Drepturi şi obligaţii
Chiar înainte de a fi publicată în Monitorul Oficial şi de a produce efecte reale şi legale, OUG 55/2014 a stârnit o reacţie agresivă de protest în toate mediile actualei opoziţii politice. Paradoxal, o opoziţie care critică vehement dreptul (conferit de această OUG) aleşilor locali de a alege într-o perioadă de timp şi o singură dată să se înscrie într-o altă formaţiune politică fără a-şi pierde actualul mandat, şi care opoziţie, în structura ei actuală, nu mai seamănă deloc cu aceea reieşită în urma votului românilor în 2012.
Majoritatea contestatarilor de azi, părăsind USL-ul pe lista căreia au fost aleşi parlamentari, până de curând, prin tot felul de jonglerii politice, declaraţii şi atitudini politicianiste au dus practic la blocarea activităţii consiliilor judeţene şi locale. În fapt, aliindu-se cu aleşii altor formaţiuni politice înfrânte în alegeri (nimeni alţii decât aceia împotriva cărora au tunat şi fulgerat în campania electorală) au schimbat majorităţi şi, prin asta, au înţeles şi ales să se opună la iniţiativele primarilor şi ale preşedinţilor de consilii judeţene, adesea fără temei.
În realitate, noua opoziţie a întors spatele definitiv încrederii pe care cetăţeanul le-a acordat-o, asociindu-se politic tocmai cu aceia împotriva cărora cetăţenii s-au manifestat prin actul votării. Altfel spus, cetăţeanul le-a acordat un vot pentru un rol public care nu mai seamănă deloc cu acela jucat şi asumat în faţa lui în campania electorală.
De altfel, aceasta e adevărata lor problemă, cetăţeanul şi reacţia lui faţă de schimbarea radicală dintre ceea ce au fost în campanie şi ce sunt acum revoltaţii politicieni din opoziţie.
Aceiaşi care s-au plâns şi au contestat legalitatea şi moralitatea OUG 55/2014 la Avocatul Poporului, la ambasade şi DNA, dar care au uitat să o facă şi acolo unde au primit de fapt acest drept, la cetăţeanul de rând, la votantul lor. Or fi avut motivele lor să n-o facă!
Cert este că tocmai acest lucru încearcă să repare OUG 55/2014, şi anume, să păstreze vie şi loială relaţia dintre ales şi alegător, să dea aleşilor posibilitatea de a-şi îndeplini programul electoral, acela prin care au convins electoratul nicidecum altul. Cu alte cuvinte, ea apără dreptul la respectarea unei înţelegeri sociale şi impune obligaţia de a nu-l ignora.
Senator PSD Ioan Deneş
Tu vorbesti tradatorule ar trebui Sa iti fie rusine.
Traseistul Deneş care a trecut de la PNL la PSD nu pentru că avea anumite convingeri politice, deoarece traseistii politici ca el nu au doctrine. De altfel, Deneş a recunoscut cand a trecut la PSD că el trebuie să fie „cu puterea”. Tocmai acest traseist încearcă să explice importanta OUG 55 / 2014, şi anume, „să dea aleşilor posibilitatea de a-şi îndeplini programul electoral, acela prin care au convins electoratul nicidecum altul”. Explicatia este tembela pentru ca programul electoral al USL continea si componenta liberala pe care PSD-ul nu a respectat-o ceea ce a dus la ruperea aliantei. Despre ce vorbim?
Ordonanţa de urgenţă care permite migraţia politică a aleşilor locali nu a trecut la vot în plenul Camerei Deputaţilor. Ordonanţa a fost supusă votului final, în şedinţa de miercuri, însă nu a întrunit numărul necesar de voturi favorabile pentru a fi adoptată.
Camera Deputaţilor este prima cameră sesizată, Senatul fiind forul decizional. Prin urmare, primarii îşi pot schimba în continuare partidul fără să îşi piardă mandatul, ordonanţa fiind vigoare.
Perfidia guvernului este ca a dat ordonanta de urgenta pe o tema care nu presupune nici o graba, dar cea mai mare porcarie este durata de 45 de zile in care actioneaza o lege. Adica dupa ce PSD-ul se vede cu sacii in caruta se inchide poarta.