Recomandări Social

A început marcarea DN 17 dinspre Cluj spre Bistriţa. Când va fi gata şi ce alte lucrări se mai fac

În sfârşit s-a început aplicarea marcajelor axiale pe DN 17 dinspre Cluj spre Bistriţa, în funcţie de condiţiile meteo, lucrarea urmând să se încheie cel mai probabil la sfârşitul săptămânii viitoare. În lipsa unui contract cu o firmă specializată, drumarii au fost obligaţi să ceară vopsea de la Regionala Bucureşti.

„Pe DN 17 am început de duminică să lucrăm la aplicarea marcajelor de la Ciceu Mihăieşti spre Bistriţa. Până luni s-au trasat 10 km de marcaj axial de la limita de judeţ până spre Beclean. În funcţie de condiţiile meteo, sperăm să finalizăm săptămâna aceasta sau maxim săptămâna viitoare lucrările până la intrarea în Bistriţa. Cel puţin marcajul axial sperăm să îl terminăm săptămâna aceasta, iar apoi să facem şi marginalul”, a declarat Grigore Vlad, inginer şef la Secţia Bistriţa a Drumurilor Naţionale.

În zona Pasului Tihuţa, în luna august au fost făcute marcajele de la Valea Străjii până la km 116, inclusiv trecerile de pietoni şi a mai rămas de trasat drumul de la Bistriţa până la Valea Străjii.

„Pe acest tronson, drumul nu e negru. E făcut de anul trecut şi pe alocuri nu mai e vizibil marcajul şi trebuie refăcut. Contează foarte mult condiţiile atmosferice. Stratul suport trebuie să fie uscat şi să fie cel puţin cinci grade la nivelul asfaltului. Se lucrează după ridicarea ceţii. Nu se lucrează decât dacă plouă.

Potrivit acestuia, toate contractele de la nivel de Regionala Cluj s-au anulat din cauza unor contestaţii la licitaţii, în prezent lucrându-se cu vopsea primită de la Regionala Bucureşti.

„DRDP Cluj a avut demarată licitaţia pentru efectuarea de marcaje chiar la începutul anului, undeva prin mai, dar s-a tot contestat până s-a anulat. Contestaţiile acestea sunt marea problemă. Acum se urmăreşte să se facă marcajul pe sectorul acesta în care s-au făcut lucrări de întreţinere periodică, iar marcajul e şters total, adică astupat şi se cauză soluţii pentru rezolvarea celorlaltor sectoare de drum, DN 17 C şi DN 17 D, unde marcajele sunt făcute de anul trecut şi sunt expirate şi sunt cu probleme în sensul că sunt slab vizibile şi trebuie refăcute”, a mai spus Grigore Vlad.

Pentru 2017-2018 sunt prevăzute câteva sectoare de drum cu lucrări de întreţinere periodică. „Procedurile sunt în derulare. Chiar luni s-a semnat contractul pentru ranforsarea sectorului de la Salva la Feldru. Aici vor începe lucrările. De asemenea, de la Feldru la Rodna, pe 17 D, avem prinse reciclări, iar pe 17 C de la Salva- Telciu suntem prinşi în programul de întreţinere periodică cu lucrări de reciclare şi, în funcţie de data semnării contractului, dacă se va putea lucra anul acesta, probabil că nu se vor face marcaje pe aceste sectoare”, a adăugat Grigore Vlad.

Ceva mai bine stau lucrurile în schimb pe drumurile judeţene unde CJ s-a mişcat mai repede. Potrivit lui Gabriel Pop, responsabil din partea CJ de drumuri, 70% din arterele de interes judeţean sunt marcate: „În judeţ s-a făcut integral DJ 151 din Bistriţa până la limita cu judeţul Cluj, s-a făcut şi DJ 173. De câteva zile au fost întrerupe din cauza ploii, dar vor continua. Noi avem contract cu o firmă care va face şi marcaje longitudinale, şi transversale, adică trecerile de pietoni. Avem solicitări foarte multe în zona şcolilor. Vom mai pune şi semnalizare verticală, Atenţie copii!, presemnalizare treceri de pietoni şi treceri de pietoni. Eu zic că maxim în două săptămâni sunt gata marcajele, inclusiv cu treceri de pietoni. Erau gata dacă nu ar fi fost perioada aceasta cu ploaie. Nu am riscat să compromitem marcajul”.

Marcajele rutiere sunt foarte importante în special pe timp de ceaţă şi noaptea, iar cum ziua se face tot mai mică, iar toamna şi-a intrat în rol, drumarii se grăbesc să le aplice ca să nu existe risc de accidente rutiere din cauza lipsei marcajelor.

3 comentarii

  • achizitionarea de vopsea pentru marcat nu trebuia procurata inainte sau dupa terminarea lucrarii de asfaltare????In ce tara traim .Gandim totdeauna fara cap!!! De ce nu este tras nimeni la raspundere????? Poate numai atunci cand s-ar face executii publice in cazul celor vinovati de neglijenta, ca in evul mediu ar devenii si autoritatile mai responsabile!!!!

  • Este de neinteles cum au putut gandi drumarii DRDP sa toarne mixture pe DN 17 fara sa marcheze imediat sau parallel marcajul drumului.E de neinteles si faptul ca autoritatile locale au fost surde-mute sa se petreaca accidente cu morti si raniti.Dece in acest judet nu se poate face nimic in beneficiul populatiei asa cum ar trebui.Daca acestor autoritati nu li s-at fi asigurat salariile vreo 7-8 luni de la buget prin taxele si impozitele contribuabililor cum at fi rectionat?Poporul e bun sa fie prostit la vot si sa contribuie la finantarea alesilor sau a celor numiti pe functii.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.