Expertiza tehnică trebuie să cuprindă: actualizarea stării tehnice a străzii existente, inclusiv capacitatea portantă; posibilităţile de realizare a lărgirii străzii la 3 benzi de circulaţie şi realizarea de trotuare; notarea defectelor constatate atât la carosabil, cât şi pentru podeţul existent la intrarea pe stradă; stabilirea indicelui de calitate a stării tehnice; modalităţi de realizare a lucrării şi evaluarea pe cel puţin două variante cu avantaje şi dezavantaje.
Pentru str. Tărpiului au fost demarate două proiecte: pe un sector de 1.590 m şi lăţimea de 6m, cuprins între str. Drumul Cetăţii şi Leoni, s-a cerut finanţare europeană; amenajare sens giratoriu la intersecţia străzilor Drumul Cetăţii – Tărpiului – Livezile, în curs de elaborare.
Pe sectorul delimitat de str. Drumul Cetăţii şi str. Muşcatei (1.300 m) se propune lărgirea la trei benzi de circulaţie, o lăţime a părţii carosabile de 9 m, trotuare cu pavaj pe ambele părţi de minim 1 m, piste de ciclişti şi iluminat public, crearea de parcări, reamenajarea acceselor la case, în funcţie de proprietatea publică şi eventual, acolo unde se va impune, cu expropriere pentru cauza de utilitate publică. Conform legislaţiei în vigoare, toate reţelele electrice şi de gaze naturale trebuie relocate în subteran pe cheltuiala solicitantului, anterior obţinerii avizului favorabil pentru execuţia lucrărilor, iar pentru şanţul de colectare a apelor din zona rezervoarelor, care poate fi dezafectat, se va prevedea o canalizare subterană dimensionată corespunzător.
Prin studiul de trafic se vor estima efectul asupra cererii de mobilitate şi a fluxurilor de trafic aferente, diferenţiate pe tip de vehicul (autoturisme; microbuze; autobuze; camionete 3,5 to; camioane până la 10 tone cu autorizaţie de liberă trecere) şi combinaţii ale acestora, pe o perioadă de 15 de ani de la implementarea proiectului, timpii de călătorie în minute, etc.
Proiectul de elaborare a unui studiu privind lărgirea la trei benzi a străzii Tărpiului a fost iniţiat în CL de consilierii locali PER Alexandru Toniuc şi Maxim Gagea. Realizarea acestor documentaţii costă aproximativ 12.000 de lei.
Modernizarea strazii Tarpiului ar trebui privita in ansamblu si nu pe bucati. Avand in vedere dezvoltarea unor capacitati de productie ale firmei Leoni pe locul fostului CPL, expertiza pentru modernizarea strazii Tarpiului ar trebui extinsa la intreaga zona adiacenta acestei strazi. Astfel, in perspectiva amenajarii sensului giratoriu de la intersectia cu Drumul Cetatii, strada Tarpiului ar putea fi largita la 4 benzi, pe portiunea de la Piata de pe Tarpiului pana la intersectia cu Drumul Cetatii prin desfiintarea gardului de la fostul CPL. Apoi ar putea fi prevazuta si o eventuala prelungire a Strazii Zefirului de la fostul PRODITERM pana in Str. Tarpiului. De asemenea, in zona fostului Proditerm ar putea fi gandit un Campus Universitar pentru extensia Universitatii Tehnice, avand in vedere apropierea de zona industriala, cat si de oras. Cu atat mai mult cu cat acolo mai exista Grupul Scolar Forestier, dar si alte institutii, intre care si Jandarmeria Bistrita.
D-nul Primar !
Când aveţi gândul să modernizaţi (asfaltaţi) porţiunea de drum de pe strada Terpiului de la Fabrica Leoni până la drumul asfaltat de Consiliul Judeţean . Stiţii foarte bine că pe această porţiune de drum (drum balastat) trec zilnic autoutilitare de tonaj greu care transportă deşeurile colectate din municipiu în staţia de transfer. Zilnic se formează nori de praf , fiind afectate şi casele de pe această porţiune a străzii. Aşa cum se vede din materalul de mai sus, cât şi din lista de investiţii pe anul 2015 nici măcar nu a-ţi planificat proiectarea acestei porţiuni de drum.
Aș dori, dacă îmi permiteți, să abordez problema unui alt drum situat chiar în buricul târgului: str. Crinilor, faimoasă prin blocurile albastru și mov.
Domnule primar, dv. aveți la primărie inspectori de zonă și nu numai care au obligația să verifice în teren realizarea investițiilor, respectarea măsurilor impuse prin organizarea de șantier. Pe str. Crinilor, colț cu str. Lt. Călin se construiește ceva ( bloc, sediu firme, hotel, habar nu am), șantier care până acum a generat următoarele neajunsuri:
– traficul este perturbat prin intensitatea circulației mașinilor care deservesc activitatea de pe șantier, iar pe carosabil apar depuneri de pamânt (mai ales la faza de săpare afundației a fost de groază),
– spațiul verde adiacent șantierului a dispărut, pomii au fost tăiați, trotuarele (str. Lt. Călin, Crinilor) de la limita amplasamentului au dispărut,
– parcările din zonă sunt pline ochi cu mașinile care parchează pentru cei care vin la barurile din zonă, sala de sport, magazinele care aprovizionează, iar mai nou mașinile celor din șantier. Noi, locuitorii din zonă, nu gasim loc să parcăm mașinile (nici chiar la orele serii). Trebuie să ne ducem mașinile în parcările altor blocuri.
Întrebare: se respectă proiectul investiției de pe Crinilor? (ca suprafață, ca organizare de șantier, etc.).
Nu trebuie să vă deplasați prea mult fiindcă strada este destul de aproape de centru, de primărie.