”Se știe că industriile creative și cultura produc cea mai mare valoare adăugată, deoarece resursele folosite și valorificate în acest domeniu sunt mintea, talentul, perseverența și puterea creativă a oamenilor în general, și a tinerilor în special.
În ciuda a ceea ce se spune, Bistrița are un potențial ridicat în ceea ce privește cultura de orice fel, dar mai ales cultura urbană, a tinerilor. Există însă în oraș mari lipsuri în ceea ce privește facilitățile pe care comunitatea le oferă tinerilor pentru a-și putea experimenta și antrena diferitele talente și calități creative, sportive sau intelectuale.
Mi-ar plăcea ca skaterii să aibă un spațiu amenajat corespunzător, mi-ar plăcea ca cei care vor să practice dansurile să aibă unde s-o facă, ar fi frumos ca cei talentați în artele plastice să aibă săli de expoziții și de lucru dotate corespunzător, sau cei pasionați de muzica să poate exersa în studiouri amenajate după toate standardele în materie și să-și poată face auzite creațiile. Copiii să aibă săli de antrenamente moderne pentru practicarea sporturilor de sală.
Ar fi un progres pentru Bistrița ca industriile creative, care produc valoare adăugată, să fie stimulate să se dezvolte în oraș, iar tinerii talentați care mai târziu vor intra în viață, să-și poată valorifica talentele și pasiunile pentru a-și câștiga existența în propriile companii, aici în Bistrița. Fotografia, grafica, filmul, designul, web designul, media, toate aceste domenii au capacitatea de a aduce venit comunității, prin impozite și taxe, dar mai ales prin faptul că, fiind domenii care utilizează tehnologii noi, moderne, funcționează aproape exclusiv cu aportul, cu cooptarea, cu angajarea în muncă a oamenilor tineri.
Dacă vorbim de investiții pentru viitorul orașului nostru pe termen mediu și lung, aceste lucruri sunt foarte posibile și realizabile rezolvând una din problemele cu care administrația “stă în cârcă” și nu știe ce să facă cu ea. Unele din fostele centrale termice, dezafectate acum și lăsate în paragină, sunt spațiile ideale pentru a fi adaptate acestor necesitați ale tinerilor și ale comunității până la urmă.
Cultura urbană nu trebuie să fie o cultura underground, ea trebuie să fie cultura fiecărei generații de tineri, însumându-se la cultura unui oraș, și este imperativ necesar ca ea să fie sprijinită și “scoasă la lumină”. Cultura urbană educă tinerii, produce talente, formează oamenii și în final, cultura urbană este generatoare de industrie creativă care produce valoare adăugată unei comunități”
Ing. Teodor Ioan Mârza, candidat PER la Consiliul Local Bistrița
(PE)
Adaugă comentariu