Actualitate

Din 1 septembrie, la Bistrița se aplică tarif de reîncărcare în stațiile publice electrice

Conform Hotărârii Consiliului Local Bistrița din 25.07.2024, privind aprobarea Regulamentului pentru aplicarea taxei speciale, utilizarea și exploatarea stațiilor electrice de încărcare a autovehiculelor electrice/hibrid, începând cu data de 01.09.2024 reîncărcarea la stațiile publice electrice, aflate în administrarea municipalității, se va face contra cost.

Tariful de reîncărcare la stațiile publice electrice aflate în administrarea municipalității este de 1.50 lei/KWa, TVA inclus, respectiv tariful achitat de către municipiul Bistrița către furnizorul de energie electrică și serviciile de mentenanță.

Potrivit prevederilor Hotărârii Consiliului Local Bistrița nr. 124 din 25.07.2024, ocuparea stației de încărcare de către un autovehicul care nu este electric sau plug-in hibrid sau de către un autovehicul care a finalizat procesul de încărcare de cel puțin 10 minute constituie contravenție și se sancționează cu amendă cuprinsă între 250 și 500 lei.

Stațiile se află pe Bulevardul Republicii nr. 65, în Piața Petru Rareș nr. 1 în fața Palatului Administrativ, pe str. Alexandru Odobescu nr. 17A, la Taxe și Impozite, și pe str. Vasile Conta nr. 1, în fața Sălii Polivalente din parc.

Taxa specială trebuie achitată înainte de a începe încărcarea vehicului fie on-line, fie prin card bancar înrolat în aplicația dedicată, fie prin SMS sau la automatul de plată. Pentru plata prin cont în aplicație este necesară o înscriere în aplicația dedicată, după care se poate selecta stația de încărcare dorită. Timpul de încărcare afişat la staţie trebuie respectat întocmai, iar la finalizare (sau după cel mult 10 minute) vehiculul trebuie deconectat

Hotărârea Consiliului Local Bistrița nr. 124 din 25.07.2024 poate fi consultată aici: https://www.primariabistrita.ro/registrul-pentru-evidenta…

15 comentarii

  • Cat costă să încarci mașina electrică
    Dacia Spring : baterie 25 kWh (37,5 lei)
    Opel Corsa e: baterie 50 kwh ( 75 lei)
    Tesla : baterie 75 kWh: (112 lei )

    Si cat costa sa bagi benzina într-un Opel Corsa 40 litri x 7,30 = 292 lei , deci e de 4 ori mai scump ca și varianta electrica

    5
    41
    • Da mai spune ca faci 100-150km și iar stai sa se încarce dacă ești pe aproape cu o stație de încărcare
      Si cu benzina faci cam 300-350km și stai 5 minute la alimentat și îi dai talpa
      Mai spune ca la ardere internă schimbi piese relativ suportabile la buzunar
      Mai spune ca la o electrica decat sa schimbi bateria,mai bine schimbi masina

      52
      5
    • O alimentare a bateriei te duce cam 1/3 din cat te duce un plin pe combustibil ( asta daca nu folosesti faruri infotainment ac incalzire etc)

      28
      4
    • Faceți și voi calcule la costuri per 100km. Apoi dacă vorbim de piese și verificări cel mai probabil la o electrică vei avea mult mai puține intervenții. Dacă vorbim de schimbarea bateriei, întradevăr e o chestie scumpă, doar că la majoritatea acestea sunt 8 ani în garanție.
      Per total, probabil, mașinile electrice sunt mai rentabile ca și cost, doar că sunt mai utile pt distanțe scurte și în plus, nu poluează.

      9
      23
    • E corect ce ai scris.
      Doar că Spring 220 km
      CORSA/ Zoe e 340
      Tesla mai mult

      Cea pe benzina 750.
      Deci se mai împarte la 2
      Clar e mai economic, d as e nu de 4 ori

      7
      3
    • Cine face un calcul realist sau corect, calculează și diferența de cost la achiziția mașinii și în cât timp se amortizează + costul de înlocuire a acumulatorului și timpul de amortizare etc.
      Cine calculează ca tine… nu pot sa îl descriu!

      4
      4
  • Deci, bogatii cu Tesla au incarcat pana acum gratis timp de un an de zile pentru ca la Consiliul lui Turc i-o fost lene sa stabilesca tarifele pana acum. Dar, mai interesant este faptul ca pentru bogatii cu Tesla a facut primaria investitii de sute de mii de Euro in statiile de incarcare si le-a rezervat numai locuri in zone centrale.
    Nu de incarcare ma doare pe mine capul ci de parcare gratis in mijlocul orasului. L-a asta nu v-ati gandit? Discriminare, nesimtita, porceasca! Sa nu v-aud cu incarcatul masinii ca, pentru orice treba vor fi avand prin oras, vor incarca de 2 lei. Nimeni nu se duce in centrul orasului ca doar pentru ca sa-si incarce masina. Domnii si domnitele care vin la ”incarcare”, pentru parcare platesc? Nu! Pai, cum atunci?!?
    Acum aflam ca amenda daca ocupi locul de parcare din mijlocul orasului al bogatilor cu Tesla timp de 10 minute amenda este de 500 de lei. Nu le-au lasat amenzile la cat erau pentru parcare neregulamentara. Le-au majorat ca sa marcheze dispretul electrificatilor pentru prostime! Mai, voi sunteti nebuni!?!
    Din pacate chiar daca pleca seful porcarelilor, din pacate, in viitorul CL se vor regasi aceleasi ”capete luminate” care au produs aceasta discriminare, rezervand cele mai bune locuri pentru cei ajunsi. Oameni care ne privesc cu dispret si nu cunosc notiunea de ”echitate”.

    22
    25
    • putem avea pareri despre masina electrica daca suntem posesorii ei, detin masini pe motorina si benzina, dar de cand am luat electrica pe care o incarc acasa la priza cu 1.3 lei/kw Nu ma mai intereseaza celelalte.
      , se misca repede, nu am intretinere inafara de placute de frana si filtru habitaclu, in rest fiecare cum poate.

      21
      9
    • Bravo, dar cam de cata energie electrica ai nevoie sa pui un litru de benzina sau motorina in masina si cam cat poluezi de la sursa 1800 m (in medie) in pamant pana la rezervorul masinii tale?Exista studii si pe tema asta. Inclusiv pe parte de producere de combustibili uzuali, consumul de energie electrica si poluarea pentru producerea acestora este net superioara celui utilizat pentru masini electrice. Ca sa nu vorbim de poluarea directa prin arderea combustibililor si efectul ei asupra zonelor urbane. Aici este doar un exemplu si cred ca este destul de superficial, cred ca poluarea pentru producerea produselor derivate din petrol este mult mai mare https://www.youtube.com/watch?v=1oVrIHcdxjA
      Nu in ultimul rand nu este regenerabila asa ca ca in scurt timp vom ramane… fara petrol. Asta insemnand si o parte din alte produse (in afara de motorina si benzina) care au ca sursa petrolul si de care probabil nici nu stii ca utilizeaza derivate din petrol pentru producere. De ex rujurile…
      Remarcile acestea intra in acelasi grup cu cat de util este fumatul si jocurile de noroc pentru bugetul de stat. Fara ele am fi pierduti 🙂 Nu tot din banii tantalailor intra la bugetul de stat, nu?

      18
      7
  • Pt manager,
    cel mai bun comentariu. cine nu are electrica si comenteaza de pe net sa se abtina. Cu electrica circul cu 10 lei/100km si atat. Cu termica cu 50 lei/100km, de 5 ori mai mult, plus intretinere: ulei, filtre, distributie, adblue, egr, injectoare, racitor gaze, filtru particule, ambreiaj etc etc etc. Bateria are 8 ani garantie in Europa, garantie nu durata de viata, daca trece de 10 ani de ce sa o mai schimbi, tin masina 25 de ani? Am si termica si electrica, in termica pun motorina de 1.000 euro la fiecare 10.000 km plus schimb ulei. La electrica pun curent de 200 euro pt 10.000 km cu contract hidroelectrica cu 0,80 lei/kwh. Astia cu poluarea parca vad ca aveti un bmw sau un passat obosit cu filtrul de particule sau egr anulat…

    14
    10
  • Și uite așa am creat încă o categorie în care ne urâm și ne dăm în cap unii la alții. Până acum am avut bugetari vs angajați la privat, intelectuali vs muncitori, români vs maghiari, pnl vs psd, turc vs lazany, udmr vs toți ceilalți, ardeleni vs moldoveni, biciclisti vs soferi, ei de acum avem o nouă categorie, electrificații vs benzinarii.

    3
    1
  • No amu sa-l vad pe d-nul Rares cu mult laudatele TESLA daca-si mai aduce pe d-na doctor cu masina de… ce sa mai vb. de Cataraman ca eu saptamana viitoare lansez unul cu panze de banzic si rumegus.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.