Economie

Fişele fiscale pentru anul 2011 se pot depune până în 29 februarie

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud informează că, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor aferente anului 2011, angajatorii au obligaţia să completeze şi să depună fişele fiscale până în ultima zi din luna februarie. Vezi şi care e regimul fiscal aplicabil activităţii de taximetrie.

Fişele fiscale se depun la unitatea fiscală în a cărei rază teritorială contribuabilii au domiciliul fiscal sau unde sunt luaţi în evidenţă, în format electronic, însoţite de borderoul centralizator editat cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat conform legii.

Formatul electronic al formularului se obţine prin folosirea programului de asistenţă pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) de la adresa:  www.anaf.ro.

Atenţie! Fişele fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii, pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în cadrul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, se depun de către contribuabilul care le-a înfiinţat la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia.

Angajatorii vor edita fişele fiscale în format hârtie, în două exemplare semnate şi ştampilate, conform legii: unul se păstrează de către angajator iar celălalt se înmânează angajatului.

Nerespectarea de către plătitorii de salarii şi venituri asimilate salariilor a obligaţiilor privind completarea şi păstrarea fişelor fiscale, precum şi neîndeplinirea obligaţiilor privind transmiterea la organul fiscal competent sau la terţe persoane (inclusiv angajat) a fişelor fiscale în termenul stabilit se sancţionează cu amendă: pentru persoanele fizice – de la 500 la 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice – de la 1.000 la 5.000 lei.

Important! Potrivit modificărilor aduse Codului Fiscal prin Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 angajatorii nu vor mai avea obligaţia completării şi depunerii fişele fiscale. Această prevedere se aplică începând cu 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale şi asimilate salariilor realizate după această dată.

Angajatorii vor avea obligaţia de a elibera, la cererea angajaţilor, un document care să cuprindă cel puţin informaţii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat şi reţinut, document care nu este un formular tipizat.

De asemenea, angajatorii vor avea obligaţia de a completa şi a depune o Declaraţie privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit până în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Regimul fiscal aplicabil activităţii de taximetrie în anul 2012

În vederea aplicării unitare a dispoziţiilor art.49 şi art.94 din Codul fiscal, precum şi a dispoziţiilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr.2875/2011 privind aprobarea Nomenclatorului activităţilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, activităţi desfăşurate de contribuabilii care realizează venituri comerciale, vă comunicăm următoarele:

Contribuabilii care desfăşoară activitate de transport de persoane şi de bunuri în regim de taxi şi obţin venituri din activităţi independente pentru care venitul net a fost determinat în sistem real în anul 2011, în conformitate cu prevederile art.69 din Legea nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare, au dreptul să opteze, începând cu anul 2012, pentru determinarea venitului net anual pe bază de norme de venit.

Astfel, în cazul contribuabililor care au desfăşurat activitate în anul 2011, opţiunea se exercită prin completarea declaraţiei privind venitul estimat cu informaţii privind stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit şi depunerea la organul fiscal competent până la data de 31 ianuarie, inclusiv.

În cazul în care, contribuabilii, pentru care venitul net a fost determinat în sistem real în anul 2011, nu optează pentru stabilirea venitului net pe baza normelor de venit, pentru anul 2012 se va menţine regimul de impozitare din anul precedent.

Informaţii suplimentare se pot obţine vizitând site-ul A.N.A.F. www.anaf.ro, telefonic la Compartimentul de asistenţă a contribuabililor, la numărul de telefon: 0263-210661 interior 600 si 904.

Comunicare privind impozitarea la normă de venit

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa Năsăud informează contribuabilii  că pe site-ul instituţiei de pe domeniul mfinante.ro, la secţiunea „Asistenţă contribuabili” rubrica „Norme de venit” au fost publicate Normele de venit pentru anul 2012. Nomenclatorul activităţilor comerciale desfăşurate în mod independent pentru care venitul net se determină pe baza normelor anuale de venit este prevăzut în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2875/2011, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 871 din 9 decembrie 2011, completat de prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 3022/2011.

Ca element de noutate, începând cu anul 2012, contribuabilii care desfăşoară activităţi pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligaţia să întocmească Registrul-jurnal de încasări şi plăţi care se va completa numai pentru  partea referitoare la încasări, potrivit OMFP 1040/2004.

Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se numerotează şi se şnuruieşte. Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat şi parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare. Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea şi la încetarea activităţii.

IMPORTANT! Contribuabilii pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit şi care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 100.000 euro, începând cu anul fiscal următor, au următoarele OBLIGAŢII: determinarea venitului net anual în sistem real conform prevederilor art. 48 din Codul fiscal; să completeze şi să depună declaraţia privind venitul estimat / norma de venit (formular 220) până la data de 31 ianuarie inclusiv.

Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului în lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Naţională a României, la sfârşitul anului fiscal.

Precizări privind scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa – Năsăud informează contribuabilii că, prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 125/27.12.2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 938/30.12.2011, au fost aduse modificări, începând cu 1 ianuarie 2012, procedurii de scoatere din evidenţă a persoanelor înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA) a căror cifră de afaceri nu depăşeşte plafonul de 35.000 euro (119.000 lei). Potrivit acestor dispoziţii, persoana impozabilă înregistrată în scopuri de TVA care, în cursul anului calendaristic precedent, nu depăşeşte plafonul de scutire sau plafonul determinat proporţional cu perioada rămasă de la înfiinţare până la finele anului, poate solicita scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA între data de 1 şi 10 a fiecărei luni următoare perioadei fiscale aplicate.

Solicitarea se face prin completarea şi depunerea la organul fiscal competent a formularului 096 „Declaraţie de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul Fiscal”.

Solicitările de scoatere din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA au putut fi depuse începând cu 1 ianuarie 2012 până în 10 ianuarie 2012 inclusiv de către persoanele impozabile a căror cifră de afaceri realizată la sfârşitul anului 2011 nu a depăşit plafonul de scutire de 35.000 euro (119.000 lei) sau plafonul determinat proporţional cu perioada scursă de la înfiinţarea persoanei din cursul anului 2011 până la 31 decembrie 2011.

Pentru solicitările de scoatere din evidenţă depuse începând cu 1 februarie 2012, condiţia pentru scoaterea din evidenţă se referă atât la cifra de afaceri realizată la sfârşitul anului 2011, cât şi la cifra de afaceri realizată de la 1 ianuarie 2012 până la data solicitării scoaterii din evidenţă, care să nu depăşească plafonul de scutire calculat proporţional cu perioada scursă de la începutul anului, fracţiunea de lună considerându-se lună calendaristică întreagă.

Până la comunicarea deciziei de anulare a înregistrării în scopuri de TVA, persoanei impozabile îi revin toate drepturile şi obligaţiile persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal. În ultimul decont de taxă depus, persoanele impozabile au obligaţia să evidenţieze valoarea rezultată ca urmare a efectuării tuturor ajustărilor de taxă.

Important! Persoanele impozabile care solicită în cursul anului 2012 scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA nu au obligaţia să efectueze ajustările de taxă corespunzătoare scoaterii din evidenţă pentru bunurile/serviciile achiziţionate până la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.

DIRECTOR EXECUTIV, DORINA CICIOC

Etichete

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.