”Cele patru mari universități din România, care au criticat numirea lui Valentin Popa în funcția de ministru au pierdut fiecare sute de locuri la buget. Este vorba de consorțiul universitar: Universitatea ”Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, Universitatea din București, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” Iași și Universitatea de Vest din Timișoara. Ministrul a decis să respingă solicitările universităților pentru locuri bugetare și să le aloce câte locuri crede de cuviință. Criteriile în baza cărora s-a făcut repartizarea locurilor bugetare pentru licență, master și doctorat încă nu sunt făcute publice”, spune deputatul USR Cristina Iurișniți:
”În acest context, în calitate de membru în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, am solicitat ministrului Educație să prezinte în scris care au fost criteriile de repartizarea a cifrelor de școlarizare pentru învățământul superior de stat în anul universitar 2018-2019 și pe baza cărui algoritm s-au calculat acestea.
Ca urmare a adoptării actului normativ H.G. 131/2018 cele mai mari centre universitare din România, incluse în Top 1000 al universităţilor din lume realizat în 2018 de Times Higher World University Rankings, au pierdut 1.200 de locuri bugetare.
Pe acest fond, consider că menţinerea actualelor cifre de școlarizare poate afecta performanţa academică. Sistemul universitar din România trebuie să reprezinte o prioritate a Ministerului Educației Naționale în ceea ce privește dezvoltarea comunității academice, iar cele mai prestigioase universități din România trebuie stimulate şi nu penalizate pe baza unor criterii netransparente și lipsite de predictibilitate.
„Haos în sistemul românesc de sănătate și educație. Ce soluții avem?”. Vă invităm, vineri 20 aprilie, începând cu ora 15.00, la Hotel Metropolis din Bistrița, la o dezbatere împreună cu Emanuel Ungureanu, vicepreședinte al Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților”.
Problema învățământului românesc pornește de la curicula școlară și autorii studiați, canonizați mai mult după criterii identitare,iar unii lipsiți de autoritate științifică. E bine studierea poeziei dadaiste merge în perfectă simbioză cu teologia sfinților pupători de moaște, dar lumea contemporană evoluează cu noțiuni de inteligență artificială, robotică electronică, cunoștințe aplicate.
Din școală vin bazele teoriilor cu care trăiesc românii actual.
Rapiditatea cu care se propagă teoriile conspirațiilor sau fenomenele de tip fake-news își au rădăcinile tocmai în curicula școlară neadaptată gândirii critice cu argumente.
Ori se alege calea prostirii în masă, ori calea umanității argumentelor și a științei .
E o alegere ca se face conștient de către decidenți.