Actualitate Economie

DN 17 s-a stricat în Pasul Tihuţa la nici patru ani de când a fost tăiată panglica inaugurală

Drumul Naţional 17, pe tronsonul între Tureac până la limită cu judeţul Suceava, va intra în reparaţii vara aceasta, la nici patru ani de când s-a făcut recepţia finală a lucrării de reabilitare. Şeful Secţiei Bistriţa a DRDP Cluj, Alexandru Slavita, dă vina pe cantitatea mare de sare care e aruncată iarna.

Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Alexandru Slavita, a spus, joi, într-o şedinţă de Colegiu prefectural că instituţia pe care o conduce adiministrează circa 300 de km de drumuri naţionale dintre care unele europene, iar altele drumuri naţionale secundare.

DN 17 are statut de drum european. El începe la Ciceu Mihăieşti şi se termină la limită cu judeţul Suceava şi se întinde pe 110 km pe teritoriul judeţului nostru.

„Acest sector de drum a fost reabilitat între 2005 şi 2009, iar recepţia finală s-a făcut în 2011. În partea de la Beclean spre Bistriţa până în zona Tureacului nu sunt probleme, dar pe zona de munte, unde regimul de ape subterane este foarte intens, unde se dă cu sare intens pe timpul iernii – noi dăm în jur de 2500-3000 de tone ca să putem ţine drumul deschis – acolo sunt probleme şi va trebui să aplicăm chiar de anul acesta nişte lucrări de întreţinere periodică pentrua  face închiderea părţii carosabile. Sper cât de repede să fie licitaţia şi să putem face un tratament de închidere de la Tureac până la limită cu Suceava”, a spus Slavita.

În ce priveşte DN 15 A – drumul care face legătura între Sărăţel şi Reghin – acesta a fost recepţionat anul acesta în luna aprilie. „Nu au fost probleme la recepţie. Au fost câteva probleme care s-au rezolvat în termen de 30 de zile, iar l această dată nu mai avem probleme de niciun fel. Sper să ţină mult şi să nu avem de intervenit pe el”, a spus Slavita.

Pe DN 17 C  şi D, nu s-a realizat nicio lucrare de amploare în ultimii ani, dar există şanse ca situaţia să se schimbe.

„Avem două contracte. Una pentru reabilitarea DN 17 D cu o firmă din Cluj. Dânşii au făcut şi studiul de fezabilitate pentru DN 17. La această dată se află la primăriile de pe DN 17 D. Merg cu primarul, cu Poliţia Locală să identifice treceri de pietoni, staţii de autobuz, intersecţiile cu alte drumuri ca să fie în regulă şi sub aspectul siguranţei circulaţiei. Astăzi (joi -n.r.) sunt în zona Năsăudului către Sîngeorz-Băi şi probabil că vineri vor finaliza. Pe 17 D am avut nişte probleme. În zona Pasului Rotunda nu s-au putut face forajele geo şi probabil că se va decala cu vreo două-trei săptămâni predarea studiului de fezabilitate. Sperăm să se încheie în curând. E un pas înainte înaintea execuţiei efective a lucrărilor de reabilitare”, a mai spus Slavita.

Până atunci, a adăugat el, pe aceste două drumuri se fac lucrări de întreţinerea curentă respectiv de reparaţii.

„S-a ţinut licitaţia la nivel de Regionala Cluj. Săptămâna aceasta s-au comunicat câştigătorii, aşteptăm să treacă termenul de contestaţii – sperăm să nu fie – şi să continuăm campania de reparaţie a părţii carosabile pe cele două drumuri. Avem în plan în jur de 3000 de tone de mixtură asfaltică, 1500 pe unu şi 1500 pe altul, aşa încât, până se va intra în reabilitare, să se poată circula în condiţii cât de cât normale. Vor continua lucrările de siguranţa circulaţiei, respectiv de semnalizare rutieră, de montare de parapeţi de siguranţă, iar când reparaţiile vor fi gata, vom începe marcajele rutiere de refacere pe toată raza secţiei”, a adăugat Alexandru Slavita.

2 comentarii

  • Lucrarile pe acest tronson de drum sunt executate execrabil de firma ASHROI, cred ca am scris corect, dar sunt si lucrari necuprinse in proiect de stabilizare si consolidare care vor creea mari probleme drumului. Deja se semnaleaza trei sau patru puncte cu alunecari ample de teren, podete dislocate care nu-si mai au eficienta. Per total lucrarea nu este de calitate si vor da mari batai de cap administratorului de drum si mai ales conducatorilor auto.

    • tin minte ca in perioada cand au inceput lucrarile pe la tihuta unul dintre directori veniti in zona cauta un sediu de firma fictiv pentru o firma identica fictiva….. foarte interesant mi s-a parut atunci …pai cum sa tina drumurile daca jumatate se duc in buzunarele …..portarului….muncitorului…maistrului….soferilor…..directorilor…..care rand pe rand fiecare…..fura si vand cum pot!
      totul cade in sarcina devizierului care se lupta sa scoata ….profit si astfel se ajunge la cate un scor de 100-200 milioane de euro pe hectarul de autostrada

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.