Primăria Bistrița a depus la Agenția pentru Protecția Mediului BN solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ”Centru intermodal de transport public”, propus să fie construit pe străzile Gării, Tărpiului, Industriei, Rodnei, Trandafirilor, Arţarilor, Griviţei, Narciselor, B-dul Decebal.
Municipalitatea va solicita în jur de 5 milioane de euro bani europeni pentru realizarea Centrului intermodal.
Amplasamentul analizat are suprafaţa de 25.000 m². Proiectul prevede:
1. realizarea unei platforme supraterane care să preia funcțiunea autogării, platformă cu suprafața de 3.926,766 m², amplasată deasupra căii ferate la o înălţime de 10,5 m
– pe platformă sunt prevăzute continuitatea drumului peste calea ferată şi spaţiul destinat autogării;
– drumul principal va avea lăţimea părţii carosabile de 7 m şi trotuare de câte 0,75 m pe ambele părţi, trotuare separate de carosabil prin borduri de beton;
– spaţiul destinat autogării va avea 12 locuri de îmbarcare-debarcare autobuze, 6 locuri pentru taxi, o staţie pentru mijloace de transport în comun şi un drum cu lăţimea de 7 m pentru deplasarea autobuzelor;
– conectarea drumului principal cu autogara se va face printr-un sens giratoriu cu diametrul inelului central de 8 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi o bandă cu lăţime de 6 m;
– pentru accesul pietonilor sunt prevăzute scări de acces şi lifturi în partea de NV şi SE, peroane şi trotuare cu lăţime de minim 1,5 m, acoperite; platforma se va închide pe exterior;
– pentru apele pluviale se vor face guri de scurgere interconectate, printr-un sistem de tubulatură fixată de structura de rezistenţă, la canalizarea existentă;
2. rampe şi viaducte de acces la platforma supraterană – de pe străzile Gării şi Tărpiului
– rampa dinspre str. Gării va avea lungimea de 43,1 m, lăţimea părţii carosabile de 6 m (pentru a se evita exproprierile) şi trotuare de câte 0,75 m pe ambele părţi, trotuare separate de carosabil prin borduri de beton; rampa va fi continuată cu un viaduct cu lungimea de 113 m;
– rampa dinspre str. Tărpiului va avea lungimea de 46 m, lăţimea părţii carosabile de 7 m şi trotuare de câte 0,75 m pe ambele părţi, trotuare separate de carosabil prin borduri de beton; rampa va fi continuată cu un viaduct cu lungimea de 104 m;
3. lucrări pentru sistematizarea traficului în zonă:
• îmbunătăţirea sensului giratoriu existent la intersecţia dintre str. Gării şi B-dul Decebal
– noul sens giratoriu va avea diametrul inelului central de 16 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi 2 benzi cu lăţime de 4,2 m;
– partea centrală va fi spaţiu verde, iar pe zona de siguranţă sunt prevăzute pavele din beton;
• devierea străzii Gării pe zona afectată de rampa de acces şi realizarea a 2 străzi de o parte şi de alta a rampei
– se realizează între intersecţiile străzii Gării cu B-dul Decebal şi cu strada Rodnei;
– străzile laterale rampei de acces pe platformă vor avea lăţime de 3,5 m şi trotuare de minim 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton;
– asigurarea legăturii dintre străzile amplasate de o parte şi de alta a rampei şi viaductului, se va face prin realizarea unei bretele sub viaduct;
• amenajarea Aleii Trandafirilor pe zona de racord cu str. Gării
– se va reface intersecţia dintre banda de circulaţie din partea dreaptă a pasajului şi Aleea Trandafirilor;
– se va reface racordarea cu păstrarea lăţimii actuale a străzii şi aducerea la cotă;
– se vor reface trotuarele pe zona de racord: trotuarele vor avea lăţime de 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton
• reamenajarea intersecţiei dintre str. Gării şi str. Rodnei
– se va reface intersecţia dintre banda de circulaţie din partea stângă a pasajului şi str. Rodnei;
– se va reface racordarea cu păstrarea lăţimii actuale a străzilor şi aducerea la cotă;
– se vor reface trotuarele pe zona de racord: trotuarele vor avea lăţime de 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton;
• reamenajarea intersecţiei dintre str. Gării şi str. Arţarilor
– se va reface intersecţia dintre cele 2 străzi, cu păstrarea cotei actuale;
– partea carosabilă va avea 7 m lăţime; trotuarele vor avea lăţime de minim 1,5 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton;
• amenajare sens giratoriu la intersecţia străzilor Industriei şi Tărpiului
– noul sens giratoriu va avea diametrul inelului central de 8 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi o bandă cu lăţime de 4,2 m;
– partea centrală va fi spaţiu verde, iar pe zona de siguranţă sunt prevăzute pavele din beton;
• reamenajarea intersecţiei dintre str. Tărpiului şi str. Griviţei
– pentru asigurarea legăturii dintre străzile amplasate de o parte şi de alta a rampei şi viaductului, se va amenaja o intersecţie sub viaduct;
– intersecţia va păstra cota actuală a străzii Tărpiului şi lăţimea actuală a străzii Griviţei
• devierea străzii Tărpiului pe zona afectată de rampa de acces şi realizarea a 2 străzi de o parte şi de alta a rampei
– se realizează între intersecţiile străzii Tărpiului cu strada Industriei şi cu strada Griviţei;
– străzile laterale vor avea lăţime de 3 m şi trotuare de minim 0,75 m separate de partea carosabilă prin borduri de beton
• amenajare sens giratoriu la intersecţia străzilor Narciselor şi Tărpiului
– noul sens giratoriu va avea diametrul inelului central de 8 m, cu un spaţiu de siguranţă de 1 m şi o bandă cu lăţime de 4,2 m;
– partea centrală va fi spaţiu verde, iar pe zona de siguranţă sunt prevăzute pavele din beton;
4. clădire centru intermodal – se au în vedere 2 variante:
– Varianta 1: realizare clădire S+P+2E cu suprafaţa de 1000 m², cu structură din beton armat (diafragme, stâlpi, grinzi, plăci), acoperiş tip terasă şi pereţi cortină
– Varianta 2: realizarea unei zone închise la nivelul platformei, parter, cu suprafaţa de 445 m², cu structură metalică (cadre cu stâlpi şi grinzi), acoperiş din panouri sandwich şi pereţi cortină
– clădirea va cuprinde: sală de aşteptare, spaţii acces, spaţii vânzare bilete, casete pentru bagaje, punct de informare, centru monitorizare trafic, grupuri sanitare; Varianta 1 prevede şi: cafenea, fast-food, florărie, chioşc ziare, birouri;
– clădirea va fi prevăzută cu: centrală termică, centrală de tratare aer, ventiloconvectoare, centrală fotovoltaică, dimensionate în funcţie de varianta aleasă;
– clădirea va fi dotată cu instalaţie de detectare, semnalizare şi avertizare incendiu, instalaţie de televiziune cu circuit închis, instalaţie de sonorizare-adresare publică, instalaţie de afişaj-adresare publică;
– este prevăzut rezervor de apă subteran şi staţie PSI adiacentă.
Utilități: – vor fi asigurate prin racordare la rețelele din zonă: alimentare cu apă, canalizare, canalizare pluvială, energie electrică, gaz;
CUMULAREA CU ALE PROIECTE/ACTIVITĂŢI:
În zona de implementare a proiectului este propus, de către Municipiul Bistrița, proiectul de realizare a parcării subterane din Piața Mihai Eminescu, str. M. Eminescu – Bulevardul Republicii – str. Gării, parcare cu capacitate de 243 locuri, pe un amplasament cu suprafaţa de 9.274 m².
S-o faca domnule, s-o faca. Numai sa o chibzuiasca bine, sa gandeasca de 3 ori ca neamtu si, cel mai important, sa nu cheltuie de 20 de ori cat face. Ca scopul final al acestui investitii, suntem patiti si stim prea bine, este parandaratul.
Terminati cu minciunile si hotia!Uniunea Europeana nu-ti da bani daca nu esti proprietar pe teren! CFR nu poate vinde sau ceda teren care implica buna exploatare a instalatiilor!(vedeti cazul cu cedarea catorva metri necesari unei legaturi din I.Slavici in Colibitei)
Se stie foarte bine ca nu se indeplinesc conditiile pentru obtinerea de bani europeni si cu toate astea se cheltuie miliarde pe proiecte,studii si alte prostii!
La fel s-a spus si cu Piata Decebal,cu Liceul Liviu Rebreanu,cu pista de schi! Au platit si vor platii DOAR bistritenii ,neam de neamul lor,in vecii vecilor !
Centru asta cum ii zice e la fel de util ca si partia de schi. Numai tampenii…
Inteleg ca SNCFR a dat aviz favorabil pentru acest Centru Intermodal ???
Daca DA atunci trebuie sa-si dezafecteze podul rulant si sa-l mute in alta parte…etc…
Nici macar nu i-au intrebat!
Terminalul pentru transfer containere nu poate fi desfiintat,mutarea lui implica costuri mari .Cine le va platii,U.E?Fiti seriosi!Credite fratilor!
Astia construiesc pe terenul cfr-ului ,deasupra firelor electrice de 27.000 volti iar tu daca vrei sa-ti faci o coliba pe terenul tau si ai ghinionul sa treaca vreo retea de curent pe-acolo,nu vei capata niciodata autorizatia de construire !
Apropo,dl ziarist,ar fi interesant si punctul de vedere al cfr in toata povestea!
Inca un proiect interesant..o sa fie in folosul nostru! Sper sa il puteti duce la bun sfarsit. Felicitari!
Pentru ”Caruta inaintea cailor”:
http://media.timponline.ro/uploads/2017/02/1-aviz-cfr-centru-intermodal.jpg
http://media.timponline.ro/uploads/2017/02/2-cfr-aviz-centru-intermodal.jpg
http://media.timponline.ro/uploads/2017/02/3-cfr-aviz-centru-intermodal.png
http://media.timponline.ro/uploads/2017/02/4-cfr-aviz-centru-intermoda.png
http://media.timponline.ro/uploads/2017/02/5-cfr-aviz-centru-intermoda.png
http://media.timponline.ro/uploads/2017/02/6-cfr-aviz-centru-intermoda.png
@Eugen Gheorghe
Multumesc pentru promptitudine!
Intradevar cfr Regionala Cluj isi da avizul dupa care urmeaza conditiile ce trebuiesc respectate de beneficiar.Imi este greu sa cred ca ele pot fi indeplinite si daca da costurile de executie vor creste mult.Singura mutarea terminalului pentru containere,presupune o mare complexitate.Acest aviz nu permite inceperea lucrarilor de constructie,sunt necesare alte avize de la cfr marfa,cfr calatori,Ministerul Transporturilor,transferul terenurilor plus conditia neafectarii in niciun fel a lucrarilor efectuate cu bani europeni la modernizarea garii.Primariei i se cere sa plateasca orice costuri decurg pentru cfr din implementarea proiectului.
Aceasta lucrare implica costuri enorme si tare ma tem ca noi,bistritenii ,vom fi cei care vom achita nota de plata!
Inca ceva, care este utilitatea garii din Bistrita, in comparatie cu cea din Saratel? Tinde spre zero. Cate trenuri trec prin Bistrita? Intr-o vreme au fost scoase chiar si vagoanele de Bucuresti. Bistrita e capat de linie CFR, nici nu se compara cu importanta unui nod feroviar ca Saratelul. Iar gara din Saratel arata ca dupa bombardamentele din Sarajevo. Zici ca traim intr-o lume distopica, pe cuvantul meu, condusa de idioti beti.
Primarul de la Saratel doarme? De ce nu face si el un proiect de renovare, reabilitare a cladiri gari? Ceea ce spui tu e ca si cum vin eu in casa ta si vreau sa iti modific casa. Concluzia e urmatoarea fiecare raspunde de ograda lui.
Utilitatea garii din Bistrita e ca te aduce trenul in Bistrita si nu te lasa in Saratel,de unde sa vii cu taxi sau sa te astepte cineva.
Pana una alta trebuie realizat sensul giratoriu de la intersetia strazilor Tarpiului si Drumul Cetatii.
Acesta a fost prevazut in PUZ-ul noi fabrici Leoni. Intr-o tara normala intai trebuia sa fie construit acest sens giratoriu si mai apoi sa fie permisa deschiderea noi fabrici Leoni. Acum Acolo acum foarte des se produc ambuteaje. Sper sa il putem avea gata in aceasta vara (in ceasul al 12-lea).
O pasarelă este absolut necesară acolo, acum dacă se face și o platformă, cu atât mai bine. Deci DA pt centru intermodal pe un singur nivel!
De ce nu un pasaj subteran,asa cum a fost proiectat pe vremea lui ceausescu?E mult mai ieftin!
Stimate domn vorbiti fara sa cunoasteti sau doar din auzite. Asa ca sa va informez eu Caracalul este chiar un oras foarte frumos cu oameni civilizati si ordonat. Este adevarat ca au si acolo mult de lucru dar sa stiti ca primarul de acolo a apreciat foarte mult ceea ce s-a realizat in orasul Bistrita mai ales ca si acolo este un parc foarte mare care trebuie reamenajat. Daca nu sunteti informat nu va apucati sa va dati cu parerea doar pentru ca pareti amuzant.
Un proiect foarte interesant si necesar!
Daca s-ar rezolva si tigania aia de pe str. Garii colt cu str. Rodnei ar fi inca o problema rezolvata pentru circulatia din zona.
Dle scump, pasajul subteran trebuie iluminat și trebuie scoasă apa de-acolo. Hai să spunem că lungimea e mică și nu este necesară ventilarea. Ar mai fi problema limitării de înălțime. Dar cea mai gravă problemă e că pasajele subterane devin wc-uri și locuri în care stau boschetarii. Treceți noaptea prin pasajul subteran existent, și spuneți-ne ce senzații vă încearcă. Apoi gândiți-vă că pe-acolo au de trecut zilnic soția sau copilul dvs.
Vorbiti prostii pentru un cap care se presupune ca gandeste!
Daca doar chestia cu pisatul va face sa agreati varianta aeriana,tin sa va avertizez ca romanii stiu sa ti se pise si in cap!
Si inca cu bolta!
sa se faca!!!!!!!!!!!!!!!