Ministerul Dezvoltării finanțează noi investiții prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Printre proiectele aprobate pe componenta Fondul Local în noua serie se numără și ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, Dealul Jelnei” (2,3 km pe DJ 173), cu o valoare de 2.763.810,53 lei.
Luna trecută au fost aprobate pentru Bistrița proiectele prin PNRR de amenajare a pistelor de cicliști pe Dealul Budacului (3,9 km pe DJ 173C) și în localitatea componentă Slătinița (5 km pe DJ 172B), cu o valoare de 4.374.588,37 lei respectiv 5.921.279,54 lei.
”Bani aprobați prin PNRR pentru piste de cicliști și pe Dealul Jelnei! Municipalitatea va derula încă o investiție finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta Fondul Local, privind amenajarea de piste pentru cicliști și alte vehicule electrice ușoare, de data aceasta pe Dealul Jelnei, pe o lungime de 2,36 kilometri. Mai exact, este vorba de Drumul Județean 173, sectorul km 1+168 – 3+527, unde se va face legătura între pistele de biciclete care se realizează prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1”, finanțat din Programul Operațional Regional 2014-2020, și limita administrativă a municipiului Bistrița”, spune primarul Ioan Turc.
Pistele pentru biciclete și zonele adiacente acestora trebuie să îndeplinească, simultan, următoarele condiții: o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (se recomandă ca lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru siguranța circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori); o înălțime de liberă trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri; un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m; asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului; un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei; pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h; asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete; proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă; delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor; se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.
Primăria Bistrița derulează în prezent un proiect european de amenajare de piste pe 26 de km în oraș cu 24,3 milioane de lei (aproape 5 milioane de euro). Proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I” prevede lucrări pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieului, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 de biciclete. Lucrările sunt executate de firma CML.RO.
De asemenea, sunt prevăzute piste pentru cicliști și în alte proiecte cu fonduri europene, precum Linia Verde și Axa Gării – Decebal – Năsăudului – Andrei Mureșanu.
Câți bicicliști avem ,de se fac atâtea piste pt biciclete?Eu nu prea ii vad…
50…fiecare cu pista lui
Faceti drumuri si centura ocolitoare nu poste de biciclete luavar circul .
Inainte de a face alte piste , ar fi mai bine sa le terminam pe cele incepute.
Pista de pe Calea Moldovei e abandonata si arata dezolant .
Culmea este ,ca acolo este utila si ar putea fi folosita , nu ca majoritatea pistelor de bicicleta din oras care servesc drept parcari.
Pe scurt, domnule primar , cum ar fi sa si finalizati santierele incepute , inainte de a bloca orasul cu altele?