Politică

Ioan Oltean către Liviu Dragnea: Ce se întâmplă cu DJ 172 D Ilva Mică – Lunca Ilvei?

Preşedintele PDL Bistriţa-Năsăud, deputatul Ioan Oltean, i-a adresat o interpelare vicepremierului Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Tema este starea ”deplorabilă, dezastruoasă, alarmantă” a DJ 172 D Ilva Mică - Lunca Ilvei, care urma să fie reabilitat de Romstrade, conform unui contract încheiat anul trecut.

”La momentul actual, starea DJ 172 D Ilva Mică – Lunca Ilvei este una deplorabilă, fără precedent. În cursul anului, DJ 172 D a fost inclus în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii derulat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice prin proiectul ”Reabilitare şi modernizare – 10.000 km de drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local”. În aprilie 2012, a fost încheiat un contract având ca obiect reabilitarea DJ 172 D Ilva Mică – Lunca Ilvei – Coşna (jud. Suceava) cu SC Romstrade SRL, în calitate de prestator.

Întrucât starea acestui drum judeţean a rămas absolut neschimbată, actualmente dezastruoasă, având în discuţie un drum aproape impracticabil, mă adresez dumneavoastră, domnule ministru, în vederea lămuririi a două chestiuni importante, cred eu esenţiale, în deblocarea acestei situaţii. Care este regimul juridic actual al contractului încheiat cu SC Romstrade SRL, respectiv care sunt motivele pentru care acest contract întârzie să-şi producă efectele? Sub autoritatea cărei instituţii se află acest drum judeţean? Menţionez că situaţia este cu atât mai alarmantă cu cât în zonă îşi desfăşoară activitatea numeroase societăţi comerciale şi de producţie care prestează servicii internaţionale şi nu numai”, a precizat Oltean în interpelare.

Vicepreşedintele Camerei Deputaţilor consideră că interpelarea sa ”va contribui în mod semnificativ la clarificarea unor aspect deosebit de importante pentru creşterea economică a acestei zone”: ”În vederea asigurării unui climat investiţional atractiv pentru aceste comune, care să poată permite creşterea numărului de locuri de muncă, este imperios necesar să se ia măsuri de natură a genera creşterea gradului de mobilitate, creşterea gradului de acces a societăţilor deja existente cu scopul sprijinirii lor, respective înlăturării obstacolelor pe care momentan le întâmpină în derularea activităţilor lor specifice”.

16 comentarii

  • Anul trecut tot USL-ul din Bistrita urla disperat ca prioritatea ZERO sunt drumurile din judet. A trecut anul, si a ramas tot ZERO, mai ales sectiunea aia spre Lunca-Ilvei este atat de rau cum nu a fost niciodata.
    .
    De bine de rau, pe vremea portocaliilor mult-huliti se mai peticea. Acum nici cu caruta nu poti sa mergi. Si nici nu o sa se poata multa vreme de acum incolo din 2 motive simple: 1) Bucurestiul nu da bani catre Transilvania nici pt. peticiri, decum pt. lucrari mai serioase, si 2) incompetenta noilor administratori ai judetului Bistrita si Cluj atinge cote impresionante.

  • Stimate domnule deputat, se intampla sa merg extrem de des pe ruta Bistrita – Nasaud – Ilva mica. Poate va aplecati privirea si asupra acestui tronson. Si asupra celorlalte din judet… Nasaud – Beclean….etc… Cu exceptia lui DN 17 care a fost reabilitat, in rest este ca dupa razboi….uneori chiar mai rau….Eu inteleg ca bucurestenii si sudistii isi trag spuza pe turta lor, dar, este o chestie extrem de periculoasa….creaza divergente….

    • credca ati gresit adresa.. deputatul Ioan Oltean este in opizitie, nu la guvernare. Ar trebui sa va adresati USL-ului, ei administreaza tara de un an de zile, si intradevar, drumurile din BN arata ca dupa razboi
      .
      In orice caz, nu uitat pana una alta sa va achitati impozitele, am intelez ca la Constanta, Mazare mai are de facut o serie de finisaje pe autostrada Bucuresti-Constanta, inainte de inceperea sezonului estival.

  • Se intampla acelasi lucru care se intampla de 20 de ani cu drumurile din colegiul 3. Din pacate. Romstrade spuneati? Nu e firma aceea unde se furau bani ca-n codru, unde au arestat patronul? De aceea nu se face drumul ala, pentru ca mai importanta era licitatia decat efectuarea lucrarii.

    • Smart, scuza-ma, dar esti prost 😀
      .
      USL-ul este de un an de zile responsabil de dezastrul de pe drumurile din BN. Da’ tu tine in continuare steagul USL sus, ca la anu’ pe vremea asta nici cu caruta nu o sa mai putem intra pe portiunea Ilva Mică – Lunca Ilvei
      .
      Hai, dai cu USL-ul ala bun… care face autostrada Transilvania.. si drumurile.. si spitalul regional de urgenta.. si hidrocentrala Tarnita.. si tot ce trebuie in Transilvania :))

  • Foarte mult au supt sugacii portocalii din toate colturile posibile. Se pare ca nu esti inca cu picioarele pe pamant.

    Intreruperi si suspendari de programe europene

    Nou-infiintatul MAEur a transmis, pe 31 octombrie 2011, la Comisia Europeana informatiile referitoare la indeplinirea conditiilor pentru reluarea rambursarilor de plati de la CE pentru proiectele finantate din instrumentele structurale. Datele sustineau remedierea de catre partea romana a problemelor identificate de auditorii Comisiei Europene in sistemul de achizitii publice, precum si reverificarea achizitiilor publice din proiectele deja derulate.

    Pe 15 decembrie 2011, Comisia Europeana a reluat rambursarile de fonduri pentru Programul Operational Regional (POR), axa prioritara 2, „Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale”. Pe 22 decembrie 2011, a fost reluat procesul de transmitere la Comisia Europeana pentru rambursare a declaratiilor de cheltuieli pentru toate programele finantate din fonduri structurale si de coeziune.

    Reluarea s-a facut cu conditia aplicarii unor corectii financiare preventive, precum si a indeplinirii unor masuri de imbunatatire a sistemului de gestionare a fondurilor.

    S-a convenit ca, dupa primul semestru al anului 2012, Comisia Europeana sa efectueze un audit pentru a constata daca deficientele au fost remediate. In functie de rezultatul auditului, Comisia urma sa decida continuarea rambursarilor sau intreruperea/ suspendarea platilor.

    Intre timp, Comisia Europeana a decis in luna februarie 2012 intreruperea rambursarilor europene in cadrul POSDRU pentru Romania.

    Pe 16 februarie 2012, directorul general al Autoritatii de Management de la Ministerul Muncii de atunci, Carmen Ionel, a demisionat din functie, dupa ce o serie de controale au constatat management defectuos la institutie.

    La data de 3 aprilie 2012, Comisia Europeana a informat Guvernul ca se vor relua rambursarile de bani europeni in POSDRU, insa cu aplicarea unor corectii financiare preventive de 10%.

    La sfarsitul lunii mai 2012 insa, Comisia Europeana avea sa declanseze procedura de pre-suspendare a POSDRU, ca urmare a neregulilor majore constatate pentru proiectele derulate in perioada 2007 – octombrie 2011.

    De la 1 iulie 2012, ca urmare a unor nereguli in sistem, Romania a fost nevoita sa isi sisteze transmiterea de cereri de rambursare de bani comunitari de la Comisia Europeana in patru programe operationale: Programul Operational Regional de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Programul Operational Sectorial de Mediu de la Ministerul Mediului, POS Transport de la Ministerul Transporturilor si POS Cresterea Competitivitatii Economice (POS CCE).

    In urma misiunilor de audit, pe 25 octombrie 2012, Comisia Europeana a notificat autoritatilor romane decizia sa de pre-suspendare integrala a Programului Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POS CCE) si pre-suspendare partiala a Programului Operational Sectorial Transport (POS T) si a Programului Operational Regional (POR).

    Pe 28 noiembrie 2012, Comisia Europeana a anuntat deblocarea rambursarilor UE pentru POS Mediu, cu corectii financiare de 10%. La 3 decembrie, premierul Victor Ponta a anuntat si deblocarea rambursarilor europene pentru POSDRU, decisa de Comisia Europeana. In cursul lunii decembrie, autoritatile romane asteapta reluarea rambursarilor si in cadrul POR. 😉

    • Gropile de pe drumurile din BN sunt de acum 8 ani?
      NU, asa dezastru ca anul acesta nu a mai fost in ultimii 20 de ani
      .
      De 1 an de zile nici o groapa nu a mai fost peticita, pt. ca USL-ul a facut orice numai sa nu administreze tara asta, astfel ca gropile s-au largit si transformat in cratere
      .
      E usor sa gasesti motive, dar astea nu tin loc de bucse si reparatii la masinle oamenilor. Intr-un an de zile putea sa faca drumul de la zero pe portiunea respectiva, bineinteles daca i-ar fi interesat
      .
      Au mintit lumea in ultimul hal in campania electorala, si acum isi bat joc de oameni cu tot felul de motive. Avem nevoie de oameni competenti, nu de motive. De aia sunt acolo, sa rezolve problemele. Daca nu sunt in stare sa plece acasa, ca se pare ca am schimbat calul cu magarul

    • Crezi ca romanul istoric pe care l-ai scris mai sus tine loc de drumuri, si scuteste USL-ul de a rezolva problemele?? Sau tine loc de reparatia masinilor oamenilor?

    • Alin pare sa aiba informatii inaccesibile noua. Ia spune-mi daca in ultimii 8 ani, in care nu USL a fost la guvernare, s-a investit vreun ban pentru reabilitare complexa a acelor drumuri de care se vorbeste acum. (colegiul 3). Bineinteles ca mi se pare de bun simt ca USL sa asfalteze TOT in judet in 1 an, dumneavoastra nu? (daca nu sesizati, intrebarea era usor ironica).

    • In oricare din acesti 8 ani (din care 3 de criza) drumurile au fost CU MULT mai bine intretinute fata de ceea ce se intampla acum. Si asta fara ca fosta administratie sa isi fi facut campanie electorala pe tema asta
      .
      Din pacate aceasta tema a fost CAPUL DE AFIS a campanie electorale a USL-ului in BN. S-au laudat ca o sa faca „drumuri civilizate – le aratam noi ca se poate mai bine si cu bani putini”. Si ce au facut??? Au dat cu bata’n balta, la propriu
      .
      Asta e problema, ca au mintit cu iresponsabilitate, si continua sa minta pt. a-si masca incompetenta. Insa minciuna nu mai poate tine loc de bucsaraie si service auto. Soferii o sa iasa si o sa blocheze drumurile. pt. ca este inacceptabil sa plateasca atatea taxe si cheltuieli cu reparatii pentru incompetenta crasa a USL-ului!

    • Bineinteles, in limitele inteligentei dumneavostra, aveti dreptate. 🙂
      Intrebarea mea se referea la reabilitare complexa, nu intretinere. Intretinerea asfaltului inseamna bani dati de pomana pentru 2-3 cm de covor asfaltic sau plombe, care tin fix pana la prima ploaie. Acele drumuri au nevoie de REABILITARE COMPLEXA.
      In rest, Batman,Batman….postaci de serviciu. Asta nu e dialog, orice ar spune oricine, sunteti voi gasca de postaci care sunt ca in gag-ul ala cu Florin Piersic. Orice discutam noi aici, voi o luati cu „castravetele e o planta din familia curcubitaceelor….”

  • Doru Stere, noi ne spargem masinile zilnic prin cratere ca dupa razboi si tu ne spui despre autostrazi? :))))))))))))))))))) buna.. buna asta…
    .
    Poi sa faca mai omule macar o peticeala sa utem merge si noi macar cu caruta acasa, si apoi nu au decat sa faca si autostrazi. Numai sa nu le termine la fel ca si autostrada Transilvania….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.