Actualitate

Cum vrea municipalitatea să dea viaţă centrului istoric al Bistriţei. Cine poate deveni celebru

Centrul istoric al Bistriţei este lipsit de viaţă fiindcă a rămas blocat în trecut, iar revigorarea lui necesită mai multă vizibilitate, instrumente noi de comunicare, compatibile cu epoca de azi, internet, Facebook, hărţi şi evenimente, a declarat la o dezbatere publică organizată de administraţia locală un specialist în marketing şi retail care colaborează cu Primăria Bistriţa într-un proiect de revitalizare a centrului.

Primăria Bistriţa derulează un proiect european la care mai participă oraşe din opt ţări, toate interesate să-şi promoveze centrele istorice, a spus Liliala Coceşiu, directorul Direcţiei de Integrare Europeană din Primăria Bistriţa. „Tipul proiectului este de a crea grupuri locale care să discute, să analizeze şi, în final, să propună un plan de acţiune specific oraşului lor. Pentru aceasta am cooptat un expert în retail şi marketing, domnul Andrei Stoiciu, şi care are rolul de a ne ajuta cu un ochi din afară pentru ca să cristalizăm un plan local de acţiune care să aibă adeziunea tuturor, a autorităţilor, a asociaţiilor, a persoanelor”, a spus Liliana Coceşiu în dezbaterea publică. După ce istoricul de artă Vasile Duda a reamintit importanţa Bistriţei ca şi centru comercial medieval, Andrei Stoiciu, consultantul în comunicare cu o experienţă de 20 de ani în ţară şi străinătate pe proiecte similare, cele mai multe derulate în Spania, a spus că tradiţia istorică a Bistriţei este una foarte interesantă, însă de la ea trebuie pornit pentru a construi viitorul.

   

„Este insuficient să te uiţi doar în trecut, trebuie să te uiţi şi la lumea de azi. Proiectele pleacă din trecut, dar ne uităm şi la viitor. Vor fi făcute câteva lucruri împreună cu Primăria Bistriţa: un plan de promovare a centrului istoric, instrumente de promovare online şi reclamă pentru cei din comerţ şi metode de pregătire. O să facem o hartă a oraşului în care apar nu doar clădirile medievale, ci şi magazinele restaurantele, locurile unde poţi cumperi anumite lucruri, iar pe spatele ei vor fi prezentările comercianţilor, pe scurt. Ne gândim să fie tipărită la început de iunie şi distribuită gratuit în puncte de contact din oraş, inclusiv benzinării, gară, autogară. Asta înseamnă că avem două-trei luni ca să compunem harta, să luăm legătura cu comercianţii, toată lumea va inclusă. Ce ne dorim este ca, în 6-8 luni, cei care ajung în Bistriţa să poată lua harta şi să se ghideze foarte uşor: să afle unde pot dormi, mânca. Vom lega asta şi de partea interactivă cu pagina de web a proiectului”, a spus el.

Al doilea proiect prin care va fi promovat oraşul este realizarea unui un minifilm de prezentare a oamenilor din Bistriţa: „Este o tendinţă acum în multe oraşe să se prezinte nu doar prin stil ceremonial, cu stil semiplictisitor, ci prin oameni, idee adoptată deja de oraşe celebre cum e New York. Nu povesteşte primarul, nici eu ca specialist în marketing, nici măcar presa. Este pe stilul actual în care testimonialele, mărturiile, poveştile autentice au priză la oameni. Şi aici lansez o invitaţie oamenilor din Bistriţa care au o poveste interesantă de spus, poveste emoţionantă autentică să ne contacteze. Nu mă interesează ca cineva să spună că are cea mai bună marfă din Bistriţa, fiindcă e vorba de reclamă. E vorba de cineva care povesteşte cum e să ai un business la Bistriţa, cum e să te lupţi cu zăpada, cum e să-ţi plece copiii, deci să transmită emoţii prin care toţi ne putem identifica şi bune, şi rele. Cei care vor să îşi spună povestea să contacteze grupul de iniţiativă al Primăriei Bistriţa şi ne vom întâlni cu ei, iar dacă povestea lor e utilă, vor deveni celebri”. 

„Peste 5 ani, vrem ca Bistriţa să fie revitalizată comercial, instituţional pe planul relaţiilor cu autorităţile şi turistic. Asta înseamnă ca rezultate: mai multe instrumente de comunicare, mai multă vitzibilitate, instrumente noi compatibile cu epoca de azi, internet, Facebook, hărţi şi evenimente. Oamenii de astăzi nu au răbdare şi atunci ne gândim la instrumentul comun, utilizat în cele mai multe ţări, o hartă care poate fi în format tipărit şi în format electronic în aşa fel încât să poată fi accesată de pe telefonul mobil”, a spus consultantul.

Întrebat dacă dă o şansă Bistriţei, el a spus: „Fiecare oraş are povestea lui, cea a Bistriţei e veche, trebuie să continue, dar eu nu văd o singură Bistriţa. Cred că trebuie să ne uităm şi în viitor, nu doar în trecut. Ce a fost Bistriţa odată va fi altfel în viitor şi va fi altfel într-un fel modern şi atrăgător pentru toată lumea”.

Managerul de proiect, Cristina Cudrec, a explicat pentru Timp Onlinje că, prin acest proiect va fi creat un pachet întreg de produse de promovare. „Site-uri am zis că sunt destule pe piaţă. Noi vom folosi mai mult Facebook şi probabil codurile de bare. Când vine turistul în oraş, să scaneze un cod de bare, să îi apară harta şi să vadă imediat unde poate să mănânce şi de unde poate cumpăra ce îşi doreşte. Important este ca atât cetăţenii, cât şi comercianţii să se implice activ în crearea acestei baze de date care să fie în interesul tuturor, să ne pună informaţii la dispoziţie. Din a doua jumătate a anului, din iunie până în decembrie, se vor vedea rezultate. Noi vom crea, la finalul acestui proiect, un plan de acţiune pentru revigorarea comerţului în centrul istoric în care vrem să-i implicăm pe toţi cei care vor să aibă un cuvânt de spus, iar acest plan trebuie să vedem apoi cu ce fonduri poate fi pus în aplicare”.

Reprezentanţii societăţii civile, dar şi comercianţii din centrul istoric participanţi la dezbatere au venit cu idei pentru îmbunătăţirea situaţiei actuale, ştiut fiind faptul că, de cele mai multe ori, centrul istoric e pustiu, iar agenţii economici cu magazine în zonă duc lipsă de clienţi.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.