Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bistrița-Năsăud organizează în 2016 45 de programe de formare profesională, care să cuprindă 839 de şomeri, în 24 de ocupaţii: agent de securitate; brutar; bucătar; cameristă; cofetar; competenţe informatice; comunicare în limba engleză; confecţioner asamblor articole textile; contabil; coşar; dulgher-tâmplar-parchetar; fierar-betonist; îngrijitor bătrâni la domiciliu; inspector resurse umane; instalator instalaţii tehnico sanitare şi de gaze; lucrător în comerţ; lucrător în confecţii din piele şi înlocuitori; lucrător în cultura plantelor; lucrător în structuri pentru construcţii; lucrător în tâmplărie; ospătar (chelner); patiser; presator mase plastice; tehnician maseur.
”În ultimii cinci ani, prin AJOFM s-au desfăşurat mai multe serii de programe de formare profesională “de înfrumuseţare” gen cosmetician, coafor, manichiura-pedichiură, frizer, stilist, protezist unghii tehnice, şi în consecinţă piaţa muncii locală a devenit saturată de aceste profesii. De aceea, anul acesta AJOFM nu va mai organiza astfel de cursuri, ci vor apărea cursuri de calificare noi: “agent de securitate”, “confecţioner asamblor articole textile”, “îngrijitor bătrâni la domiciliu”, “lucrător în confecţii din piele şi înlocuitori”, “lucrător în tâmplărie” şi “presator mase plastice””, a precizat șefa AJOFM BN Otilia Râpan într-o conferință de presă.
Din cele 45 de programe de formare profesională, 44 se adresează şomerilor şi unul pentru persoanele private de libertate aflate în Penitenciarul Bistriţa (1 program de formare profesională în meseria de “lucrător în cultura plantelor”).
În acest an, cu sprijinul Primăriei Parva, AJOFM îşi propune să organizeze un curs de calificare de “bucătar” pentru locuitorii aflaţi în aceasta zonă. AJOFM caută lector în zona Năsăud.
AJOFM Bistriţa-Năsăud dispune din acest an de sistemul informatic Cardul Profesional European 2 – o bază de date comună care ușurează munca personalului SPO, agențiilor economici și furnizează servicii personalizate persoanelor în căutarea unui loc de muncă.
Noul sistem informatic sigură o bază de date unică, pentru prima dată toate structurile SPO dispun de un sistem unitar, fiind primul sistem informatic din cadrul ANOFM care asigură o astfel de funcționalitate. Totodată prin acest sistem, se realizează conexiunea reală cu alte baze de date ale EVP, ITM, ANPIS, CNPAS, astfel că beneficiul sistemelor integrate este unul dublu: pe de o parte – creșterea eficienței operaționale prin obținerea unei imagini complete asupra câmpului de desfășurare activității, iar pe de altă parte – reducerea costurilor prin alocare inteligentă de reurse și exploatarea acestora în comun. Exemplu: prin tastarea CNP-ului dacă persoana căutată nu a fost găsită în bazele de date ale ANOFM, datele personale sunt aduse din baza de date EVP, și prin intersectarea cu bazele de date ale ITM – ANPIS – CNPAS se verifica daca persoana este eligibilă pentru a beneficia de indemnizație de somaj.
”Cu acest sistem îi putem depista rapid pe cei care s-au angajat dar nu au declarat la AJOFM acest lucru și continuă să primească indemnizația de șomaj. Am avut un astfel de caz anul tercut, când o persoană s-a angajat ca funcționar la Primăria Bistrița însă nu a declarat acest lucru la noi și prin urmare a primit în continuare indemnizație de șomaj, timp de trei luni. Sigur, banii aceștia se recuperează, se adaugă dobânzi și penalități, dar acum putem depista rapid astfel de cazuri”, a spus Otilia Râpan.
La Bucureşti, la sediul ANOFM, a avut loc evaluarea indicatorilor de performanţă pentru anul 2015 stabiliţi şi semnaţi prin contractul de management de către directorul executiv al AJOFM Otilia Râpan. ”Am fost evaluată cu 4,85 din maximum 5, deci foarte bine. AJOFM Bistrița-Năsăud s-a clasat a doua pe țară la indicatorii de performanță managerială”, a menționat șefa AJOFM. Punctajul obținut pe cele zece criterii de performanță a fost 9,68 din maximum 10, calificativ foarte bine.
Perioada de înregistrare la AJOFM pentru studenţii care doresc să aplice pentru un job de vară în Germania s-a prelungit până în 4 februarie.
”Acestă măsură se ia datorita faptului că, până în acest moment, numărul studenţilor vorbitori de limbă germană care s-au înregistrat la agenţie este redus. Ca o noutate, în acest an, testarea cunoştinţelor de limbă germană se va face online folosindu-se aplicaţia Skype şi nu va mai implica deplasarea la Bucureşti pentru verificarea cunoştinţelor de limbă germană. Agenția Federală de Muncă din Germania dispune de 100 de locuri destinate studenților români, pentru anul 2016. Pot participa studenții și masteranzii care urmează cursuri de zi, la o facultate de stat sau particulară, acreditată conform legii și care au cunoștințe bune/foarte bune de limbă germană”, a menționat Otilia Râpan.
Majoritatea locurilor de muncă sunt în hoteluri şi în gastronomie în Bavaria şi în Baden Württemberg (Schwarzwald, Bodensee), în gastronomia de sistem (exemplu McDonalds) şi în domeniul pentru curăţenia de clădiri. În hotel şi gastronomie se poate obţine un loc de muncă în servire, în bucătărie, de cameristă sau ca persoană care se ocupă de curăţenie. Constituie avantaj experienţa în hotelărie şi gastronomie.
Studenții și masteranzii care au domiciliul în Bistriţa-Năsăud sau sunt înregistrați la o instituție de învățământ superior din acest județ trebuie să se adreseze Consilierului Eures din cadrul AJOFM pentru a-și înregistra dosarele. Informații suplimentare legate de condițiile de mediere, documentele necesare ȋnregistrării, precum și instrucțiunile de completare a acestor documente, pot fi obţinute de la numărul de telefon 0263/236296, sau accesând site-ulwww.ajofmbn.ro.
Adaugă comentariu