Microîntreprinderile și IMM-urile care prestează servicii sau comercializează bunuri vor putea solicita un ajutor financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei, prin intermediul programului de Comerț și Servicii 2018. Sesiunea din acest an a programului de finanțare se va lansa în data de 21 august și va fi activă pentru o perioadă de zece zile lucrătoare.
Bugetul total alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2018 este de 49.949.000 lei.
Cine poate să obţină aceşti bani?
Pentru obţinerea finanţării, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante, sunt următoarele:
– sunt SRL-uri sau SRL-D-uri
– au cel puţin 1 an calendaristic de la data înfiinţării în momentul completării online a planului de investiţii.
– sunt persoane juridice care au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, activităţi prevăzute în lista de coduri CAEN eligibile
-Codul CAEN pentru care se solicită finanţare trebuie să fie autorizat de cel putin 3 luni (prin certificatul constatator emis de Registrul Comerţului).
Prin Program, beneficiarii eligibili vor primi o valoare a ajutorului financiar nerambursabil (AFN) de maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (fără TVA). Valoarea maximă a AFN nu poate depăşi suma de 250.000 lei pentru fiecare beneficiar.
Aceasta înseamnă că o firmă beneficiară va trebui să asigure 10% din investiția totală plus TVA de 19%, taxă care este deductibilă dacă firma este plătitoare de TVA.
Cum se pot cheltui aceşti bani?
Categoriile de cheltuieli eligibile, sunt asemănătoare cu cele de la Programul START şi cuprind:
– Echipamente IT
– Cititoare de cod de bare
– Cântare electronice
– Aparate de marcat electronice fiscale
– Echipamente tehnologice maşini, utilaje
– Electro şi motostivuitoare
– Active necorporale: brevete, licenţe, francize, software comerţ online
– Certificarea unui sistem de management al calităţii
– Realizarea unui site
– Echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie
– Consultanţă pentru intocmirea documentaţiei
Banii pot fi cheltuiţi într-o singură tranşă, în maximum 60 de zile lucratoare de la momentul semnării contractului de finanţare. Beneficiarul trebuie să facă toate cheltuielile integral din banii proprii, urmând ca apoi să i se deconteze 90% din valoarea lor fără TVA în termen de 20 de zile de la momentul depunerii dosarului de decont.
În vederea înscrierii în cadrul Programului, operatorii economici vor completa şi transmite on-line planul de investiţii începând cu 21.08.2018 ora 10.00, timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 03.09.2018, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
Pentru a accesa documentația programului CLICK AICI!
Îi face pe patronașii mai mici ASISTAȚI SOCIAL !!! Să vedem ce zice acum propaganda SRI „NU MAI DAȚI BANI LA ASISTAȚII SOCIAL” :)))