Recomandări Social

De ce se aplică slam bituminos pe DN 17. Parazăpezile, remontate în Pasul Tihuța

Tratamentele bituminoase pe DN 17 continuă până când întreaga suprafață a drumului va fi acoperită. Dacă vremea nu o va permite, lucrările vor reîncepe în primăvară.

”Am început tratamentele bituminoase pe două sectoare din DN 17, din vârf de la km 112 la 116, la Piatra Fântânele, s-a pus numai primul strat, și de la km 72 la 79, adică de la Livezile. Urmează să punem stratul doi dacă vremea permite, dacă nu, sistem și reluăm la primăvară. Deci slamul bituminos se va pune pe tot drumul, de la Dej și până în Piatra Fântânele. Ce nu se face anul acesta se face de la primăvară, lucrarea este contractată și are rolul de a închide suprafața de rulare. Acolo unde sunt fisuri, crăpături, uniformizează și închide, este rugos, iar aderența e bună”, a precizat șeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Alexandru Slavita.

Firma care execută lucrările este Viarom Construct din București. Straturile bituminoase foarte subțiri realizate la rece (slamul bituminos – Slurry seal) au principalul rol de a repara îmbrăcămințile rutiere asfaltice sau din beton de ciment, folosind agregate și emulsii bituminoase cationice, capabile de a asigura etanșarea completă a suprafeței, stabilitate la temperaturi înalte, flexibilitate la temperaturi joase, aderență buna datorită stabilității la deformare, elasticitate superioară și rezistență la întindere și elimina disconfortul în circulație, datorat denivelărilor sau exfolierilor (în cazul îmbrăcăminților din beton de ciment).

El a menționat că în Pasul Tihuța vor fi puse din nou parazăpezile, sisteme de protecţie pentru a împiedica înzăpezirea DN 17: ”Unele s-au mai degradat din cauza vântului foarte puternic. Începând de săptămâna viitoare o să le montăm iar”.

DN 17 leaga localitățile Dej și Suceava, traseul sau de 252 km trecând prin Beclean, Bistrița, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului. Reabilitarea drumului a fost realizată, între anii 2005 și 2009, de constructorii FCC, Max Boegl, Geiger, Shapir (Aschroich), Actor, Colas și Moclos.

Foto: arhivă

6 comentarii

  • De ce se repară un drum care, totuși, era în regulă, din punct de vedere al calității? Sau, firma Geiger a reușit să modernizeze un drum național care a rezistat prea mulți ani fără să necesite reparații?

  • De ce dracu nu se lucrează noaptea!!!!!! , în orice țară civilizată de lucrează în așa fel încât să nu deranjeze traficul prea mult , parcă reparațiile astea îs făcute doar sa câștige cineva bani … și nu pentru a ajuta la un mai bun trafic .În primul rând se repara pe banii noștri ai cetățenilor care plătesc taxe și impozite deci unde este respectul datorat nouă?In coloanele interminabile de masini ….timpul pierdut …

    • noaptea bitumul este mai tare si nu poate fi incalzit si turnat tot in banii aia din care se decarteaza si comisioanele.
      la soare e mut mai usor si, in plus, vad si fraierii pe ce se duc banii lor si ca se lucreaza.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.