Social

DN 17, tot fără marcaje în zona de munte. Slavita recunoaşte că e periculos mai ales pentru pietoni

Atenţie la cum circulaţi pe DN 17 în zona de munte atât dacă sunteţi  şoferi, cât şi pietoni. Marcajele rutiere au fost făcute doar pe o distanţă de 30 de km de la Bistriţa spre Valea Bârgăului. Şeful Secţiei Drumurilor Naţionale Bistriţa, Alexandru Slavita, a explicat pentru Timp Online care este situaţia.

„Într-adevăr, am primit târziu trusa de marcaj. Au stat cam zece zile pe sector. Am reuşit să marcăm din Bistriţa până la kilometrul 94, deci vreo 30 de kilometri. Apoi nu s-a mai putut marca pur şi simplu. Chiar dacă era soare, drumul era umed şi din acest motiv le vom face doar la primăvară. Nu am putut face decât axialul. Au rămas de făcut pe zona de munte axialul şi delimitarea de benzi. Din păcate, nici trecerile de pietoni nu sunt marcate. E un pericol mai ales pentru pietoni. Rugămintea e să se asigure foarte mult când fac traversări de pe o parte pe alta a DN 17”, a spus Alexandru Slavita.

Potrivit prognozelor, de la noapte vine gerul, iar vineri în Pasul Tihuţa va ninge din nou, deşi se anunţă minus 15 grade Celsius. La asemenea temperatură, sarea nu îşi face efectul.

„Dacă temperaturile sunt sub minus 5 grade, noi acţionăm cu clorură de calciu în soluţie de 20% concentraţie. Avem o autocisternă specială cu care acţionăm în zonele unde se pretează. În mod special, clorura de calciu merge foarte bine pentru combaterea poleiului. După ce va fi drumul curăţat şi fără strat de zăpadă, vom acţiona preponderent cu clorură de calciu şi cu sare”, a adăugat Slavita.

Mai trebuie să ştiţi că, în caz că bate vântul, parazăpezii sunt ineficienţi.  „Parazăpezi avem montaţi pe un kilometru şi am făcut o comandă pentru alţii pe care să-i montăm în locul lor fiindcă sunt degradaţi, expuşi vântului, intemperiilor. Îşi fac treaba parţial. Nu se poate conta pe ei că ar opri viscolul. În Pasul Tihuţa, viscolul bate din toate direcţiile şi longitudinal, şi transversal, şi ascensional, sub toate formele se manifestă. Viteza vântului e de 60-70 de km, iar vizibilitatea de 30-40 de metri în Pasul Tihuţa. Noi avem, oricum, în zonă un remorcher la cerere care duce maşini împotmolite până într-o parcare sau le trece spre Suceava. Patrulează şi intervine în caz de nevoie gratuit”

În ce priveşte antiderapantul, drumarii riscă să rămână atât fără sare, cât şi fără clorură de calciu dacă vremea va fi tot aşa, însă Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj i-a anunţat că va suplimenta cantităţile: „Până acum am consumat 4800 de tone de sare, iar pe stoc mai avem circa o mie de tone. Din clorură de calciu mai avem 7 tone, dar avem promisiuni că va fi suplimentat contractul. Noi, în acordul cadru nu am prins în program nisip. Nici anul trecut nu s-a prezentat nimeni la licitaţie, aşa că acţionăm, ca şi anul trecut, cu material antiderapant, cu sare şi clorurură de calciu”

Iubitorii de peisaje de iarnă care se vor îndrepta spre Munţii Rodnei trebuie să ştie că drumarii nu deszăpezesc Pasul Rotunda: „La noi, DN 17 D figurează ca drum închis de la kilometrul 86 în sus. De acolo, drumul nu mai are asfaltde acolo şi nu se acţionează pentru deszăpezire pentru că în această perioadă nu este decât trafic local. Forestierii îl mai curăţă, dar nu le recomand celor cu autoturisme să meargă pe acolo fiindcă există riscul să rămână înzăpeziţi”, a spus Slavita.

În schimb, pe DN 17 C spre Maramureş se va acţiona azi toată ziua pentru ca drumul să fie curat când vine gwerul, la fel ca şi pe DN 17 şi DN 17 D.

Foto: arhivă 

4 comentarii

  • Cum Doamne sa comanzi parazapezi in ianuarie…poate pentru folosirea lor in 2018!!!
    Nu se stia din toamna ca n.ai parazapezi??? Doar anul trecut nu i.au folosit…ziceau ca.i folosesc la anul ca le.au venit prea tarziu si nu pot fi montati din cauza conditiilor meteo nefavorabile! Acum sunt distrusi???? Astia isi bat joc de noi!!! DIN NOU!!!! LA FEL SI CU LINIATIL DRUMULUI!!!

  • Poate ne explică stimabilul domn și de ce s-a turnat acel asfalt de foarte proasta calitate pe un drum relativ nou care nu avea gropi dar care deja s-a spart și au apărut gropi? Asfalt care s-a turnat doar în județul BN pe mai multe porțiuni de drum? Aceeași situație o întâlnim și pe porțiunea Bistrița-Sigmir-Blajeni pana la bifurcația cu Șintereag drum refăcut în 2013?

    • si ce?
      vroiai sa factureze si sa incaseze baietii destepti niste purcoaie de bani fara sa faca nimic?
      asa macar au turnat niste bitum pe drum ca sa se vada ceva concret de banii aia in cazul in care ii intreaba careva de sanatate.
      si cu traversatul fara treceri de pietoni marcate chiar nu-i mai pasa nimanui, ca alegerile au trecut.
      aia care au avut de traversat pâna la sectia de vot pot acuma sa moara de fericire.
      sau loviti de masini.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.