Recomandări Social

Cum se va lucra pe DN 17 C și DN 17 D. ”Atacăm pe mai multe fronturi!”

Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Alexandru Slavita, a explicat cum se vor efectua lucrările pe DN 17 C și DN 17 D, ce tehnologie se va aplica și unde ar putea fi lărgit drumul.

”Se scot la licitație tronsoane de circa 20 km ca să se poată ataca pe mai multe fronturi. În această iarnă se vor face licitații și pentru celelalte tronsoane. Sectorul de pe Dealul Dumitrei este unul cu probleme, multe alunecări de teren, teren foarte vălurit, afânat și se va lucra în această iarnă la proiectul tehnic de la 0 la 9, deci tratăm separat. Ne vom strădui să punem și banda a treia, atât la urcare dinspre Bistrița, cât și la urcare dinspre Dumitra. Pe cele două drumuri vor fi lucrări de mare anvergură, cu reciclare in situ, tehnologie modernă. Tot ce este beton de ciment se va uniformiza, se frezează, se colmatează rosturile, se toarnă un strat de mortar asfaltic de 4 cm, se pune un strat antifisură de geosintetic, geogrilă și peste încă două straturi de asfalt. Deci betonul rămâne ca fundație, este foarte bun pentru fundație. Se va elimina acel mers în scară, cum se întâmplă acum”, a spus Alexandru Slavita.

”Promisiunea făcută de conducerea CNADNR, conducerea DRP și conducerea SDP, mai exact de către domnul Slavita, este că până îmi finalizez mandatul ei trec de Pasul Rotunda cu asfaltarea. Două tronsoane din DN 17 C și DN 17 D deja sunt în proceduri de licitație. Sunt vreo 8 milioane de euro costuri pentru cele două tronsoane. Urmează să fie scoase la licitație în perioada următoare și celelalte tronsoane, unde este nevoie de avize și alte documente pentru că sunt lucrări de artă, cu stabilizări, cu zone în care sunt alunecări de teren. Ceea ce contează este că aceste două drumuri extrem de importante pentru județ vor fi reabilitate”, a menționat președintele Consiliului Județean, Emil Radu Moldovan.

Conform caietului de sarcini, pe DN 17 C pe sectoarele cu sistem rutier rigid se aplică strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, geocompozit-strat antifisură, strat de mortar antifisură MA 8. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevăzut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, 20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.

Pe DN 17 D, pe sectoarele cu sistem rutier rigid sunt prevăzute următoarele lucrări: colmatare rosturi cu mastic bituminos, frezare dale de beton pe 2 cm grosime, strat de beton asfaltic BA8, geocompozit-strat antifisură, strat de legătură din BAD 20, strat de uzură din BA 16. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevazut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, 20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.

CNADNR a scos la licitație câte un tronson din DN 17 C și DN 17 D: DN 17 C km 9+020 – 26+050 (Dumitra – Năsăud – Salva), valoare estimată 13.407.489 lei fără TVA, și DN 17 D km 0+0750 – 21+660 (Beclean – Salva), valoare estimată 21.666.618 lei fără TVA.

DN 17 C (86 km) trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Țibleş prin Pasul Dealul Ştefăniţei, leagă Bistriţa de Vişeu de Sus (Maramureş), traversând comunele Dumitra, Salva, Coşbuc, Telciu, Romuli şi Moisei. DN 17 C se intersectează cu DN 17 la Bistriţa, cu DN 17 D la Năsăud şi Salva şi cu DN 18 la Moisei.

DN 17 D (97,6 km) leagă localităţile Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi şi Cârlibaba (Suceava). Trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Suhard prin Pasul Rotunda. Traversează comunele Chiuza, Nimigea, Salva, Rebrişoara, Feldru, Ilva Mică, Maieru, Rodna, Şanţ şi se intersectează cu DN 17 la Beclean, cu DN 17 C la Salva şi Năsăud şi cu DN 18 la Cârlibaba.

8 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.