Actualitate

Încă patru foste puncte termice vor fi demolate până la sfârșitul anului

S-a semnat contractul pentru demolarea a încă patru foste puncte termice din Bistrița. Până la finalul anului, punctele termice dezafectate de pe străzile Sucevei, Dumbravei, Nicolae Bălcescu și Intrarea Cireșului vor lăsa loc pentru amenajarea unor noi parcări, spune primarul Ioan Turc.

Luna trecută, municipalitatea a reluat demolările de foste puncte termice din oraș, cu cele de pe Aleea Pandurilor, str. Axente Sever, unde se dorește amenajarea de locuri de parcare, și Aleea Trandafirilor, unde se vor construi cu bani prin PNRR locuințe pentru tineri care provin din categorii vulnerabile.

În 2021 și la începutul anului în curs Consiliul Local a aprobat trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului a 13 foste puncte termice, pentru realizarea de parcări. Anul trecut au fost demolate fostele clădiri de pe str. Rodnei, Petru Maior și Aleea Spătarului.

11 comentarii

  • Totusi , ne spune primarul cand se vor ridica masinile parcate pe trotuare si (pe) pistele de biciclete ? (Adicatalea , cand se va aplica legea si la Bistrita ?) Nu de alta dar acestea nu se mai pot utiliza potrivit scopului pentru care au fost realizate. Intreb , nu dau cu parul…

    24
    13
    • Cand vor fi amenajate parcari. Pistele s-au amenajat pe locuri unde parcau masini. S-a inceput de la coada la cap. Sa avem rabdare pana rasar parcarile etajate in locul PT-urilor demolate. Altfel ne luam de gat unul pe altul in loc sa convietuim in armonie.

      23
      9
  • #Viorel si altii , Considerati corecta situatia in care unii (multi) parcheaza pe domeniul public , blocand trotuare , piste de biciclete si spatii verzii fara sa contribuie cu nimic la bunastarea orasului chiar daca au case si curti ? Eu inteleg ca sunt mii si mii de masini si doar sute de locuri de parcare pentru care se plateste . Ce nu inteleg este de ce nu se plateste nimic pentru masinile parcate nelegal (potrivit legii). Trebuie de urgenta stabilit un tarif pentru acest tip de parcari . Este usor daca se vrea iar cu banii obtinuti de catre municipalitate (vai ce cuvant lung !) se pot face parcari etajate , supraetajate , subterane si subsubterane etc.

    16
    4
  • Domnule Cip,cam pe acolo locuiesc si eu! Si, am loc de parcare chiar langa PT6! Am inteles ,dintr o discutie de pe vremea domnului Cretu, ca ,s-ar dori amenajarea unui spatiu multi confesional….Sa vedem!

    7
    3
  • Acum cateva minute am aflat de pe o retea de socializare ca un armean a reusit in 23 de ani , utilizand numai dalta si ciocanul , sa faca din pivnita sa „o pestera” adanca cat o cladire cu 9 etaje. In Bistrita nu s-a incercat in 32 de ani sa se adanceasca nicio „pivnita”! Zic desigur despre posibile parcari subterane realizate cu utilaje moderne…

    14
    1
  • Hallo, primaria! In spatele Casei de Asigurari de sănatate și a fostului Hotel Krone, acum Spital în aliniament cu noua cladire a Armatei aveți un PT pe o alee cu o congestie îngrozitoare. Și o să fie și mai mare. Pe ăla când îl puneți jos?!
    Ca sa nu mai vorbim de inteligența celor care au vârât bani publici într-o afacere falimentară sub pretextul ca o sa facă fix acolo un spital. E o distracție maximă când sta salvarea dimineața la 8 fără pe Grănicerilor în față la cică spitalul cumpărat de CJ de la executori, că nu mai aveau ce să facă cu banii.

    10
    2
    • Ne tot speriem de evoluție și astfel pierdeam. Nu distrugem piața Mihai Eminescu pentru a face parcare etajată sub și supraterană cu spatii verzi pe acoperiș și cu copaci pe acoperiș. Aici trebuie să intre toată zona in calcul. Cu tot cu parcarea din fața Trezoreriei și parcul din fața Policlinici. Astfel foarte multe automobile ar trebui să nu mai fie parcate pe trotuare, pe marginea străzilor( făcând loc pistelor de biciclete și a rondourilor cu flori, gazon) în parcările de bloc din zona imediata apropiată (făcând loc spațiilor verzi și a locurilor de joacă și sport) Și astfel de locuri sunt multe în oraș. Dar se preferă parcări la sol sau proiecte imobiliare(blocuri între blocuri) . Astfel „Bistrița Verde”o să fie numai betoane gri…Ar putea să demareze pe rând niste proiecte cu durată de utilizare de cel puțin 200 de ani…dar asta după ce ar fi făcută Centura Ocolitoare. Totul trebuie gândit de către primar+consilieri+arhitect(bun)+peisagist+..( o echipă abilitată, cu competențe și dorința de a face ceva bun pentru locuitorii orașului și pentru urmașii lor, nu pentru buzunarele proprii). Trebuie să luăm exemple de bună practică de la orașe precum Oradea, Cluj, …sau de la orașe din exteriorul României pe unde pleacă aleșii în schimb de experiență…

      5
      1
  • Când vor plăti bicicliștii vignietă pentru căile de rulare dedicate, construite pe domeniul public? Când vor plăti bicicliștii impozit pentru vehiculele lor? Când vor plăti bicicliștii asigurare de tip răspundere civilă a biclistului? Când vor avea bicicliștii ITP pentru vehiculele pe care le folosesc?

    3
    3
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.