Recomandări Social

Gara Beclean pe Someș, trecută de CFR pe lista celor care vor fi modernizate

Gara Beclean pe Someș va fi modernizată la pachet cu alte 46 de staţii de cale ferată din întreaga țară prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). CFR a lansat licitațiile pentru elaborarea  studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, printre care se află și cea din Beclean.

Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 24 staţii CF este de 9.711.250 lei fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile”, arată anunţul CFR.

Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 staţii de cale ferată: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt,  Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.

Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe: modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante; modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj; asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc”, arată CFR.

Gara Beclean pe Someș a fost construită odată cu linia ferată în jurul anilor 1885-1886. În anul 1978, stația avea 8 linii de circulație și una de manevră, la care se adăugau o linie pentru podul basculă și una pentru depozitul de cereale al Bazei de recepție.

Ulterior s-a ajuns la 12 linii de circulație și manevră, o linie de evitare, precum și o linie de racod cu Întreprindrea Metalurgică Beclean și balastiera de agregate. Lucrarea de modernizare a stației a asigurat și creșterea lungimilor liniilor II și IV, instalarea unor aparate de cale noi cu duble joncțiuni, ca și mărirea tipului de șină, pentru a se putea prelua traficul sporit, se arată în volumul ”Căile de comunicație și transporturile din județul Bistrița-Năsăud, apărută în 1999.

2 comentarii

  • Un mare minus pentru actuala guvernare este lipsa investitiilor in infrastructura feroviara, care din punctul meu de vedere ar trebui sa fie o investitie prioritara chiar si mult doritelor autostrazi. In plus, garile arata ca ultimul tomberon (mizerie, miros de urina in pasaje, banci rupte, etc.) si totusi sunt sigur ca se aloca bani grei pentru intretinere si curatenie. Asa ca domnilor si doamnelor jurnalisti, va invit sa faceti o astfel de ancheta, sa vedem daca am dreptate in legatura cu alocarea acestor fonduri din banul public. Un alt subiect de „ancheta” ar fi toaleta din gara Bistrita, cine si de ce percepe o taxa acolo? Teoretic, daca ai bilet, ar trebui sa fii lasat gratis la baie, fara sa fii nevoit sa platesti. De multe ori mi s-a dovedit contrariul, ba chiar am fost „atentionat” de un paznic de acolo, spunandu-mi „sa-mi vad de treaba mea”.

  • Foarte bine ca Regionala de Căi Ferate Cluj, a inclus gara Beclean pe Someș- un important nod feroviar, pe lista celor care urmeaza a fi modernizate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Numai ca o modernizare ar merita si gara Saratel, un nod feroviar la fel de important care se afla pe magistrala de cai ferate Bucuresti-Baia Mare, dar si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A. De aceea, modernizarea garii Saratel ar putea sa includa si amenajarea unui centru intermodal de transport extins si pentru transportul de marfuri. Acest centru intermodal de transport de la Saratel ar putea constitui un stimulent si pentru dezvoltarea altor activitati in zona. Si nu in ultimul rand, printr-o asemenea modernizare, gara din Saratel ar putea deveni pentru Bistrita, ceea ce este aeroportul Otopeni pentru Bucuresti.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.