Cele două eleve care au obținut cea mai mare medie la Evaluarea Națională din acest an au și aceeași medie de admitere în licee – 9,92. La polulul opus este un elev care a învățat într-o școală din Bistrița și are media de admitere 1,45.
Sara Maria Potra a absolvit Școala Gimnazială ”Damian Nechiti” Ilva Mică cu media 10 în clasele V-VIII, a primit 9,92 la Evaluarea Națională, iar media de admitere este identică, 9,92. Ea și-a exprimat dorința să urmeze Științele naturii la Colegiul Național “George Cosbuc” din Năsăud.
Amalia Sasu a absolvit Liceul Tehnologic ”Florian Porcius” din Rodna cu media 10 în clasele V-VIII, a obținut aceeași medie la Evaluarea Națională, 9,92, iar de admitere tot 9,92.
Următorii în ierarhie sunt doi absolvenți de gimnaziu de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” cu media de admitere 9,90, unul de la Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” cu 9,85, de la Școala Gimnazială ”Avram Iancu” și Liceul ”Radu Petrescu” Prundu Bârgăului, ambii cu 9,82.
Cele mai mici medii de admitere le au un elev de la Școala Gimnazială nr. 4 Bistrița – 1,45, de la Școala Gimnazială Pinticu – 1,70 și Școala Gimnazială ”George Coșbuc” din satul Coșbuc – 1,70.
AICI ierarhia absolvenților de clasa a VIII-a
Înscrierile pentru admiterea la liceu 2024 se desfășoară după următorul calendar:
11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere
11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată
22 iulie 2024: Termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată
Predarea/transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de opțiuni originale la centrul de admitere județean.
22 iulie 2024: Transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată
23 iulie 2024: Verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională
23 iulie 2024: Corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată
24 iulie 2024: Repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024 – 2025
24 iulie 2024: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal
Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ.
25 – 30 iulie 2024: Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați
30 iulie 2024: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere
31 iulie – 2 august 2024: Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.
Da…..,felicitări fetelor! Ați dovedit ca, oriunde ai studiat sau de oriunde ai fi,cu multa munca,seriozitate și maturitate, se pot obține rezultate excelente! V-ati depășit condiția! V-ati făcut părinții fericiți! Mult succes și mai departe! Cu drag,MNPop
de apreciat ca majortatea de la tara vin la oras fara sa invete absolut nimic. daca e fata se scoate… prinde un prost disperat cu bani si scapa, daca nu, only fans. se descurca ele ca doar sunt… mai greu cu baietii
felicitari acestor doua eleve! sa nu va fie niicodata rusine de unde veniti! toti suntem tarani. sa va fie rusine daca nu invatari si cautati scurtatura facand compromisuri mari. acolo e rusine. invatati ca veti aveea parte de tot, chiar si de iubire. nu va dati sufletul pe urat. nu lingusiti oameni si nu cautati interesul. va indeparteaza pentru totdeauna de oamenii reusiti si adevarati.
În opinia mea, în general ar trebui să vorbim despre „medie” în cazul unor evaluări de tipul examenelor standard.
Vârfurile statistice (la cele două extreme) sunt cazuri izolate matematic, excepții notabile , bineînțeles trebuie încurajați și prezentați ca și modele …dar viața în societate e dată de comportamentul, cunoștiințele , interacțiunea celor mulți. Un copil de 1.45 de la o școală generală..denotă un tip de situații atipice, familie dezorganizată, probleme la nivel de sănătate mentală, copil cu probleme de integrare ( poate fi copilul unui român reîntors din Spania, Italia care a crescut și s-a educat 7 ani într-o limbă străină care nu îi aparține..iar timpul, resursele puse la dispoziția lui pentru a se adapta la sistemul românesc de evaluare e prea scurt, ori evaluarea e irelevantă- vorbește despre Eminescu când tot ceea ce s-a predat la școală în Anglia ar fi Shakespeare, Lord Byron , Charles Dickens. De altfel notarea în școli e departe de a fi un predictor al succesului ulterior în viață, pericolul e că atunci încurajezi un copil a învăța pentru note își poate pierde ínclinarea naturală spre anumite domenii de interes. Iar motivația și plăcerea sunt mai importante la capăt de linie.
Am fiul elev la CN Liviu Rebreanu, dar sunt extrem de dezamăgit de prestația profesorilor la clasă. Deși are note mari, mărturisește că acumulările lui la materiile ce-l interesează sunt superficiale, iar dat fiind interesul pentru a urma o facultate de top, suntem nevoiți să îi plătim profesori meditatori , spre a avea o oarecare speranță că va face față examenului dur pe care îl are de trecut la admitere. La materiile de examen, are profesori care n-au reușit să își predea toată materia din anul școlar ce s-a încheiat, astfel că meditatorilor le oferim 100 de euro săptămânal pentru a compensa totalul dezinteres de la clasă.
Aoleu…Dacă vrei liceu, bac și facultate de top te cam pregătești din clasa a 9a poate prinzi și ceva pe dincolo dacă ai și rezultate pe la concursuri și olimpiade naționale / internaționale ți- ai rezolvat locul la buget….
@ Stan Pățitul
CNAM te așteaptă cu brațele deschise, dacă CNLR nu corespunde.
@Stan
CNAM te așteaptă cu ușile deschise.
Pentru cei patru care mi -au dat „apreciere” negativa…. Sa înțeleg ca nu sunteți de acord cu efortul și calitatea fetelor ? Sa aud și eu un contraargument ….! Sau aveți ceva cu numele meu, ceea ce e mai plauzibil și nu ma supar…..Dar sa invidiezi niște adolescente bine pregătite pentru viata,care chiar știu ce sa facă,mi se pare incorect!Noapte buna!
…dormi?