Actualitate

Responsabilităţi diferite: primarii cu „gardul, securitatea şi transportul”, profesorii cu lecţiile

Primarii să fie conştienţi că au în responsabilitate buna funcţionare a şcolilor, începând cu spaţiile, până la transport şi securitatea elevilor, în timp ce directorii şi profesorii trebuie să se ocupe de lecţii şi de educaţie. "E ca la un computer. Unii sunt cu hardul, alţii cu softul", a spus inspectorul şcolar general Camelia Tabără după ce au existat multe discuţii pe această temă.

Inspectorul şcolar general Camelia Tabără a atras atenţia că inclusiv premierul Victor Ponta a subliniat în videoconferinţa cu prefecţii care sunt responsabilităţile societăţii vizavi de şcoală. „Să înţeleagă toată lumea, în primul rând autorităţile locale şi primarii, că şcoala e ca un computer. Hardul e responsabilitatea şi sarcina în exclusivitate a Primăriei şi Consiliului Local. Să asigure fonduri pentru garduri, pentru elemente de securitate, pentru clădiri, pentru tot ce înseamnă funcţionarea sanitară şi securitară a şcolii. Directorii, dascălii şi directorii şi noi suntem cu softul. Ce se întâmplă în clasă, cum se derulează lecţiile, cum îi educăm pe copii şi să semnalăm de fiecare dată când se poate perturba bunul mers al lucrurilor. Noi suntem acolo, dar chestiuni de genul acesta trebuie să le conştientizeze fiecare primar că trebuie să le asigure”, a spus Camelia Tabără.

Inspectorul general le-a spus însă directorilor că reprezentanţii autorităţilor locale trebuie să aibă un cuvânt de spus în şcoală, motiv pentru care trebuie invitaţi al şedinţele Consiliului de Administraţie.  „Vă rog să vă actualizalizaţi Consiliile de Administraţie. Legea prevede o variantă, regulamentul de organizare şi funcţionare altă variantă. Până nu apare Legea învăţământului în variantă finală cu normativul corespunzător, ambele variante sunt corecte. (…) CA-urile trebuie alese şi din ele să facă parte reprezentantul Consiliului Local, reprezentantul primarului, uneori e chiar primarul. Vă rog să fie prezenţi. Uneori ne semnalează că nu sunt invitaţi la şedinţele dumneavoastră. Aveţi obligaţia, de fiecare dată, să-i convocaţi şi, dacă e o temă care nu îi interesează, pur şi simplu nu vor fi prezenţi, dar sunteţi obligaţi să-i chemaţi. Vă rog să funcţionaţi în legalitate fiindcă sunt atâtea şi atâtea lucruri care trebuie reglementate prin acest Consiliu de Administraţie”, a spus inspectorul general.

În judeţul nostru, sunt 105 unităţi de învăţământ finanţate prin consilii locale, cinci şcoli speciale finanţate de CJ, la care se adaugă Palatul Copiilor, CJRAE, ISJ, etc. în total 115 unităţi de învăţământ.

2 comentarii

  • Unii sunt cu hardul, altii sunt cu gardul. Dar cine e cu banii? Si cu ce este inspectoratul scolar? In urma cu cateva saptamani se spunea ca Liceul Forestier si Liceul Agricol sunt pe cale sa se desfiinteze deoarece nu şi-au făcut planul de şcolarizare pentru 2013-2014. Asta cu planul de scolarizare in sarcina cui cade? Culmea este ca intr-un judet in care agricultura si silvicultura au ramas singurele activitati economice viabile, industria fiind pe cale de disparitie, inspectoratul scolar asista neputincios la disparitia celor doua licee de profil agricol si respectiv silvic. Prin urmare, scoala mai are si alte nevoi, nu-i destul ca unii sa fie cu hardul si altii cu gardul.

  • Dumnezeu să vă audă cuvântul! Bine ar fi ca profesorii să se ocupe numai de educație, primăriile de investiții, numai atunci părinții și societatea s-ar implica cu drag în procesul de învățământ. Școala nu ar trebui să fie un teren de scandal pentru nimeni, întrucât toți suntem responsabili de formarea tinerei generații. Felicitări tuturor celor care au depus eforturi ca debutul anului școlar să aducă bucuria și lumina în sufletele copiilor!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.