Actualitate

ISJ intervine și oprește goana părinților după flotant ca să-și înscrie copiii la Step by Step

Părinții care vor să îi înscrie pe copii în clasa pregătioare Step by Step, sistemul care îi învaţă pe cei mici să îşi exprime liber propriile păreri, să coopereze şi să ţină seama de opiniile celorlalţi, nu trebuie să își mai preschimbe actele ca să aibă domiciliul în raza școlii. Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud a decis să elimine această condiție.

”Metodologia privind înscrierea copiilor în clasa pregătitoare este în curs de finalizare, o așteptăm. Din informațiile pe care le-am primit de la nivelul Ministerului până în acest moment, procesul de înscriere va debuta până la sfârșitul lunii martie. Avem definitivate la nivelul ISJ circumscripțiile pentru unitățile de învățământ din municipiul Bistrița, oferta educațională pentru fiecare unitate de învățământ din județ, nu numai din Bistrița, însă pentru municipiul Bistrița este important să le reamintim părinților că alternativa Step by Step nu va fi condiționată de domiciliu, asta pentru a opri oarecum goana după reședință, flotant, schimbarea domiciliului pentru a avea acces la o anumită unitate de învățământ. Condiția domiciliului în circumscripția școlii rămâne valabilă pentru învățământul tradițional. Alternativa, așa cum îi sugerează și denumirea, este o alternativă, iar părinții care doresc această formă de educație considerăm că optează pentru specificul ei”, a declarat inspectorul general Aurelia Dan.

Potrivit sursei citate, alternativa Step by Step este oferită de toate unitățile de învățământ din municipiul Bistrița și poate fi accesată indiferent de domiciliu, însă cu condiția încadrării în numărul de locuri.

”Fiecare unitate de învățământ va decide la nivelul Consiliului de administrație criteriile specifice dacă cele generale nu permit o primă selecție. Metodologia prevede o serie de condiții generale, iar cel care îndeplinește cât mai multe dintre condițiile generale sigur că are prioritate”, a mai adăugat ea.

Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor, de la naștere până în adolescență, metodă bazată pe datele științifice ale psihologiei dezvoltării copilului. Elaborată în Statele Unite în urmă cu peste 30 de ani și aplicată în peste 26 de țări, alternativa educațională Step by Step așază copilul – personalitatea și abilitățile acestuia – în centrul procesului de predare-învățare-evaluare, educația fiind individualizată.

Metoda respectă curriculumul național și nu încurajează temele pentru acasă, copiii nu sunt puși în situația de a concura unul cu celălalt pentru a evita efectele psihologice negative, iar evaluarea este continuă și ține cont de capacitatea fiecărui copil în parte.

Cunoștințele teoretice dobândite sunt similare celor din învățământul tradițional, în schimb este cultivată capacitatea de adaptare în societate sau în oricare alt tip de mediu educațional ulterior; copiii sunt încurajaţi să facă alegeri, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să gândească liber și să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică.

Astfel, în sistemul Step by Step copilul învață prin descoperire și interacțiunea sa cu mediul, iar familia și comunitatea sunt încurajate să fie parte din acest proces.

Valorile insuflate copiilor sunt Încrederea în sine și încrederea în propriul talent, Curiozitatea, Ascultarea, Gândirea critică, Expresia de sine, Creativitatea, Respectarea Diversității, Bucuria și Responsabilitatea.

7 comentarii

  • Dragi părinți, doresc să vă spun ce situație avem noi la CNAM unde conducerea nu își dă interesul de a amenaja o sala de mese unde elevii sa servească masa ….dau vina pe DSP ,dar mai bine ne ducem copilașii print toate așa zisele restaurante unde plătim o suma mare de bani pentru un meniu de copil, angajați care nu au respectă normele de igienă, mancaruri din Lidl expirate ,pe frig ,ploaie trebuie sa alerge pentru masă .În unele școli se poate servi la caserole chiar și în clasa, dar aici bătaie de joc …..bine ca se preda despre cum sa mâncăm sănătos.

  • Acest model de învățământ ar trebui predat în fiecare școală și la toate nivelurile de vârstă. Acest model ar trebui să devină învățământul de bază tradițional. Din actualii copii, ar fi de preferat să scoatem oameni, nu roboți.

  • Din descrierea metodelor step by step reiese clar și fără achivoc că din acest tip de educație nu pot să iasă decât pămpălăi, introvertiți, neadaptați. Dacă vrei să leșine de frică copilul tău când un șpurandel ridică vocea la el, înscrie-l la snap by snap. Dacă vrei ca la 17 ani să fugă acasă plângând când vecina, fata rea, va vrea să îi numere ouăle, dă-l la step by step. Dacă tu, ca părinte, mergi după el la școală și îi cari ghiozdanul, chiar dacă e deja într-a 4-a, atunci ai ales bine step by step. Și, nu în ultimul rând, dacă vrei ca copilul tău să participe la liberty parade și să-și pună la profil curcubeul (nu că ar fi ceva rău în asta), dă-l la step by step. Că doctor în știință sigur nu ajunge.

    • Esti total dezinformat.
      Fiica mea a urmat acest sistem ( a fost a 2-a sau a 3-a generatie) si rezultatele s-au vazut. Toti colegii ei sunt niste tineri inteligenti, cu bun simt, care stiu ce vor, nu sunt deloc pampalai, dimpotriva, isi spun parerea si isi sustin ideile cu argumente, nu cu jigniri. Sunt liberi si isi cunosc drepturile, nu se tem sa se exprime, dar in acelasi timp sunt empatici si atenti la cei din jurul lor.
      Ar fi foarte bine daca mai multa lume ar fi ca ei, daca ar gandi inainte de a-si da cu parerea despre lucruri pe care nu le cunosc, dar din pacate lumea e plina de „bagatori de seama” dezinformati care cred ca le stiu pe toate.

    • Gresesti…mamicile le cara ghiozdanele si in clasa a 8 a si dorm cu ei pana pe la 30 de ani.

    • Teo, evident că sunt excepții. Să fii fericit că fiica ta a ales să fie fată. Cu atâtea drepturi și „libertatea de a alege” putea să hotărască într-o zi că de-acum încolo este băiat. Copiii trebuie să se descurce în viața REALĂ, nu într-un mediu ideal pt care te pregătește step by step. Părerea mea!

    • Chiar crezi ca invatamantul traditional ii pregateste pentru viata „reala” ?
      Cu ce ii ajuta sa invete sa taca, sa stea in banca lor, sa nu spuna ceea ce gandesc, asumandu-si riscul de a gresi ?
      Cu ce ne ajuta ca societate sa crestem copii „uniformi” , care invata de mici ca daca esti diferit de ceilalti nu esti bun?
      Se vede unde ne duce „traditionalismul” obtuz, lipsa curajului de a gandi si a-ti asuma propriile pareri si fapte – incepand cu cei mai mici si pana la cei care ajung in functii sus-puse prin metode „traditionale” si unde nu au curajul sa faca ceea ce ar trebui pentru societate…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.