Actualitate Recomandări

Directorii de şcoli, acuzaţi că ”inventează” catedre, deşi nu au elevi. Tabără: E aberant!

Directorii de şcoli din Bistriţa-Năsăud au fost avertizaţi de inspectorul şcolar general Camelia Tabără la prima şedinţă din acest an să nu inventeze catedre acolo nu există copii întrucât ISJ va fi foarte atent la acest aspect şi nu le va aproba proiectele de încadrare cu personal.

„Fără niciun fel de supărare, vrem să verificăm proiectele de încadrare şi ne-am stabilit câteva chei de control. Din păcate se fac aceste proiecte, din punctul dumneavoastră de vedere, uneori cu lejeritate ca să nu îi spun neglijenţă. La prima centralizare făcută, ne-au ieşit o mie de norme în plus, copii în plus şi norme în plus, ceea ce e absolut aberant. Trendul naţional şi judeţean e de scădere demografică şi implicit scad şi normele. Sunt şi locuri unde ar putea apărea un surplus de copii şi norme. Din punctul meu de vedere, singurele în care am putea avea o creştere a numărului de copii sunt comunităţile cu populaţie rromă sau cu stare materială modestă care, începând din semestrul al doilea, vor beneficia de tichete sociale. Noi ţinem o legătură strânsă cu Fundaţia Ovidiu.Ro care a propus aceste tichete. Va fi un demers complicat, tichetele se vor da prin primărie, dar cu asumarea prezenţei copilului în grădiniţă de către noi. Educatorul şi directorul îşi vor asuma prezenţa copilului şi o vor transmite la primărie astfel încât se vor transmite tichetele sociale. Vor fi copii care vor veni de dragul acestor tichete. Noi ştim că sunt bani în buget, că s-a discutat forma finală şi că, începând din semestrul al doilea vom avea şi aceste tichete”, a spus Tabără.

Inspectorul general a adăugat apoi că, mai ales în şcolile mici, e bine ca profesorii să predea într-o singură şcoală şi nu în mai multe pentru că astfel de pot implica în toate activităţile: „E de dorit să întregiţi catedre, să le completaţi şi să le grupaţi în aşa fel încât oamenii să aibă sentimentul apartenenţei la o şcoală, e greu când fac naveta între mai multe şcoli să le dai dirigenţie, să îi faci să se implice cu adevărat”.

Inspectorul general a atras atenţia că, în ultima şedinţă a comisiei paritare de la ISJ, s-a stabilit ca punctajul pe care îl obţin cadrele didactice să fie „eliberat de formalism”: „Trebuie să ne ducem la esenţă astfel încât fiecare punctuleţ pe care îl cuantificăm acolo să oglindească activitatea reală a cadrului didactic. De asemenea, ne mai confruntămn cu situaţia că sunt activităţi care sunt ale noastre şi ne-am trezit că nu mai vrea să le facă nimeni, am considerat că ele trebuie să fie punctate corespunzător astfel încât să ne putem derula toate tipurile de activităţi şcoalre şi extraşcolare şi lumea să fie doritoare să le facă, nu să rămână ca nişte cenuşărese care se pasează de la unul la celălalt”.

Camelia Tabără le-a transmis directorilor că anul financiar 2016 este unul cu mult mai multe restricţii şi reglementări legate de derulările financiare ale sistemului şi totodată un an în care mişcarea cadrelor didactice se va face pe bază de „reguli uşor nuanţate şi adaptate solicitărilor”.

„Să încercăm împreună să lucrăm mai bine, mai eficient şi cu drag. Ca prim mesaj de început de an, vreau să vă transmit o idee care mie mi-a plăcut, transmisă de domnul ministru în videoconferinţa pe care am avut-o săptămâna trecută: în fiecare moment, cel puţin noi, care suntem cu funcţii de conducere şi cu multe obligaţii administrative, să ne amintim că, înainte de toate, suntem educatori şi nu administratori de sistem şi, în fiecare secvenţă şi în fiecare activitate pe care o judecăm, să regăsim lucrurile pe care le-am învăăţat când ne-am format în meseria de profesori, să descoperim în fiecare activitate şi acţiune bucuria de a lucra cu copiii şi frumuseţea acestei meserii pe care trebuie să o înnobilăm cu atât mai mult noi, care suntem factori de decizie cu foarte multe responsabilităţi”, a spus Tabără.

4 comentarii

  • Stimată doamnă, pardon, tovarășă Tabără, stigmatizată ireversibil în vremuri apuse acu’ un sfert de secol, vă întreb: acești directori care solicită cele 1000 de norme în plus, nu sunt cumva politrucii numiți de dvs.?
    Din păcate, așteptările din partea dvs. se rezumă doar la o demisie, cât nu-i prea târziu!

  • directorii care inventeaza catedre si scot tot felul de posturi pentru preteni…e cam de competenta DNA-ului !!!!
    de ce oare DNA nu se autosesizeaza sa-i puna niste intrebari lui Tabara????

  • Este foarte interesant în legătură cu posturile care apar și dispar enigmatic… de ce nu se obțin aceste posturi vacante în mod legal și normal și totul sa fie la vedere??? Daca ai țintit un post vacant și scos la concurs observi ca el dispare din organigrama de posturi vacante de pe site-ul ISJ înaintea concursului, sau nu apare pt ca este ținut pt pila unui mare smecher. Pentru unii muma și pt alții ciuma!!! Am impresia ca sistemul de învățământ este unul corupt si mafiot. Dacă un tânăr dorește sa intre în învățământ are nevoie de pile grele deoarece cade pe locul doi în fata profesorilor pensionari care în loc sa-și vadă de pensia lor se intorc din nou in sistem si ia pâinea de la gura celui tânăr. Asta s-a intamplat si la sc. Generala nr. 1 din Bistrita unde o pensionara din Maieru intra din nou in sistem pe motiv ca ia intrat fata la liceu si ea trebuie sa o pazeasca (sa nu isi piarda fecioria prea devreme).Totul este o mare șmecherie. Rușine sistemului de învățământ.

  • Cum de nu si-a dat seama oare ca este vorba doar de acele scoli din comune cu primari si directori PSD , unde a aprobat la greu toate proiectele de scolarizare venite la comanda din partea primarilor, pe seama taierilor aberante de catedre si a comasarilor in toate celelalte scoli ale judetului.Este timpul sa va treziti oameni buni si sa mai spuneti cate ceva nu sa taceti de frica plecarii din functiile pe care le ocupati si care va aduc doar multiple insatisfactii.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.