Producţia industrială a judeţului a scăzut cu 9,0% în a doua lună din an comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent, dar faţă de ianuarie 2017 a înregistrat o uşoară creștere de 9,0%, arată datele Direcţiei Regionale de Statistică Bistriţa-Năsăud. Conform instituţiei, în primele două luni producția industrială a scăzut cu 6,8% față de cea înregistrată în primele două luni ale anului precedent.
Creșteri semnificative față de luna februarie a anului trecut s-au înregistrat la fabricarea echipamentelor electrice (+4,9%) și fabricarea produselor textile (+4,4%). Scăderi mai importante faţă de luna corespunzătoare din anul precedent au înregistrat activităţile: fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice (-26,3%), construcțiile metalice și a produselor din metal (-18,7%), fabricarea pieselor pentru autovehicule de transport rutier (-11,0%) și fabricarea de mașini, utilaje și echipamente n.c.a.(-10,4%).
Faţă de luna anterioară, s-au înregistrat creșteri semnificative la prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemn şi plută, cu excepţia mobilei (+139,1%), fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice (+30,0%) și fabricarea de mașini, utilaje și echipamente n.c.a.(+8,9%). Scăderi mai semnificative faţă de luna precedentă s-au înregistrat în: fabricarea echipamentelor electrice (-4,3%) și fabricarea produselor textile (-3,2%).
Cifra de afaceri realizată de agenţii economici cu activitate preponderent industrială a scăzut în luna februarie a.c. cu 6,2% faţă de aceeaşi lună a anului anterior. Faţă de luna precedentă s-a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 2,6%.
În perioada 1.01-28.02.2017, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, s-a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 0,4%. Circa o treime din cifra de afaceri realizată în industrie în luna februarie a anului curent a fost realizată din livrări interne (32,1%). Din totalul cifrei de afaceri realizată din exporturi (67,9%) cea mai mare parte (92,7%), a fost realizată în zona Euro.
Agenţii economici cu sediul în judeţ au realizat în luna decembrie 2016 exporturi în valoare de 53082 mii euro, cu 10,3% peste nivelul lunii corespunzătoare a anului anterior şi cu 29,7% sub nivelul lunii precedente. În anul 2016, volumul exporturilor realizate a fost de 791,5 milioane de euro, cu 95,9 milioane de euro (13,8%) mai mare comparativ cu anul 2015.
Distribuţia pe principalele ţări partenere a exporturilor judeţului în anul 2016 este următoarea: Germania (39,8%), Italia (18,6%), Ungaria (11,0%), Republica Moldova (7,0%).
Volumul importurilor realizate de agenţii economici din judeţ a fost în luna decembrie 2016 de 48590 mii euro, cu 5,4% mai mic comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent. Faţă de luna anterioară volumul importurilor a scăzut cu 18,8%. În anul 2016 s-au realizat importuri în valoare de 674969 mii euro, în creştere cu 54973 mii euro (8,9%) faţă de anul precedent.
Repartiţia pe principalele ţări partenere a importurilor judeţului în anul 2016 este următoarea: Germania (20,0%), Italia (11,8%), Ungaria (11,6%), China (9,8%), Republica Moldova (8,6%) şi Turcia (6,3%). Soldul balanței comerțului exterior în luna decembrie 2016 a fost pozitiv (4492 mii euro).
Cine a castigat TOTUL in BN?
PSD ciuma rosie.. De aceea BN-ul a ajuns ca si Teleormanul :)))))))))))))
ciuma albastra de 5 ori mai rea
Salarile se pot mari dar romani au fost invatati cu calea cea grea si munca grea pe bani putini , asa a zis un coleg de munca din anglia
trageti putin cu ochiu sa vedeti ce datori au irlanda danemarca olanda si restu vestului .
noi ca africani sa nu depasim deficitul de 3 % impun de vest
1000 de km de autostrada pe an se poate construi pe datorie bani oricum vin inapoi in pib si in economie .
psd face treaba cat de cat mai bine dact dreapta
psd-ul sub diferite denumiri a fost la guvernare 20 de ani din 27 .Intrebarea este cati km de autostrada au facut?
Raspunsul este de 50 Km din care o parte s-a prabusit (Sebes -Sibiu).
Este adevarat ca se pot face autostrazi pe bani europeni dar in acest caz nu se mai poate fura.
Lipsa autostrazilor a dus la pierderea a numerosi investitori ,cei mai cunoscuti fiind cei de la Mercedes , care au ales Ungaria in detrimentul nostru.De ce sunt majoritatea invetsitiilor la granita cu Ungaria , simplu de acolo nu este mult pana la autostrazile care te leaga de restul Europei.