Actualitate

Directorii de școli, puși să numere copiii din ultimele bănci, considerați segregați

Segregarea școlară este o formă gravă de discriminare, ilegală în România și reglementată în mai multe ordine de ministru începând cu 2004, 2007 și 2016. Cea pe criterii etnice e interzisă în România de 15 ani, dar autoritățile încep abia acum să cuantifice oficial dacă politicile publice de combatere a acesteia au funcționat.

În decembrie 2019, a fost dată publicității o Metodologie prin care inspectoratele şcolare judeţene sunt obligate să facă o centralizare, la nivel de judeţ, a datelor privind segregarea şcolară, date pe care le vor transmite Comisiei Naţionale pentru Desegregare şi Incluziune Educaţională.

Inspectorul școlar general Camelia Tabără le-a cerut directorilor de școli ca, timp de două săptămâni, să facă această monitorizare.

”E o diagnoză pe care suntem obligați să o facem în parteneriat cu UNICEF. Ceea ce apare ca element de noutate și înscris în segregare sunt ultimele trei categorii cu care nu am prea fost obișnuiți. Dacă segregarea pe criteriul etnic sau de dizabilitate am fi încadrat-o aici, mai avem segregare pe criteriul statutului socio-economic al familiei, pe criteriul performanțelor școlare și a mediului de rezidență al elevilor. (…) Un element de noutate este segregarea la nivelul ultimelor două bănci din fiecare clasă. Deci, dacă un copil cu care avem probleme este de fiecare dată în ultima bancă, pe care nimeni nu îl antrenează, pe care nimeni nu îl solicită și nimeni nu încearcă să îl activeze în niciun fel să nu ne mirăm că nu vom avea rezultate cu un asemenea elev”, a spus Camelia Tabără.

Responsabilul Comisiei şcolare pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii se va ocupa de monitorizarea segregării. Datele vor fi introduse într-o platformă electronică asigurată de UNICEF, în baza protocolului încheiat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

”Nu vom intra în datele personale ale copiilor. În privința stabilirii etniei, se ia în considerare cea declarată de părinte. Aveți la dispoziție două săptămâni să faceți această monitorizare”, a spus Camelia Tabără.

Pentru fiecare tip de segregare şcolară, fiecare unitate de învăţământ preuniversitar are 3 (trei) scoruri, câte unul pentru fiecare din următoarele forme de segregare şcolară (la nivelul clădirilor acolo unde activitatea didactică a unei şcoli se desfăşoară în mai multe clădiri, la nivelul claselor şi la nivelul ultimelor două bănci acolo unde este păstrată aranjarea spaţială a clasei pe rânduri de bănci).

La nivelul unităţii de învăţământ nu se acordă un scor, dar în fişa şcolii va fi analizat decalajul dintre procentul populaţiei şcolare aparţinând unei minorităţi naţionale şi procentul populaţiei de copii aparţinând acelei minorităţi naţionale la nivelul unităţii administrativ teritoriale.

Efectele segregării școlare sunt stimă scăzută de sine, abandon școlar, slabă performanță școlară. De asemenea, se consideră că în aceste școli, cadrele didactice sunt slab pregătite în școlile segregate comparativ cu cele mixte și fluctuație de personal, nu au capacitatea de a pregăti elevii la standarde necesare pentru trecerea la forme superioare de școlarizare, un alt efect fiind menținerea prejudecăților și stereotipurilor, deopotrivă la nivelul populației majoritare și al celei de romi.

15 comentarii

    • Ioane, du-te tu la școala si învață să scrii! Nu purta grija altuia…Că doamna e la locul potrivit, tu ești musca din lapte.

  • Fiți pe fază! La Bistrița numărătoarea inversă a început!
    Inspectorii numără zilele până la expirarea mandatului.
    Directorii numără copiii din ultimile bănci.
    Profesorii numără banii. Pensionarii numără anii.
    Politrucii numără ouăle: un, doi, trei… Poc!
    Oiștea școlii mai sparge un gard.

  • segregati pe supararea!!!!! ii pune pe progniturile alea care in timpul orei sunt obraznici, deranjeaza si in general au probleme de buna crestere!!!!! terminate odata cu segregarea asta!!! si inca ceva, este cazul ca cei segregati sa invete sa foloseasca apa si sapun, parintii lor sa mai lase birtul si manelele sa ii invete pe copii igiena, fiindca ei micutii nu au nici o vina, dar nici ceilalti copii nu sunt vinovati ca ii deranjeaza mirosul insuportabil al unor copii ce au parinti lenesi!!!!! nu este nici o segregare…ca de obicei se exagereaza, se pune caruta inaintea boilor si se creaza false probleme!!!!!problema este ca nu invata nici macar sa scrie, si ca parintii acestor copii nu sunt trasi la raspundere pentru lipsa de implicare in viata acestor copii ca sa devina cetateni onesti ai acestei tari. Ii lasa in plata domnului sa creasca cum vor, iar altii trebuie mereu sa fie toleranti si sa ii suporte!!!!!

  • inspectorii dau teme directorilor pentru a face o lucrare de doctorat cuiva.culeg ce au redactat directori rosiori si hop mai apare un doctorat
    sa folosesti atat lume in interes propriu asta inseamna sa fii mafiot

  • Cu ce se mai ocupa scoala in ultima vreme!!! Si ne mai miram ca avem o rata de analfabetism functional de 40%. Facem orice numai sa nu facem scoala. Apropos, pe cel mai prost din curtea scolii il punem la catedra?

  • Așa cum bolnavul are nevoie de doctor ca să se facă bine și elevul neînvățat are nevoie de învățător. Marginalizarea unor copii care învață mai lent sau provin din familii dezinteresate de viitorul lor, riscam să perpetuăm imbecilitatea, și automat votanții PSD. Lăsând deoparte incapacitatea unor dascăli de a pregăti elevii pentru viață, sistemul de învățământ românesc trebuie schimbat din rădăcini și implementat un sistem funcțional de genul celor din țările scandinave.

    • esti tu foarte si deasupra tuturor cumva??? ia uite cum votantii PSD voteaza PNL, fiindca de fapt nu despre asat este vorba…… si daca poti tu sa spui ca cei din PSD sunt imbecili apoi mai omule draga, stai sa vezi numai ce urmeaza!!!! faptul ca unii umbla la costum cu batista pe mandolina nu ii face mai buni, nici mai intelectuali. doar va ia fata!!!!!! oamenii saraci sunt saraci fiindca le este frica sa spere la mai mult, unora le este lene, pana la urma in democratie despre asta este vorba. Faci ai, nu faci…vai!!!! nu PSD creaza lenesi……lenesii voteaza dupa cum cred ei ca vor capata mai multa pomana!!! de exemplu cand s-au marit alocatiile la initiativa asa zisa alui Sighiartau!!!! ati vazut cati i-au votat? acuma ei iubesc PNL, maine UDMR….. despre segregati doamne iarta-ma, vorbim de zeci de ani!!! ei tot nu vor sa evolueze!!!! le place, nu se gandesc la copii!!! doar ii fac

  • Nu directorii fac monitorizarea, ci Responsabilul Comisiei şcolare pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii.
    D-na ministru, a zis ca taie hârtiile, se pare că introduce mai multe.
    Când își fac orele acești responsabili, dacă trebuie să numere segregații din scoală și să încarce datele pe o platformă momentan nefuncțională?
    Poate când va deveni funcțională această platformă datele culese nu concordă cu cerințele lor, dar în România statistica primează și nu lucrurile concrete.
    Să se spună clar cum să combatem segregarea nu să se facă statistici doar să vedem dacă sunt sau nu segregați în școli, să prevenim nu doar să constatăm!

  • Când eram eu la liceu, pentru ultimele bănci era bătălie, doar șmecherii stăteam acolo. Bătălia era permanentă, pentru că eram clasă zburătoare. Profesorul te muta în prima bancă drept pedeapsă, și asta echivala cu un DEZASTRU, mai ales dacă aveam lucrare sau teză. În primele bănci stăteau nătăfleții.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.