„Am investit peste 50.000 de euro în această maşină, însă treptat. De un an şi jumătate lucrez pe ea, iar acum maşina are aproape 700 de cai. Dacă ai o maşină bună, ai şi experienţă, spectacolul vine de la sine”, spune Alexandru Podar.
Pilotul spune că a făcut atât de multe modificări la maşină, încât nici măcar nu mai poate circula cu ea pe drumurile publice. „Sunt atât de multe modificări încât nu mai pot circula pe stradă cu ea. Am tăiat-o, nu mai are faruri, am uşurat-o cât am putut mai mult, am schimbat interiorul, am montat scaune sport omologate, centuri, frână de mână hidraulică, am montat o cuşcă pentru siguranţă şi am montat cât mai multe elemente din fibră de sticlă. Aşa cum se ştie, driftul e derapaj controlat şi bineînţeles, glisând cauciucurile, la un moment dat se dezintegrează. La o etapă de drift poţi să termini în două 50-60 de cauciucuri”, a spus pilotul.
El spune că, în România, un pasionat de drift nu îşi poate recupera investiţia. „În România nu avem concursuri din care să câştigăm bani ca să ne recuperăm investiţia. În străinătate sunt, dar acolo piloţii au şi foarte multă experienţă care au început de 7-8 ani de zile driftul. Chiar dacă ai o maşină bună, nu te poţi bate cu ei fiindcă îţi lipseşte experienţa pe care au acumulat-o. La noi, în campionatul naţional de drift, dacă urci pe primele trei locuri, primeşti o cupă, o medalie şi cam asta e tot. În ce mă priveşte, e o pasiune. Lucrez şi eu la maşină, dar nu fac totul. Avem şi o echipă întreagă, electrician, mecanic, etc.. Eu colaborez cu echipa tehnică. Le spun ce simt la maşină, ce nu-mi place la ea, ce trebuie să modifice astfel încât să mă simt în confortul meu”, a mai spus el.
Potrivit lui Podar, maşinile de drift scot fum şi fac adevărat spectacol. „Viteza maximă cu care am rulat pe o pistă de formula unu a fost de 170 de km/h. Acolo trebuia să pun maşina în derapaj controlat. Pe şosele, de când practic acest sport, sunt foarte civilizat, nu merg tare, nu încalc legea. În Germania, unde nu e limită de viteză pe autostradă, m-am dus cu 320 de km la oră”, a spus Podar.
Dacă vreţi să-l vedeţi la treabă, nu uitaţi să treceţi zilele acestea pe la Tuning Show Bistriţa care se ţine în curtea Şcolii Gimnaziale nr. 1 Bistriţa. Intrarea este liberă.
buna..pt toti.. cred ca putin mai e si inteles sau cineva so fi exprimat gresit..impreuna cu masina de asistenta e undeva la vreo 50 de mii chiar peste..dar astea cum spunea si el..sunt dealungul a catorva luni chiar un an jumate…oricum..motorsportul costa..fie din partea cui are masina fie din partea investitorilor(sponsori)dar tot bani sunt si aia
si by the way…masina inca nu e gata..e inca in stadiu de development..el inca nu o apucat sa se obisnuiasca cu ea…si mai sunt de bagat bani in ea…ca doar..la o masina sport lucrul si investitia nu se temina niciodata..cand crezi ca ai terminat mai apare inca ceva si inca ceva si tot asa