Actualitate

Dorel Goia: Businessul, în creștere. În 2017, Teraplast va fi lider de piață

Rezultatele financiare preliminare pentru 2015 ale Grupului Teraplast arată un profit net de peste 40,7 milioane lei și o cifră de afaceri în creștere cu 19,5%, față de 2014.

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţă construcţiilor şi instalaţiilor, a încheiat anul 2015 cu venituri şi profit în creştere şi a reuşit să depăşească ţintele de rezultat bugetate pentru anul precedent. Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiara Plastsistem, subsidiara Teraglass, subsidiara Teraplast Moldova şi Politub (entitate controlată în comun).

Rezultatul din 2015 se încadrează în ţintele bugetate pentru acest an, chiar dacă am avut un context economic destul de volatil. Ne-am confruntat cu creşteri accelerate ale preţului principalelor materii prime, precum şi cu disponibilitatea redusă a acestora, am avut clienţi care şi-au cerut insolvenţă şi au fost destule situaţii în care performanţele financiare ale potenţialilor clienţi nu ne-au permis să le acordăm credit comercial, conform politicii noastre de credit, situaţii în care am preferat să pierdem vânzări decât să ne asumăm riscuri exagerate de neincasare. Cu toate acestea, businessul Grupului Teraplast a crescut atât ca venituri, cât şi ca profitabilitate şi suntem încrezători că parcursul pozitiv va continuă şi în următoarea perioadă. Grupul a făcut paşi importanţi înspre dezvoltarea prezenţei pe pieţele externe, astfel că la finalul anului 2015 exporturile Teraplast reprezentau peste 22% din cifra de afaceri totală. În plus, în ceea ce priveşte piaţa internă, am reuşit să consolidăm şi chiar să creştem cotele de piaţă avute la începutul anului. Evoluţiile din 2015 creează premisele că anul 2016 să continue pe acelaşi trend crescător, în condiţiile în care vom continuă eficientizarea şi automatizarea proceselor interne, dezvoltarea exporturilor şi abordarea unor noi produse pe liniile de fabricaţie. Anul 2017 va fi anul în care Teraplast va fi lider de piaţă” – Dorel Goia, preşedinte al Consiliului de Administraţie Teraplast

Cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast a înregistrat o creştere de 19,46% în 2015, până la valoarea de 393,61 milioane lei. Consolidarea include elementele de venituri şi cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova şi Teraglass, în procent de 100%, şi nu le include pe cele ale firmei Politub. Această din urmă, fiind entitate controlată în comun, se consolidează doar la nivelul profitului, în procent de 50%.

Evoluţia cifrei de afaceri la nivel de Grup Teraplast a fost susţinută pe de o parte de evoluţiile înregistrate de unele segmente din piaţă construcţiilor, iar pe de altă parte pe fondul câştigării de cota pe piaţă internă, în contextul în care evoluţia pe unele linii de business a fost peste cea a pieţelor relevante. Potrivit datelor INS, lucrările de construcţii de infrastructură au scăzut cu 21,8% anul trecut în vreme ce lucrările de construcţii pe segmentele rezidenţial şi nerezidential au crescut cu 32,6%, respectiv cu 16,6%. Evoluţia cifrei de afaceri a fost de asemenea influenţată pozitiv de livrările pe pieţele externe care au crescut cu aproximativ 8%, faţă de perioada similară a anului trecut.

Grupul Teraplast exportă în Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia sau Belgia. Grupul Teraplast deţine poziţii de top pe o mare parte din pieţele pe care activează. Compania-mama Teraplast este lider de piaţă pe segmentele de canalizări exterioare, granule şi lambriuri, şi este al doilea jucător de pe piaţă de canalizări interioare; subsidiara Plastsistem deţine poziţii de top de pieţele de panouri sandwich şi structuri metalice zincate.

În perioada analizată, profitul net al Grupului Teraplast s-a cifrat la 40,71 milioane lei, faţă de 15,96 milioane lei, valoarea obţinută în 2014. Evoluţia profitului net la nivel consolidat a fost susţinută în principal de îmbunătăţirea semnificativă a performanţei operaţionale, Grupul Teraplast realizând în 2015 un profit operaţional în valoare de aproape 46,29 milioane de lei, faţă de 17,78 milioane lei în perioada similară din 2014. Din valoarea realizată din activitatea operaţională, aproximativ 0,5 milioane lei reprezintă venituri din tranzacţii nerecurente. Profitul net a fost de asemenea susţinut de îmbunătăţirea rezultatului financiar, că urmare a veniturilor obţinute din dividende. În 2015, Teraplast a încasat dividende în valoare de 5,49 milioane lei de la Plastsistem, Politub şi Certînd, că urmare a repartizării profitului aferent anului 2014. EBITDA la nivel de Grup Teraplast este de asemenea în creştere, acest indicator cifrându-se la peste 55,21 milioane lei, raportat la 35,33 milioane lei, în 2014. În 2015 datoriile către instituţiile de credit ale Grupului Teraplast au scăzut cu peste 11%, faţă de perioada similară din 2014. În perioada analizată ne-am focusat de asemenea pe îmbunătăţirea cash-flow-ului Grupului, iar că rezultat disponibilul din conturi a crescut de la 5,16 milioane lei în 2014, la 12,55 milioane lei în 2015. Creanţele Grupului Teraplast au fost în creştere în 2015, pe de o parte pe fondul evoluţiei cifrei de afaceri, iar pe de altă parte că urmare a transferului liniei de business tâmplărie termoizolantă către compania Teraglass. În plus, în prima jumătate a anului Teraplast a asigurat o parte din portofoliul de clienţi, ceea ce a permis extinderea termenelor de plata pentru aceşti clienţi. Grupul continuă însă politică prudenţă de acordare a creditului comercial şi monitorizează constant lichiditatea clienţilor săi, prin intermediul departamentului de credit existent.

Etichete

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS