adresat celor care gândesc?…
Clar ca s-a adresat celor care gandesc. Basistii stiu maximum regula de trei simpla si o aplica in tot si in toate. Pentru ei nu exista trigonometrie.
Va dati seama cum iesea podul daca se folosea numai regula de trei simpla? :))
Parca domnul Pasca e cu Julien sau cu Nicu Șordan, tot din curentul de „gandire” basist e desprins.
Pana la finalizarea lucrarilor la strada Falezei care vor incepe abia anul viitor, o solutie pentru a deschide circulatia peste Podului Berariei spre zona Zavoaie este necesara si posibila pe strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea podului. Pentru aceasta pe portiunea din strada Falezei care o ia la dreapta dupa traversarea podului ar putea fi amenajata o umplutura de pamant in rampa prin care sa se faca racordarea dintre strada Malinului si Podul Berariei care se afla ridicat la nivelul digului.
Aceasta solutie simpla permite o legatura directa si imediata peste Podului Berariei cu cu strada Zavoaie si prin aceasta legatura se asigura atat accesul spre Podul Budacului pentru locuitorii din stanga raului Bistrita dar mai ales conexiunea cu drumul comunal DC-8G, care duce catre Parcul Industrial Sarata, pe malul stang al raului Bistrita, evitand astfel aglomeratia auto din Viisoara .
gradul de importanta al acestui pod nu poate fi mai mare decat acest pod
http://www.drdpiasi.ro/Achiz/2012/Lucrari/2012-11-14-11-PTH%20-%20Bicaz%202012_V%5B1%5D.2_sEMNAT.pdf
care are asigurarea de calcul doar de 2%
1 la mie e foarte mult pentru acest pod!!!!!!!!!
sau poate domnul priumar a facut un pod militar si noi nu stim!!!!!
unde este conditie impusa de cei de la oga nu propusa de proiectant
#Eugen Pasca
.
Probabil ca primarul a gresit cu un ordin de marime dar si dvs. cred ca ati gresit la calcule si cred ca stiu si unde.
Probabil ca ati calculat ca o reducere cu 3….4 m la o lumina de 37 m inseamna o reducere de 111…148 mp a sectiunii, de unde v-a dat evident inaltimea de 150…200 m.
.
Fals.
Primarul se referea la reducerea inaltimii la culeea de pe malul stang (ca inteleg ca aia e problema in discutie), ceea ce ar fi insemnat o reducere a sectiunii cu 37*3(4)/2=55.5 (74) mp..
Impartit la 2 pt. ca e vorba de reducerea sectiunii cu un triunghi, nu cu un dreptunghi.
De unde rezulta, prin interpolare liniara cu 2% -cum ati zis- o inaltime de 75…100 m. (Asta numai in cazul in care consideram rama un dreptunghi, ceea ce nu e cazul).
.
In fine, ochiometric vorbind,e foarte probabil ca reducerea inaltimii cu 3… 4 m pe malul stang ar fi determinat reducerea sectiunii cu 20%.
Et, pour la bonne bouche, aceasta nemaiasigurand preluarea debitului, rezulta ca nu se poate reduce inaltimea pe malul stang .
.
#Pt. domnul care a comentat la ora 11:57
.
M-am uitat pe documentatia la care faceti trimitere..Unde ati gasit acolo asigurarea de 2%?
Eu vad ca debitul de calcul e de 5% si debitul DE VERIFICARE (pt. conditii speciale ) e de 1%.
Probabil ca tot de un debit cu asigurare de 1% e vorba si la podul din povestea noastra.
.
P.S.
Sunt inginer promotia 1994 CFDP-Bucuresti, specializare Lucrari de arta (adica poduri).Nu stiu cine a proiectat podul sau cine l-a executat, nu am nici un parti-pris in discutia asta.Am fost de cateva ori sa ma uit la traseele de armatura post-intinsa pt. ca mi se pare ca podul are o arhitectura foarte interesanta..Cumva profilul, sectiunea, sunt contraintuitive..
Static, podul este o grinda simplu rezemata (care are oarece virtuti structurale si probabil si economice) dar prin profil simuleaza un pod in arc (care are mai multe virtuti estetice)..
Podul mi se pare se pare interesant (chiar fain, prin modul in care gandirea inginereasca a dat expresie uor exigente arhitecturale)
static si eu imi dau seama ca e o structura interesanta
dar
nu neparat orice structura static nederminata e si frumoasa
si nu orice e complicat si greu de facut e si frumos
am intuit ca acel pot are 2% asigurarea de calcul cu atat mai mult se argumenteaza ca cretu fura curent cu asigurarea de 0,1% ca justificare a formei si suprainaltare stanga
Proiect de rahat si executie asisderea. Podul e prost si inutilizabil. Discutia daca e sau nu e reușit dpdv arhitectonic n-are sens daca nu e utilizabil. Daca trebuia sa fie cu 3-4 m mai jos pe malul stang atunci asa trebuia proiectat. Cu asigurarea desigur a tuturor cerintelor legale si ingineresti. Cine s-a ambitionat sa faca un pod cu o singura deschidere? Cine a impus aceasta tema care inteleg ca acum ne pune in fata fatalitatii ca ne-am trezit cu o rampa de lansare in loc de pod? E elementar pentru orice constructor de poduri ca odata ce ai un pod cu doua deschideri in amonte, solutia cu o singura deschidere in aval ridica semne de intrebare. Daca avea doua deschideri ii asigurai sectiunea de trecere din latime. Ii bărbereai malurile cu cat trebuia pentru trecerea debitului milenar.
(Oricum asta mi se pare o justificare cam subtire atata timp cat debitul e regularizat de barajul de la Colibita. Indiferent de povestile cu diluviul, in conditiile de peste o mie de ani, ar trebui sa fie in stare sa prevezi lucrurile cu suficient timp inainte ca sa dai drumul la apa din lac inainte si sa-ti asiguri capacitatea de preluare a potopului previzionat. Nu de alta dar de aia s-a construit barajul)
Daca proiectantul isi facea corect treaba de la inceput si asigura sectiunea de curgere in conditiile racordarii drumurilor de pe cele doua maluri nu mai aveam acum motive sa ne miram ca prostii de ce-a iesit. Dar, nu si-a facut-o. Si primul vinovat e comanditarul si beneficiarul pe care nu l-a interesat sa lege doua maluri si doua intrastructuri stradale printr-un pod functional fiind preocupat doar sa bifeze un monument arhitectural si politic zis „podul Berariei”. Asa o sa si ramana pentru ca nu-mi imaginez ca vom face un drum suspendat pe malul stang al Bistritei cenusii inaintea autostrazii suspendate din Bucuresti.
N-am inteles care-i ratiunea unui pod care nu e perpendicular pe cursul apei. Doar ambitia de a mai construi mini-sensuri putea sa duca la solutia podului câș.
Cat despre executie, asa cum s-a mai comentat, ajunge sa te uiti la balustrade si parapete.
Avem un pod. Ce facem cu el acum că am bifat un obiectiv secular. Eu zic sa punem o berarie (sau macar o terasa pe el). Sa bei beri pe „podul berariei”, inclinat si câș pe sub care curge apa, cu siguranța ca va deveni in scurt timp o atracție a Bistriței europene. Podul minciunilor va fi nimic pe langa ăsta.
Puntea Măgăriei i-ar sta bine ca nume la urâțenia asta arhitectonică care doar văzută în poze provoacă urticarie. Bani aruncați pe apa…Bistriței!
sa stai intr-o casa foarte frumoasa intr-o zona de cacat!!!!
si sa faci un pod crezand ca scapi de miros!
P.S. Casa primarului e reusita si chiar e frumoasa!!! Bravo lui!
A facut-o cand avea prieteni…acum se vede la pod ca are doar dusmani!
Am trai s-o vad si pe asta! Dobitocii astia au mutat Caracalul in Bistrita! Halal primar avem! A opta minune al lumii in orasul nostru!
Vedeti ce ati patit daca nu ati apelat la arhitectul APOLODOR din DAMASC ? Cu siguranta el il scotea drept.
Tovarasu primar Cretu, ai ruleta? No du-te de masoara trotuarul care se construieste pe dig, vezi cat are latime? Are 1.5m asa cum este in proiect? NU ARE!
Sa inteleg ca platim 1.5m si faceti trotuar de 70cm? Unde e diferenta? E la PARAINDARAT?
Auzi la el ce tampenie, ca a trebuit sa ridice un capat al podului ca sa asigure spatiul pt apa.
Da ce ma , apa cand curge, curge in panta?
Apa o sa curga pe rau, mai sus pe malul stang decat pe malul drept??
Primare tu judeci inainte sa vorbesti?