Procedura contestațiilor pe licitațiile privind lucrările de modernizare a trei loturi din DJ 172 D (Poarta Transilvaniei) s-a încheiat, după ce Curtea de Apel Cluj a menținut decizia CNSC legată de desemnarea câștigătorilor, astfel că în scurt timp va începe execuția.
Astfel, pe Lotul 2 (lac Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului/int. cu DN 17) va lucra asocierea Dimex Company – SC Explan, pe Lotul 3 (Int. DN 17/Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică) asocierea Dimex Company – Starcom Exim, iar pe Lotul 4 (Ilva Mică/int cu DN 17 D – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei) asocierea Autotehnotom – Opr Asfalt.
Pentru cele trei loturi, în 13 mai vicepremierul Sevil Shhaideh, ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE), a semnat la Bistrița contractul de finanțare în valoare totală de 38 de milioane de euro fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional.
Loturile 2, 3 și 4 se întind pe o lungime de 49,9 km, pe ruta Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică – Măgura Ilvei.
Durata de implementare a proiectului este de 62 de luni, iar valoarea totală a investiţiei pe Loturile 2, 3 și 4 este de 191.201.271,50 lei, din care valoarea finanţării nerambursabile alocate de MDRAPFE – AM POR este de 167.680.075,96 de lei (reprezentând 98% din valoarea eligibilă a proiectului). Proiectul pe cele trei loturi în valoare de peste 42 milioane euro, din care valoare eligibilă 38 milioane euro, reprezintă 32% din valoarea alocată regiunii.
Tronsonul 1 din Lotul 1, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, este modernizat de Dimex Company cu 12.799.884.23 lei fără TVA. Lucrările finanțate prin PNDL au început în această primăvară și se vor finaliza în vară. În urma economiilor făcute prin licitațiile la celelalte loturi, tronsonul 2 din Lotul 1, între Colibița și Mița, va fi modernizat tot pe bani europeni. Pentru Lotul 5 (Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava) s-a depus cerere de finanțare prin PNDL, fiind demarate totodată și procedurile de achiziție publică.
Estimarea de finalizare a tuturor lucrărilor este sfârșitul anului viitor.
Bine, am inteles ca se face acest drum „Poarta Trasilvaniei” perpendicular pe drumul ce duce in Moldova ;o). Dar o Varianta Ocolitoare prin afara orasului Bistrita cand o sa-o vedem pusa in opera?
Banuesc ca nu intereseaza pe nimeni acest drum exceptie facand ce ce si-au facut vilele care blocheaza acesul la lacul Colibita. Daca totusi este cineva interesat de acest drum sa posteze aici sa ma contrazica.
Este acces si la coada lacului daca chiar vrei sa faci baie … si nu, nu am vila la lac, dar totusi ma intereseaza acest drum pentru ca prefer sa ies din oras cat de des pot si Colibita e un punct forte
Marcel, Nu mergi la Colibita sa faci baie. Apa in lac este de cele mai multe ori foarte rece. Sunt alte locatii in judetul nostru in care poti face baie in conditii civilizate.
De asemenea nu mergi la Colibita sa vezi muntele. Pentru a vedea muntele in toata splendoarea lui mergi pe traseiele de pe varfurile inalte din muntii Rodnei si Calimani.
La Colibita ar trebui sa mergem sa vedem lacul, asta presupunem sa te poti plimba pe mal in jurul lacului. Aici intervine o mica problema…
In concluzie decat sa merg la Colibita sa ma enervez eu prefer sa-mi petrec putinul meu timpul liber in locurile civilizate din judet si nu la Colibita.
Un lucru nu înțeleg: de ce oare au numit aceste drumuri ,,Poarta Transilvaniei”? Părerea mea este că acastă denumire i s-ar fi potrivit mai bine pasului Tihuța, care face legătura între Transilvania şi Bucovina, unde prin anii ’80-’90 întradevăr exista o frumasă poartă din lemn… Astea mai degrabă sunt ,,ulițele Transilvaniei”…
Nu vi se par mai importante tronsoanele NĂSĂD-ILVA MICĂ sau ILVA MICĂ -RODNA?Pe unde trecem inainte de a ajunge in Strîmba sau in Măgura?