Actualitate

Cum arată şantierul Podului Berăriei. Lucrările sunt în grafic, spune primarul Creţu

Lucrările la obiectivul de investiţii “Amenajare legătură din str. Libertăţii spre zona Zăvoaie, inclusiv construirea Podului Berăriei peste râul Bistriţa”, în valoare de peste un milion de euro, sunt în grafic, spune primarul Ovidiu Creţu, constructorul având încă un an la dispoziţie să termine noul pod.

Primarul Ovidiu Creţu a precizat că la Podul Berăriei totul decurge conform graficului şi că obiectivul de investiţii va fi inaugurat în vara anului viitor, odată cu reabilitarea străzii Falezei, care va face legătura rutieră.

Capetele de pod au început să prindă contur, fiind amenajat şi un pod provizoriu pentru ca firma care face lucrările, SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca, să poată transporta echipamente şi utilaje de pe un mal pe altul.

Lucrările de construcţie a Podului Berăriei au început la sfârşitul lunii martie, atunci când a fost închisă şi circulaţia auto pe strada Petru Maior în zona situată între sensul giratoriu, intersecţie cu str. Libertăţii şi podul de peste Valea Căstăilor, legătura rutieră de pe malul stâng făcându-se cu strada Falezei.

Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop.

1 podul berariei lucrari iun 15 2 podul berariei lucrari iun 15 3 podul berariei lucrari iun 15 4 pod provizoriu berarie

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

Proiectul urmăreşte micşorarea timpilor de parcurs şi a consumurilor de combustibil; realizarea densităţii optime cu viteze legale şi evitarea formării blocajelor în circulaţie; realizarea unui confort al participanţilor la trafic; mărirea siguranţei circulaţiei; îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea noxelor, implicit a poluării.

Eugen Gheorghe

5 comentarii

  • Ce de bărbi…
    1.proiectul urmăreşte micşorarea timpilor de parcurs şi a consumurilor de combustibil; Cică mașinile care trec podul consumă mai puțin! Timpi de parcurs de unde pana unde?… că podul nu duce nicăieri. Conectează strada P.Maior cu o zonă fără străzi, fără continuitate…
    2.realizarea densităţii optime cu viteze legale şi evitarea formării blocajelor în circulaţie; Ce densitate optimă? Ce blocaje în trafic?
    3.realizarea unui confort al participanţilor la trafic; Deci cei care trec podul se simt mai confortabil în trafic?
    4.mărirea siguranţei circulaţiei; Asta da. Când treci podul se mărește siguranța circulației.
    5.îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea noxelor, implicit a poluării. Deci mașinile care trec podul polueaza mai puțin. Păi să-i propună Crețu lui Ponta să faca în România numai poduri ca să scadă poluarea.

    Măreț obiectiv. Să faci un pod de 40 de metri într-un an… Proiect din seria Bridge For Dummies.

    • Cand treci podul DEScreste siguranta circulatiei, pentru ca, podul se termina brusc cu o un racord la 90 de grade si in panta.Super gandire ingineAEresca a la CRETU. Ca sa nu mai vorbim de sensul giratoru de la intrarea pe pod, sens neiluminat si care ingusteaza drumul.
      Noaptea cand te trezesti cu ditamai zidul in curba e super siguranta circulatiei, cand urci podul de lansare si te trezesti ca drumul o ia la stanga brusc si in panta mare, iarasi super siguranta. Sa ninga cat de putin si atunci sa vezi super accidente. Bravo Cretu, bravo proiectant, bravo executant, bravo consilieri, bravo aplaudaci!

  • Ciurdaş ! Orice pod care leaga doua maluri (fireste) are un rol si rost. Conectează la municipiu zona. Apoi, orice maşină circulă pe ruta respectivă înseamnă una mai putin pe cele existente. Carcotasi avem, doreli avem, cand vom avea şi meseriasi adevarati, care sa puna mana si sa vorbeasca mai putin.

  • Podul Berariei este mai mult decat un simplu pod. El deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, va exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si de aici, pe strazile existente spre Podul Budacului. De asemenea, prin prelungirea strazii Zavoaie spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu viitorul Parc Industrial Sarata. In plus, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, se inchide inelul de circulatie mentionat la inceput, cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din orasul Bistrita.

    • Bravo ba, exact asta lipseste zonei respective, tot traficul din zona industriala si tot traficul din noul parc industrial sa ajunga pe acea strada ingusta, pe acel pod care se termina brusc in picaj la stanga.
      Ba tu judeci cum vor lua curba TIR-urile la intrarea si iesirea de pe pod?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.