Bistriţa are deja cinci piloţi de avioane ultrauşoare. În afară de omul de afaceri Tănase Dumitru şi de doctorul Ioan Vartolomeu din Salva, mai deţin licenţe oamenii de afaceri Marius Ionaşcu, Paul Săplăcan şi Bogdan Tat, care tocmai au absolvit cursurile organizate de Aeroclub Bistriţa.
Administratorul Aerodromului Bistriţa, Tănase Dumitru, a declarat pentru Timp Online că este foarte încântat de faptul că proiectul său, început acum cinci ani, începe să dea roade.
„Vreau să vă anunţ cu bucurie proiectul început de mine în urmă cu cinci ani dă roade. Încă trei bistriţeni au licenţă de pilot de avioane ultrauşoare. Este vorba de Marius Ionaşcu, Paul Săplăcan şi Bogdan Tat. Mai sunt încă patru elevi dacă pot spune aşa. Unul dintre ei este fiul fostului ministru Ioan Botiş care vrea să se facă pilot de meserie şi să obţină calificare pentru meseria de pilot de linie. Porneşte de aici, e doar o iniţiere şi va urma şi o altă şcoală de specialitate”, a declarat Tănase Dumitru.
Cei trei piloţi noi au urmat cursuri susţinute de instructori experimentați, iar la absolvire au obţinut licență ULM (ultra light motorhead, apărat de zbor ultraușor maxim 2 locuri cu masă maximă la decolare de până la 560 kg). Cursurile au costat 4500 de euro.
Reamintim că, într-un interviu acordat Timp Online, Tănase Dumitru a spus că o aeronavă care să satisfacă nevoia unui om de a zbura poate costa 5.000 de euro, dar şi 10 milioane de euro.
„Cursurile de pilotaj costă diferit în funcţie de categoria pe care o urmezi. Aviaţia, ca şi şcoala de şoferi, e împărţită în mai multe categorii în funcţie de tipul de aeronavă. Pentru pilotarea unui avion ultrauşor, şcoala de pilotaj costă în jur de 4000 de euro şi durează 40 de ore teorie şi 40 de ore pratică. Dacă ar fi să o comparăm cu şcoala de şoferi, aceasta ar fi categoria B. Pentru C, D şi E sunt alte costuri. Nu e imposibil de accesat această pasiune. E adevărat că e costisitoare achiziţia unei aeronave performante. O astfel de aeronavă depăşeşte 150.000-200.000 de euro, dar nu este imposibil. Sunt oameni de afaceri care au maşini mai scumpe şi care circulă pe drum asumându-şi un risc mult mai mare”, a declarat Tănase Dumitru.
Care este beneficiul bistritenilor de rand pentru faptul ca Primaria v-a dat acel teren?
e unul dintre baietii destepti de care profita primaria!
e asa de destept ca face oua care nu se strica nicioadata!
sucul da!
și struți sterpi
Beneficii exista pentru oras si doar prin faptul ca aparem pe harta oraselor cu aerodrom si pot veni turisti. Am inteles ca vin si din strainatate.
Si eu intentionez sa fac cursuri pentru licenta pentru ultrausoare, anul acesta sau cel tarziu anul viitor.
du-te mă, poate zbori cu mătura!
Dar am o dorinta la dumneavoastra!
Sa nu mai poluati sonor orasul Bistrita. Voi nu platiti taxa de poluare?
Segmentati drujbele inainte de a pilota aceste …nevertebrate!
Cat poate polua sonor un ultra-light? Sa fim seriosi…
Alte orase suporta Airbus-uri si Boeing-uri iar noi ne plangem de zgomotul produs de un avion de mici dimensiuni…
doar ca eu in bistrita nu am facilitatile DIN ALTE ORASE!
lipsa drujbelor de pe cerul bistritei poate compensa … salariul mediu din bucuresti care e de 2 ori cat in bistrita, de exemplu!
hai mai lasa-ma cu poluarea sonora,esti ridico total.Am locuit 7 ani langa aeroportul Barajas din Madrid si nu m-a deranjat poluarea fonica avand in vedere ca la fiecare doua minute unul ateriza altul decola,si avioane de calibru ….noaptea de la 23 si pana la 6 dim era pauza
ca in spania 12 ore esti la lucru , patru pe drum si 8 ore dormi!
cand sa auzi tu avioane?
Exact,vrem sa traim fara bazaiala voastra,zburati peste paduri
Atunci hai sa ne legam de aviatie pentru ca nu avem salariile bucurestenilor. Domnul Tanase nu cred ca zboara mai jos de 300 de metrii ,,cu drujbele”. Legislatia aeronautica ne spune ca atata timp cat o aeronava zboara la mai mult de 300 de metrii fata de sol deasupra zonelor populate e in legalitate. Legat de zgomot nu cred ca mica elice a avionului domnului Tanase ne tulbura intr-atat de mult incat sa ne putem lega de asta.
Metri. Atat.
Invidia ne face sa ne legam… Ridicol… De poluarea ,,sonica” a unor avioane de mici dimensiuni. Mi se pare penibil.
Anul trecut unul dintre avioane era foarte zgomotos!
Stiti voi care!
Sa auzim numai de bine si avnt din pupa!
Cred ca daca tot avem libertatea de a ne exprima public ar trebui si sa gandim putin ce spunem.
De acord cu tine!
Da, sint mai multi si pana la urma este si activata de aeromodelism . Trebuie si vreau se spun ca activata pe aerodrom poate se fie cea mai relaxanta si te face se uiti de toate griji. Domnul Tanase care a investit foarte mult acollo este deschis si va raspunde la toate intrebarile si este deschis pentru propuneri.