Actualitate

DJ 173B între Bistrița și Tărpiu, modernizat cu peste 7 milioane de euro

Lucrările de modernizare a DJ 173B pe tronsonul Bistrița – Tărpiu (7,27 km), printr-un proiect cu bani europeni al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, au fost recepționate.

Investiția în valoare de 35.826.175,58 lei (7,16 milioane euro) a fost finanțată prin Programul Operațional Regional 2014-2020 și din bugetul Consiliului Județean.

Lucrarea, care are o garanție de zece ani, a fost realizată de asocierea dintre firmele M.I.S. Grup Anieș (lider de asociere), FAR Foundation Rodna, Drumserv Târgu Mureș, Drumuri Bihor (pentru execuție) și StarCom Exim Cluj-Napoca (pentru proiectare).

Proiectul a cuprins: așternerea îmbrăcăminții asfaltice, realizarea unor casete la marginea pietruirii existente, din balast, cu o grosime de 25 cm, scurgerea și evacuarea apelor pluviale prin elemente de scurgere specifice DJ (șanțuri de beton, șanțuri din pământ, rigole carosabile), 23 de podețe noi, amenajarea drumurilor laterale pe o lungime de 25 m și racordarea acestora cu drumul principal, amenajarea acceselor la proprietăți (până la limita de proprietate) pe o lățime de 7 m și o lungime medie de 3 m, ziduri de sprijin de tipul fundație adâncită de parapet, din beton, marcaje și semnalizare rutieră. 

”Este o investiție foarte importantă atât pentru scurtarea traseului către zona de centru a județului, cât și pentru cei care merg pe Valea Sălăuței sau în alte direcții. Totodată, descongestionăm traficul de pe Dealul Dumitrei, de pe DN 17C. De asemenea, cel mai mare producător de deșeuri din județ fiind municipiul Bistrița, transferul deșeurilor din Bistrița spre Tărpiu se îmbunătățește ca distanță, iar acest lucru înseamnă și reducere de costuri”, a spus președintele CJ Radu Moldovan.

Șeful CJ a menționat: ”Am văzut un comentariu în care mă certa cineva că ne-am apucat să punem asfalt pe toate câmpurile. Da, drumurile merg pe câmpuri, nu pe blocuri și nici prin balcoane, pe câmpuri se fac legăturile între comunități. Îi asigurăm pe oameni că nu mai avem chiar foarte multe, terminăm de modernizat întreaga rețea de drumuri județene. Am constatat, zâmbind foarte fericit, că oricum faci tot nu e bine, este o categorie de oameni cărora nu le place și, ținând cont de dezvoltarea tehnologică, azi-mâine o să văd pe cineva comentând că la ce sunt bune drumurile, acum zburăm, nu mai circulăm pe jos, suntem în drone sau chiar ne deplasăm virtual cu câte un ”engage”.

10 comentarii

  • Fiind un calator constant la sfarsit de saptamana prin BN-ul drag nu pot sa nu adaug.
    Cu multumiri domnule RADU MOLDOVAN pentru implicare si Sarbatori Fericite si binecuvantate !

    22
    24
    • Domnule Balan, acest modernizari de drumuri judetene sunt doar niste pomeni electorale pentru ca baronul de BN sa-si asigure continuitate la nivel de CJ si astfel sa asigure continuitate tuturor rudelor si „pretinilor” angajati in institutiile publice sau abonati la banul public, in special la lucrari supraevaluate.

      Cu cat contribuie mediul rural la bugetul de stat de beneficiaza de astfel de investitii? De ce ni se maresc in fiecare an tarifele la apa si canalizare de catre Aquabis pe motiv ca trebuie sa faca investitii si sa extinda reteaua in mediul rural? Oricum majoritatea din mediul rural sunt fie pensionari, fie lucreaza la negru sau pe minim pe economie + restul la negru si nu contribuie mai cu nimic la bugetul de stat. In schimb au la primarii si la consilieri ca ciupercile dupa ploaie.

      Vreau sa va reamintesc ca in trei mandate la CJ Radu Moldovan nu a miscat un deget cu privire la atragerea de investitori in judet si nu a contribuit la realizarea niciunui mare obiectiv de infrastructura. Dupa trei mandate nu avem un drum expres sau o autostrada care sa ne duca spre vest, nu avem o centura ocolitoare a orasului, nu avem o cale ferata modernizata cat sa ajungem intr-un timp rezonabil de maxim 2h cu trenul la Cluj, nu avem practic nimic. Daca era chiar asa de baro(sa)n, le-ar fi dat niste suturi in fund lui Suciu si lui Ivan sau altor parlamentari care au reprezentat judetul in mandatele precedente, sa se bata pentru niste proiecte cu adevarat importante pentru judet.

      Pe de alta parte in judetul Bihor, Bolojan practic l-a bagat sub masa intr-un singur mandat. Centuri ocolitoare, drum expres Oradea-Arad care va fi gata in mandatul urmator, extinderea aeroportului, terminal cargo pentru aeroport, atragerea de investitori, parcuri industriale, scoli profesionale moderne construite de la zero impreuna cu firme locale, etc.

      38
      25
    • @Bistriteanul uite un exemplu de evaluare corecta a lucrurilor. Cand pui aceste lucruri in balanta, iti dai seama de vorbele goale ale baro(sa)nului!

      1
      9
  • Nu stiu cati vor alege acest drum , probabil cei ce locuiesc in Tarpiu si cei care cara gunoiul.
    Consider ca o reabilitarea pe bune a drumului Bistrita -Nasaud ar fi ajutat mai multi locuitori ai judetului.
    Iar pentru a ajunge in Mintiu, Nimigea sau Cepari sunt alte rute.

    Concluzie : ,,Bistriteanul” are dreptate, in ce priveste priotizarea si utilitatea investitiilor derulate sub mandatul lui RM

    3
    41
    • Păi drumul spre Năsăud este foarte bun la ce să-l mai modernizezi. Avem însă în oraş peste 130 de străzi neasfaltate suntem ca la țară.

      37
      2
    • Este foarte nasol dacă maşinile de gunoi cară gunoiul prin mijlocul unei localități respectiv prin mijlocul Tărpiului ( dacă aceste maşini nu sunt maşinile ce colectează gunoiul din Tărpiu ) în cazul ăsta Garda de Mediu şi celelalte organe ale statului trebuie să se autosesizeze ! Locuitori din Tărpiu nu sunt deloc vinovați ca prin centru localități lor pe lângă casele lor să treacă maşinile cu gunoiul produs de Bistrițeni.

      35
      2
    • @Autosesizare
      Sunt deșeuri menajere nu radioactive, de la Cernobîl! Deșeurile din Cartierul Ștefan cel Mare pe unde ar trebui duse? Dar cei din Sigmir cu ce sunt vinovați că autoutilitarele cu deșeurile merg pe la ei, în drum spre depozitul de la Tărpiu? Aaa… că nu sunt igienizate mașinile, că nu sunt dezinfectate pubelele că o nu există obligația ca firmele de profil, din profit, să planteze, să amenajeze să, să, să…astea ar fi de comentat!

      29
    • Din câte ştiu eu Sigmirul este în oraşul Bistrița în schimb Tărpiul nu deci cei din Tărpiu nu sunt cu nimic responsabili deloc pentru gunoiul produs în Bistrița.

      25
      1
  • Trebuie asfaltată porțiunea de la intrarea pe Valea Căstăilor că suntem de tot circul avem o jumătate de stradă asfaltată foarte bună la care nu se poate ajunge fiindcă cealaltă jumătate a străzii este praf.

    32
    • Pentru a asigura accesul în cartierul Cetate din Bistrița trebuie conectată strada Matei Corvin cu DJ173B ( str. Tărpiului ) și cu strada Valea Căstăilor. În plus este necesar construirea acum cât încă se poate și nu este construit nimic în apropiere a unui sens giratoriu mare la intesecția străzilor Matei Corvin cu DN17C ( str. Drumul Dumitri Nou ) lângă Pico Verde.

      17
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.