Parcul auto al județului Bistrița-Năsăud a ajuns să numere 111.101 vehicule la sfârșitul anului 2018, față de 101.476 câte erau la începutul anului, creșterea fiind cu 9625 de vechicule.
Potrivit Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, au fost eliberate 12.628 de autorizații provizorii față de 14.265 în 2017 și au fost radiate 12.975 de vehicule față de 9972 în 2017.
Potrivit subcomisarului Claudiu Prodan, șeful SPCRPCIV Bistrița-Năsăud, din totalul vehiculelor înmatriculate în 2018, 1075 sunt vehicule noi, iar celalalte second-hand.
Pentru evitarea cozilor de la ghișee, s-a introdus sistemul de programare online a transcrierii și înmatriculării vehiculelor.
Se așteaptă în medie două săptămâni pentru transcriere, două săptămâni pentru numere provizorii, trei zile pentru radiere și cam trei săptămâni pentru prima înmatriculare.
Potrivit unor statistici naționale date publicității de Asociația Producătorilor din Industria Auto (APIA), românii au înmatriculat în ultimul trimestru din 2018 cu 10 la sută mai puţine maşini faţă de 2017. A scăzut uşor importul de vehicule la mâna a doua, iar vânzarea de autoturisme noi are încă o creştere mică.
Cei cu venituri mici cumpără în continuare vehicule cu motoare diesel de generaţie veche. În schimb, cele cu motoare electrice sau hibrid sunt foarte puţine, la jumătatea mediei europene.
Statistica arată ca europenii au preferat în 2018 maşinile cu motoare de benzină în proporţie de 57%, iar dieselul a ajuns la 36 la sută din vânzări. Unii producători auto au decis chiar să renunţe la motorul pe motorină. Vin din urmă autoturismele cu tracţiune electrică sau hibrid. Acestea au reprezentat 7 la sută din numărul maşinilor vândute.
Românii urmăresc trendurile europene când îşi iau maşini noi. Benzina este preferată de peste 60 la sută dintre clienţi, iar motorina de 35 la sută. Avem doar 4.500 de autoturismelor ecologice, adică doar 3 la sută din piaţă.
În 2018, numărul maşinilor noi a crescut cu aproape 20 la sută faţă de 2017. Este cel mai mare volum de maşini noi comercializate în ultimii zece ani. Dar nu este suficient pentru a echilibra numărul de maşini vechi importate. La fiecare maşină nouă cumpărată, au fost aduse altele 3 la mâna a doua.
Toti Romanii au devenit foarte comozi doar cu fundul in masina ,,cazane” majoritatea, pana la alimentara din colt merg cu masina…
Mariti taxele…prea multe cazane pe drumuri
Nu contest nici una dintre opiniile exprimate dinaintea mea, dar consider că s-a făcut prea puțin în domeniul educației dar și a sprijinirii celor care ar opta pentru variante mai puțin poluante, dar și pentru a face față fără autoturisme, timpului necesar rezolvării unor probleme care sunt vital obligatorii familiilor.
FRATE NU I BAI CA SI AU LUAT MASINI VECHI.ATAT AU PUTUT.DAR SA SE INTRODUCA IMPOZIT DUPA NORMA DE POLUARE.AI MASINA DIN 2000,PLATESTI TATICU DE NU ITI MAI VINE SA O SCOTI PE DRUM.CARE NU POATE….,BICICLETA ,ASTA E.
stai linistit ca pe asta vor cladi o parte din buget.
le trebuie bani de salarii ca la anul vin alegeri si daca n-au bani îi manânca alegatorii.
Tare as vrea sa ajungi la nivelul celor care nu-si permit o masina mai noua decat una din anul 2000. Sa te vad atunci cum comentezi bai ciumacule.
Ce va cacati atâta pe voi, atât timp cat au scazut înmatriculările fata de 2017 si au crescut radierile? Care e scopul articolului? Sa duceti la sapa de lemn clasa muncitoare, adica cei care nu-si permit o masina mai noua de 10-15 ani? Sunteti la fel ca si guvernul ăsta de …….