Actualitate Recomandări

Irina Ionescu: Spiritul Tăşuleasa este de respect, de a lăsa în urma lor şi a noastră lucruri durabile

Asociaţia Tăşuleasa Social sărbătoreşte, anul acesta, zece ani de parteneriat cu Coca-Cola HBC România, companie care a sprijinit unele dintre cele mai importante proiecte ale organizaţiei condusă de Alin Uhlmann-Uşeriu. Irina Ionescu, public affairs & communication manager Coca-Cola HBC România, a venit special la Bistriţa să participe, împreună cu fiica ei, la Camionul de Crăciun 2017 şi a avut amabilitatea să răspundă la câteva întrebări adresate de Timp Online.

Asociaţia Tăşuleasa Social şi Coca-Cola HBC România celebrează, iată, 10 ani de parteneriat. Cum a început totul?


Zece ani într-adevăr chiar e o perioadă lungă pentru o asiciere de acest gen şi aş spune că suntem mândri pentru că nu e foarte obişnuită. Avem zece ani de parteneriat adevărat. Cei care au pus bazele Tăşuleasa Social vin întotdeauna cu idei noi. Niciodată nu sunt mulţumiţi doar cu ce au făcut şi vor să vadă în viitor. Cred că aici ne întâlnim, ne place foarte mult să facem lucruri durabile, deosebite şi împreună cu comunitatea, iar Tăşuleasa Social face programe care au început acum mulţi ani şi care continuă, angrenează comunităţile, oamenii din jurul lor. Acesta este fundamentul parteneriatului nostru. Alin cred că ştie cel mai bine cum a început pentru că eu nu lucram încă aici, dar ceea ce ştiu de la colegii mei care lucrau este că a fost un parteneriat bazat pe încredere, pe lucruri foarte bune şi clare, foarte bine construite pentru viitor, din partea Tăşuleasa, cu un sprijin care vine cu multă încredere din partea Coca-Cola HBC pentru ceea ce se va întâmpla.

Verde 003, Pădurea Pedagogică, Şcoala de Mers pe Munte, toate au fost proiecte care au „lucrat” la schimbarea de mentalitate în primul rând a tinerei generaţii. 

Aşa este, e vorba de tânăra generaţie, dar nu numai. Cred că unul din lucrurile excepţionale la această organizaţie şi în programele pe care le face Tăşuleasa este această îmbinare între oameni care au experienţă şi cei care vin în faţă cu entuziasmul şi energia tinereţii. E foarte important ce lăsăm în urma noastră. E foarte important ce lasă în urmă fiecare dintre cele două organizaţii, Tăşuleasa şi Coca-Cola HBC. Pădurea Pedagogică e un program unic în România în care generaţie după generaţie de elevi, de tineri învaţă să iubească şi să respecte mai mult natura. Lumea s-a obişnuit să spună mediu, dar eu cred că e vorba de natură fiindcă şi noi facem parte din natură. Un alt program care pe mine personal m-a uimit e Şcoala de Mers pe Munte, unde oamenii care participă ies extraordinar de încurajaţi de a face efort fizic pe munte, dar şi de a proteja muntele. E ceva magic. Eu nu am participat, dar, din discuţiile cu oameni care au participat, din discuţiile cu Alin, şi chiar din filmul pe care l-au lansat de curând, chiar pare o atmosferă de comuniune între oameni, dar şi între oameni şi natură.

Iată oamenii care au frecventat Şcoala de Mers pe Munte se simt parte din Tăşuleasa şi vor să se implice şi în alte proiecte gen Camionul de Crăciun. 

Da, exact. Cred că spiritul Tăşuleasa este de respect, de a lăsa în urma lor şi a noastră lucruri durabile şi este bazat pe nişte valori foarte clare. Cred că de aceea, parteneriatul nostru funcţionează de zece ani.

De ce important pentru o companie să aibă proiecte de responsabilitate socială? 

Cred că conceptul de responsabilitate socială a evoluat. Acum 20 de ani, poate că era foarte comună expresia să dai ceva înapoi comunităţilor. Modul în care noi facem lucrurile nu este neapărat din această perspectivă, ci noi suntem parte din comunităţi. Avem fabrică în Poiana Negri, avem angajaţi, ne pasă foarte mult de ce se întâmplă în jurul nostru. Aş vrea să explic aşa pas cu pas tocmai pentru ca să se înţeleagă de ce o companie mare doreşte să facă lucruri de genul acesta. Facem lucruri împreună cu comunităţile. Oamenii vin spre noi, fie că sunt autorităţi sau oameni simpli sau avem noi idei şi le prezentăm. Pădurea Pedagogică e un exemplu foarte bun, Şcoala de Mers pe Munte altul. În general, pentru că sunt şi alte proiecte la care noi participăm, angajaţii noştri vin nu pentru că îi obligăm noi. Voluntariatul a început să facă parte din modul în care angajaţii noştri văd ceea ce fac ei la muncă şi le place, se simt mândri. Acolo unde participă la programele pe care le facem noi cei mai mulţi îşi dau seama că e vorba de sinceritate. Vrem să facem lucrurile bine, o dezvoltare pe termen lung, sustenabilitate. Dacă noi vrem să avem o companie sănătoasă din toate punctele de vedere trebuie şi ceea ce este în jurul nostru să fie sănătos şi să se poată dezvolta pe termen lung. Cred că aici este esenţa şi îmbinarea între ce vrem noi şi cum foloseşte celor din jurul nostru ceea ce facem.

Este cumva surprinzător pentru noi ca o companie atât de mare să vină şi să pună umărul în proiecte de responsabilitate socială care se implementează atât de departe de Bucureşti. 

Fiind o companie mare, avem mulţi angajaţi în toată ţara. Angajaţii companiei multinaţionale Coca-Coca HBC sunt români. Fie că sunt din Poiana Negri, Cluj, Constanţa, Braşov, Craiova sau Bucureşti, sunt români. Când facem lucruri, noi, angajaţii, şi proiectele pe care le punem pe hârtie şi apoi le implementăm sunt pentru România. Simţim lucrul acesta. Proiectele pe care le facem cu Tăşuleasa sunt parte dintr-o platformă mai mare pe care noi am denumit-o de sustenabilitate, se cheamă După noi. Ne-am dat seama că e un cerc virtuos. Dacă faci lucruri concrete care să se vadă în timp pentru sate, oraşe, comunităţi, şi angajaţii sunt mai loiali şi mai mândri că lucrează la noi, iar oamenii cu care lucrăm se apropie de noi. Nu e decât o filosofie de vecini buni, oameni care se ajută unii pe ceilalţi şi rămâne ceva în urmă. Dincolo de proiectele de responsabilitate socială, conceptul acesta de sustenabilitate face parte dintr-un mod de a face business. Vrei să afectezi mediul mai puţin? Te gândeşti cum economiseşti mai multă energie electrică sau cum nu foloseşti atât de multă apă – fiindcă noi folosim multă apă – sau cum reduci noxele, iar lucrurile acestea se văd şi în investiţii. Una este ce facem împreună cu comunităţile, iar cealaltă parte, se îmbină precum un puzzle, e cum facem să lăsăm o lume mai bună pentru generaţiile viitoare. Sunt lucruri foarte concrete tehnic. Sau cum ai grijă de angajaţi ca oamenii să stea cât mai mult ca şi compania să beneficieze de experienţa lor şi de entuziasm, fiindcă atitudinea şi entuziasmul contează la fel de mult ca experienţa.

Aţi venit la Bistriţa între sărbători, împreună cu familia. Cred că simţiţi ceva aparte pentru Tăşuleasa Social şi pentru ce face organizaţia aici. 

Acum un an şi jumătate, soţul şi fiica mea mi-au spus că le tot povestesc despre cât de frumos e în Dorna şi mi-au cerut să-i duc să vadă fabrica noastră de acolo. În primăvara anului trecut, am fost cu ei, au vizitat zona, fabrica şi, bineînţeles că i-am dus şi la Tăşuleasa, nu se putea altfel, sunt vecinii noştri, nu? Oana, fiica mea, cu care nu discutasem nimic legat de faptul că vreau să devină voluntar – ea nu este genul de persoană care să fie volubilă pe moment -, dar după ce am plecat de acolo şi în săptămânile următoare, mi-a spus că vrea să încerce să fie voluntar. I-am explicat că voluntariatul înseamnă responsabilităţi şi că acolo va fi ea cu Tăşuleasa, adică nu cu mine. Şi-a zis da. Şi i-a plăcut foarte mult. E o experienţă de care are nevoie, este clar. Fiica mea a venit, iată, acum a cincea oară în Tăşuleasa. Vizităm zona intens când vine şi ea. Îi place fiindcă spiritul Tăşuleasa este de într-ajutorare şi de muncă. Vezi rezultate imediate în urma ta. E o lumină aparte în Tăşuleasa şi pentru asta îţi mulţumesc, Alin! Cred că îi face bine. Pur şi simplu e o stare pe care Oana nu o întâlneşte des. Tăşuleasa e ceva foarte special pentru ea. Da, acum suntem în Bistriţa. Eu am trecut de multe ori pe aici cu job-ul, dar nu am văzut niciodată oraşul de Crăciun. E foarte frumos.

Iar Camionul de Crăciun face Bistriţa şi împrejurimile şi mai frumoase. 

Aşa este. Eu nu am fost la Camionul de Crăciun, dar mi-a povestit Oana, fiica mea. Vezi o sclipire în ochii oamenilor care primesc un cadou, o bucurie pur şi simplu şi un semn de bunăvoinţă din partea altor oameni către cei de aici. Cercul virtuos se închide foarte frumos şi mi-a plăcut mult ideea pe care a avut-o Alin să închidă cercul: cei care primesc să dea şi să participe la Ziua voluntarului mic în aprilie. La anul sunt sigură că se va întâmpla la fel. Şi acolo suntem parteneri cu Tăşuleasa, mi-am adus aminte. Este foarte frumos şi un moment de bucurie, dar dincolo de momentul de bucurie e o operaţiune formidabilă, adică trebuie o disciplină. Fiecare camion are un şef, maşină care îl acompaniază, fiecare ştie ruta, respectă timpii. E o operaţiune nu chiar militară, dar trebuie disciplină şi organizare. Asta e remarcabil fiindcă se dau multe cadouri, peste 21.000 anul acesta. E o operaţiune largă în multe judeţe.

Seamănă Camionul de Crăciun cu cel al lui Moş Crăciun din reclamele Coca-Cola. 

Da. De multe ori m-am gândit la lucrul acesta. Şi noi facem, dar mult mai mic. E un Moş Crăciun care vine şi vizitează locuri din România cu foarte multă veselie. E spiritul de Crăciun care scoate lumini colorate şi frumoase din noi toţi.

Parteneriatul Coca-Cola HBC cu Tăşuleasa va continua? 

Cu siguranţă. Când merg prin ţară şi mă întâlnesc cu colegii mei mă întreabă literalmente Şi? Cui Tăşuleasa ce programe mai facem? Deci pur şi simplu a devenit o obişnuinţă inclusiv în organizaţia noastră să lucrăm cu Tăşuleasa. Faptul că Alin, colegii lui din Tăşuleasa, vin cu idei şi pe unele le putem sprijini pentru că se potrivesc şi cu valorile noastre şi cu strategiile noastre este formidabil. Inovaţie, multă muncă şi a lăsa ceva după noi, ceva bun.

Doriţi să le transmiteţi un mesaj voluntarilor Asociaţiei Tăşuleasa Social? 

Cred că fiecare voluntar are un strop de lumină şi bunătate în el pe care îl răspândeşte şi îl împarte cu cei din jur şi cred că e bine să ştie că, cu siguranţă, bunătatea pe care ei o împart se va întoarce. Sunt oameni care se vor gândi la ei probabil pentru tot restul vieţii pentru un moment de apropiere şi le mulţumim.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS