Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Bistriţa-Năsăud informează contribuabilii persoane juridice fără scop patrimonial, că au obligaţia întocmirii şi depunerii situaţiilor financiare anuale pentru anul 2011 în termen de 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv, până în data de 2 mai 2012.
Persoanele juridice fără scop patrimonial întocmesc situaţii financiare anuale la 31 decembrie compuse din bilanţ şi contul rezultatului exerciţiului în conformitate cu reglementările contabile pentru persoanele fără scop patrimonial, aprobate prin OMEF nr. 1969/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
Situaţiile financiare anuale la 31 decembrie depuse la unităţile la unităţile teritoriale ale MFP vor fi însoţite de formularele „Date informative”, cod 30, şi „Situaţia activelor imobilizate”, cod 40, precum şi de următoarele documente:
– o declaraţie scrisă de asumare a răspunderii conducerii persoanei juridice pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale în conformitate cu Reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial;
– raportul comisiei de cenzori, sau raportul de audit după caz.
Persoanele juridice fără scop patrimonial, care au obligaţia să întocmească şi să depună situaţii financiare anuale sunt: asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii de acest fel, partide politice, patronate, organizaţii sindicale, culte religioase, precum şi alte persoane juridice înfiinţate în baza unor legi speciale.
Atenţie! Persoanele juridice fără scop patrimonial care conduc contabilitatea în partidă simplă nu întocmesc situaţii financiare anuale.
Situaţiile financiare anuale, se întocmesc cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de MFP care conţine formularistica necesară şi programul de verificare cu documentaţia de utilizare aferentă.
Programul de asistenţă este pus la dispoziţia entităţilor gratuit de MFP şi poate fi procurat direct de la unităţile fiscale teritoriale sau poate fi descărcat de pe websiteul ANAF, de la adresa http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAF/Depuneredecl/Descdecl.
Situaţiile financiare anuale, se depun în format hârtie şi în format electronic la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată, sau numai în formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă.
Important! Formatul electronic al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenţă, constă într-un fişier .pdf având ataşat un fişier .xml şi un fişier cu extensia .zip. Fişierul cu extensia zip va conţine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 10MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul .zip.
Baza legală:
Ordinul ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 1969/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 846 din 1.01.2008;
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 52/2012 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 46 din 19.01.2012.
DIRECTOR EXECUTIV, EC. DORINA CICIOC
Adaugă comentariu