După ce de câteva zile au început lucrările de reabilitare a unui sector din DN 17 C, mai exact între Dumitra și Liviu Rebreanu, săptămâna viitoare se dă startul și la ranforsarea sistemului rutier pe o bucată din DN 17 D, mai exact între Piatra și Salva, iar circulația auto va fi alternantă pe o bandă, pe anumite sectoare, în funcție de evoluția lucrărilor, anunță DRDP Cluj.
Continuă lucrările pe DN 17 C între Dumitra și Liviu Rebreanu, iar traficul se va desfășura într-un mod similar, pe o singură bandă în anumite zone.
Tot pe DN 17 C, între Bistrița și Dumitra, se vor face lucrări de reparații pe suprafețe izolate și se va circula alternativ pe o singură bandă.
Pe DN 17, între Josenii Bârgăului și Piatra Fântânele, se aștern straturi bituminoase foarte ușoare și temporar se circulă alternant pe o singură bandă, pe sectoare de maxim 1 km.
Tot pe DN 17, între Crainimăt și Viișoara, se repară partea carosabilă pe suprafețe izolate, iar traficul se va desfășura alternat pe o bandă de circulație.
CNADNR a scos la sfârşitul lunii septembrie 2015 la licitaţie contractul pentru lucrările de ranforsare a unui sector de drum de pe DN 17 C, mai exact km 9+020 – 26+050 (Dumitra – Năsăud – Salva), valoarea estimată a contractului fiind de peste 3 milioane de euro. Licitaţia pentru ranforsarea DN 17 C a fost câștigată de SC Diferit SRL cu circa 2,3 milioane de euro. În octombrie a fost scos la licitaţie şi contractul pentru ranforsarea unui sector de drum de pe DN 17 D, mai exact km 0+0750 – 21+660 (Beclean – Salva), valoarea acestuia fiind estimată la peste peste 4,8 milioane euro. Asocierea SC ARL SA – SC Dimex 2000 Company SRL – SC Strabag SRL este câştigătoarea lucrărilor de execuţie pe DN 17 D, cu circa 3,6 milioane de euro.
Conform caietului de sarcini, pe DN 17 C pe sectoarele cu sistem rutier rigid se aplică strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, geocompozit-strat antifisură, strat de mortar antifisură MA 8. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevăzut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20,20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.
Pe DN 17 D, pe sectoarele cu sistem rutier rigid sunt prevăzute următoarele lucrări: colmatare rosturi cu mastic bituminos, frezare dale de beton pe 2 cm grosime, strat de beton asfaltic BA8, geocompozit-strat antifisură, strat de legătură din BAD 20, strat de uzură din BA 16. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevazut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, 20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.
Celelalte sectoare de pe DN 17 C și DN 17 D vor fi scoase pe rând la licitație pe măsură ce se vor finaliza documentațiile tehnico-economice.
sunt cel putin doua sectoare cu lunecari de teren…cum se rezilva aceasta…cu geotextil?