Actualitate Economie

Investiţii ale municipalităţii: extindere reţele de apă şi canalizare, consolidare str. Slătiniţa

Municipalitatea va derula un proiect european de extindere a reţelelor de apă şi canalizare, în valoare de 1,8 milioane euro, va consolida strada Slătiniţa cu peste 800.000 de euro şi va amenaja cu 81.000 de euro birouri pentru arhitectul şef şi Serviciul urbanism în podul noii clădiri de pe str. Şincai.

Consiliul Local Bistriţa aprobă joi trei studii de fezabilitate:

– ”Extindere de reţele de alimentare cu apă, canalizare, tratare ape uzate şi branşamente individuale în localităţi din judeţul Bistriţa-Năsăud”, proiect finanţat prin POS Mediu – Axa Prioritară 1

Este vorba de conducta de aducţiune apă potabilă Bistriţa – com. Budacu de Jos, com Cetate, reabilitare reţea apă str. Principală – cartier Unirea, extindere reţea de apă în Valea Căstăilor, extindere alimentare cu apă potabilă în cartier Valea Rusului si extindere reţea publică de canalizare a apelor uzate menajere în cartier Valea Rusului.

Aceste lucrări, în valoare de 8.364.804 lei (1,8 milioane euro), constau în: 2 rezervoare  apă; 2 staţii de pompare; reabilitare reţea de apă: 1.600 m; extindere reţea de apă: 11.078 m; branşamente apă: 1.480 m; extindere reţea de canalizare: 1.726 m; racorduri de canalizare: 420 m.

Contribuţia municipalităţi este de 122.158 lei, respectiv peste 27.000 de euro.

– ”Consolidarea străzii Slătiniţa între km 1+300 şi km 3+600 în municipiul Bistriţa”, obiect – tronson I de la km 3+355 – la km 3+430

Drumul DJ 172B (strada Slătiniţei) porneşte din DN 17, în zona localităţii Unirea, şi se dezvoltă la nord, spre localitatea Slătiniţa. Din cauza intervenţiilor asupra reliefului din zonă, prin construirea de case, amenajari aferente caselor, grădinilor şi terasări au apărut probleme de instabilitate a străzii.

Se vor realiza lucrări de consolidare în regim de urgenţă, care să asigure desfăşurarea circulaţiei pietonale şi rutiere, în condiţii de siguranţă: etapa 1 – refacerea terasamentului drumului cu pământuri  armate cu geogrile; etapa 2 – realizarea frontului de sprijin cu piloţi din beton armat.

Valoarea totală a investiţiei: 3.924.142 lei, adică 891.850 euro. Durata lucrărilor: câte patru luni pentru fiecare etapă.

– “Extindere spaţii pentru birouri în podul existent la mansarda clădirii din str. Gheorghe Şincai nr. 2”

Din cauza lipsei de spaţiu, se doreşte ca arhitectul şef şi Serviciul urbanism să îşi desfăşoare activitatea în clădirea nouă de pe  str. Gh. Şincai, prin  amenajarea podului existent în spaţii pentru birouri. Nu se va interveni la structura de rezistenţă a clădirii sau la exteriorul acesteia şi nu se vor face amenajări exterioare.

Valoarea investiţiei: 361.756 lei, respectiv 81.519 euro.

2 comentarii

  • Pe strada Amurgului au fost executate de aproximativ 3 saptamani, lucrari pentru reprofilarea strazii, respectiv s-a asternut un strat de pamant cu o solutie, dupa care s-a cilindrat. Din cate am aflat de la muncitorii care au executat lucrarea, aceasta procedura era ceva “experimental”, in sensul ca materialele puse (pamant si solutie) se vor comporta foarte bine. Nu ne-a mirat absolut deloc cand aceste „materiale” puse pe strada s-au transformat in noroi atunci cand a plouat, ceea ce a facut ca aceasta strada din municipiul Bistrita sa devina impracticabila. De aproape doi ani facem sesizari atat catre Primarie cat si catre Directia de Servicii Publice, iar in tot acest timp nu s-a gasit inca o solutie sau fonduri pentru a rezolva problemele cu care ne confruntam. Ne gandim cu groaza ce o sa se intample cand o sa inceapa sa ninga, deoarece nu se mai poate circula pe strada. Ne revolta faptul ca municipalitatea nu gaseste solutii in vederea crearii conditiilor de trafic si pe aceasta strada, prin alocarea de fonduri pentru modernizarea ei, atata timp cat platim impozite si taxe la fel ca si ceilalti cetateni ai municipiului care locuiesc in centru si beneficiaza de conditii de siguranta in trafic, dar gaseste fonduri pentru construirea de spatii cu destinatia de birouri si pentru diverse studii de fezabilitate care raman la faza de studiu, fara sa fie si implementate.

  • Și când mă gândesc că primarul și-a permis într-un articol mai sus să se laude cu străzile și investițiile din Bistrița în comparație cu cele din Sibiu (oraș care, după părerea lui, poate lua exemplu de la Bistrița).

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.