Actualitate

La câte cereri de înmatriculare se aşteaptă autorităţile. Ce se întâmplă cu cei care nu s-au programat online

Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Bistriţa-Năsăud din cadrul Instituţiei Prefectului se aşteaptă la un val mare solicitări încă din prima zi a lunii februarie când nu mai trebuie plătită taxa timbrului de mediu. Comisarul şef Dumitru Creţa, şeful acestui serviciu, a dceclarat pentru Timp Online că, din datele pe care le are, vor exista, cel puţin în perioada următoare, nu mai puţin de 3500 de solicitări de înmatriculare permanentă. Pentru a evita aglomeraţia la ghişee, este de dorit să se facă programările online.

”Îi rog pe cetățeni să încerce să folosească aplicația de programări online. Noi sperăm să funcționeze bine, dacă vom avea capacitatea de a deschide mai multe locuri pe zi o vom face (în prezent fiind 150 de poziţii -n.r.). Cine crede că în 1, 2 sau 3 februarie se rezolvă problema de înmatriculare definitivă a tuturor solicitărilor se înşeală, nu va fi imposibil. Rog pe toată lumea să țină cont de programări. Pentru început, am stabilit un număr de 150 de persoane pe zi, număr pe care am estimat că îl putem procesa: depunerea dosarului și eliberarea numărului, cu documentele tipărite, cu dovadă de circulație până vine certificatul acasă. Dacă timpul ne va permite să efectuăm mai multe operațiuni o vom face, suntem la început, vrem să vedem cum funcționează, să sperăm că totul va fi în regulă și pentru noi ca serviciu, și pentru cetățeni”, a declarat comisarul şef Dumitru Creţa.

Întrebat ce se va întâmpla cu cei care nu s-au programat online, el a răspuns: „Ne-am gândit și la situația în care vor veni oameni fără să își fi făcut programare online. Avem la dispoziție, la Instituția Prefectului, două infochioșcuri și va fi simplu să se programeze pe ele, pentru cei care nu au reușit până atunci sau nu au posibilități tehnice. Dacă va fi neapărată nevoie vom folosi și un lucrător de la noi pentru a le acorda asistență la programare. Situațiile de excepție o să le rezolvăm ca atare. Sper să ne putem desfășura activitatea în condiții normale, cu toate că estimez că în primele zile va fi foarte aglomerat. Cred că se va intra într-o normalitate după ce oamenii vor înțelege să-și programeze o zi, o anumită oră la care va fi servit. Vrem să îi servim pe cei programați, să nu avem excepții de la această regulă. Nu știu cât va dura rezolvarea programărilor online într-o zi, dar dacă vom avea posibilitatea o să-i rezolvăm și pe cei care au venit fără să se programeze, dacă am terminat cu programările online o să-i servim în limita în care vom putea și va rămâne timp și pe cei care nu și-au făcut programare online, soluție pe care însă le-o recomand tuturor”.

Având în vedere că au fost date peste 2.000 de numere provizorii în decembrie 2016 și ianuarie 2017, se funcţionarii se aşteaptă ca aceşti şoferi să vină după numere definitive.

„Unele poate mai sunt valabile, dar restul vor veni pe înmatriculări definitive. Sunt foarte mulți care au întocmit dosare de înmatriculare definitivă în așteptarea abrogării taxei. Nu pot estima un număr, dar sunt mulți. Sunt și situații de punere în legalitate a celor care au făcut acte de vânzare-cumpărare și până la aceastăd ată nu și-au clarificat situația, fiind în așteptare și aceste cazuri. Cred că vor fi peste 3.500 de dosare în perioada imediat următoare”, a mai spus Dumitru Creţa.

Într-o conferinţă de presă în care a prezentat noua aplicaţie de programări online, prefectul Ovidiu Frenț a spus: ”Începând de anul trecut, ne-am preocupat să găsim soluții pentru evita disfuncționalitățile care creau disconfort cetățenilor și firmelor de profil. Prin reorganizarea serviciului și aducerea unor noi lucrători am reușit să eliminăm acea aglomerație, iar acum odată cu eliminarea taxei de timbru eram conștienți că se va crea o aglomerare foarte mare a cetățenilor care vor dori să achiziționeze autoturisme în aceste condiții, în care devin mai ieftine. Pentru a preîntâmpina o astfel de situație am căutat soluții cât mai bune. Am apelat la colegii din Suceava și am obținut aprobarea să aducem la Bistrița un program informatic prin care cetățenii pot face rezervări online. Iată că tehnologia ne ajută să facem acest pas mult așteptat. Am testat în week-end acest program și i-am dat drumul pentru a vedea dacă nu sunt difuncționalități. Am constatat încă de la primele încercări că interesul cetățenilor este foarte mare. Am primit mulțumiri de la cei care au ca profil de activitate comercializarea autovehiculelor și care așteptau de mult acest lucru. Sunt foarte mulțumit că am reușit să-l implementăm și sperăm să reziste acest program solicitărilor numeroase. Dacă vom constata că este nevoie de îmbunătățiri, le vom face din mers”.

AICI VĂ PUTEŢI FACE REZERVĂRI PENTRU ÎNMATRICULĂRI PERMANENTE şi AICI PENTRU NUMERE PROVIZORII. 

Până marţi la prânz, s-au programat deja online 1200 de persoane, fiind ocupată, nemaifiind niciun loc liber până în 13 februarie.

1 comentariu

  • Felicitari! Ma bucur ca institutiile tin cont de solicitarile si nevoile cetatenilor si ca lucrurile se imbunatatesc atat pt noi cat si pt funtionarii angajati
    Ar trebui si la taxe si impozite implemetat un sistem de lucru sau cresterea numarului de angajati care preiau actele pentru a declara sau scoate din evidenta automobilele ….Zilnic la taxe si impozite se sta la coada si nu mi se pare normal

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.