Actualitate

În sfârşit, ordine la şcolile de şoferi. Cine nu are peste 50% promovabilitate închide prăvălia

Ne-am săturat de modul hotic în care îşi desfăşoară activitatea şcolile de şoferi din Bistriţa şi aşa-zişii instructori independenţi care, la prima oră de curs, îşi duc elevii într-un sens giratoriu, blocând traficul fără să-i înveţe să conducă pe drumuri lăturalnice. De la 1 noiembrie, intră în vigoare o lege prin care se suspendă activitatea celor care nu au promovabilitate de peste 50% într-un an.

Şeful Autorităţii Rutiere Române (ARR) Bistriţa-Năsăud, Marius Armean, a spus, miercuri, la o şedinţă a  Colegiului prefectural, că de la 1 noiembrie,  intră în vigoare noi reguli privind funcţionarea şcolilor de şoferi.

marius armean 30 oct„În Bistriţa-Năsăud sunt 30 de şcoli de şoferi. Mai sunt încă şase dosare trimise la Bucureşti, dar acestea nu au primit încă autorizaţie. Noi ne ocupăm, la nivel judeţean, de preluarea documentelor pentru autorizare şi propunem Ministerului eliberarea autorizaţiilor de funcţionare. Ne ocupăm de examinarea periodică a profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor auto. Începând cu 1 noiembrie a.c., nu mai există persoane fizice care să desfăşoare activitatea de instructor auto. Sunt obligate să-şi facă PFA. Pentru cei cu PFA s-a făcut o derogare în ideea ca să-şi înfiinţeze şcoală cu un singur autoturism pentru că acum nu se putea decât cu minim două. Ca să nu-i oblige pe aceşti oameni să plătească şi taxa de timbru, care e destul de mare, se acceptă ca autoturismul respectiv să fie pe numele deţinătorului de PFA. Sunt deja trei PFA-uri cu autorizaţia eliberată. Instructori independenţi erau vreo 10-15, dar o mare parte dintre ei s-au angajat la şcoli de şoferi, au preferat varianta aceasta decât să-şi facă PFA”, a spus Marius Armean.

El a explicat că, prin noua lege care se va aplica de la 1 noiembrie, există plan de promovabilitate. „Şcolilor de şoferi care nu obţin minim 50% promovabilitate după primul an de existenţă li se suspendă licenţa de activitate pentru un an. Dacă au promovabilitate mai mare de 60%, la cererea lor pot să reducă numărul de ore practice de instruire a elevilor. Până acum, nu a existat o astfel de regulă. Era pus pragul de 50% şi înainte, dar nu existau sancţiuni. Cine nu-l făcea nu păţea nimic”, a spus el.

Întrebat de ce nu se stabilesc anumite trasee pe care să meargă maşinile-şcoală, el a spus că au existat discuţii între Poliţie şi Sindicatul şcolilor de şoferi din România. „Ştiu că s-a pus în discuţie inclusiv faptul să se limiteze efectuarea orelor de curs în anumite intervale când e aglomeraţie în oraş. Până la urmă, am înţeles că nu există posibilitatea legală să le interzici să circule pe drumurile publice. Eu ştiu că nu se poate”, a spus el.

În ce priveşte autobuzele-şcoală, spune şeful ARR, acestea au dreptul să circule prin oraş, dar camioanele-şcoală „probabil au obţinut autorizaţie de la Primărie”.

Deşi este consilier local PNL, Marius Armean nu a putut da un răspuns clar dacă au sau nu voie maşinile de mare tonaj cu două remorci să meargă cu 20 de km la oră pe străzile Bistriţei. „Nu ştiu, nu e treaba noastră. Traseul pe unde îşi desfăşoară ei orele nu e de competenţa noastră”, a adăugat el.

Şeful ARR estimează că, după aplicarea noii legi, vor rămâne pe piaţă doar şcolile serioase de şoferi şi nu cele care scot pe bandă rulantă şoferi care au dat „de o sută de ori examenul”.

Cristiana Sabău

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.